Logo

Tilkopling mellom TV og DVD spiller med Progressive Scan

Skriv et svar
29.08.2005 12.50.54 #1 av 3
Postet av: envida
Hei
Jeg har et problem jeg har nettopp kjøpt denne TV-en og DVD spilleren; Philips 32" 100Hz Digital Scan Widescreen-TV 32PW8620/12 og Philips DVP5100 DVD spiller. Begge støtter Progressive Scan.

Problemet er at for å bruke Progressive Scan på dvd spilleren må jeg bruke komponentvideoplugg (Y Pb Pr) utganger som den har. Slike tilkoblinger er det ikke på tv skjermen! Det jeg ikke skjønner da, er hvordan kan jeg benytte meg av Progressive Scan på tv skjermen hvis det ikke er tilkoblinger for det? Finnes det overganger fra Progressive Scan til rgb scart eller noe lignende? Eller er det noe jeg har misforstått?

Tv skjermen har følgende tilkoplinger:
Ext 1 Scart: CVBS inn/ut, RGB
Ext 2 Scart: CVBS inn/ut, S-video inn
Front-/sidetilkoblinger: Audio venstre/høyre inn, Hodetelefonutgang, S-video inn, Video inn

Håper noen har et godt svar. Har jeg egentlig kjøpt katta i sekken når det gjelder å få benyttet Progressive Scan?

Hilsen frustrert kjøper
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.08.2005 13.12.26 #2 av 3
Postet av: Rune
Du vil ikke få benyttet progressiv scan fra DVD spilleren. Det at TV apparatet har progressiv scan betyr bare at den gjør om interlaced signal til progressivt.

Nå skal sant sies at jeg synes det ikke har stort poeng med å ha en slik crt TV i progressiv modus siden det da blir 50Hz og en del flimmer. Hvis du ikke er følsom for flimmer så er det greit. Men du får ikke den store virkningen av det som du eventuellt ville fått med en større skjerm hvor du kunne kjørt progressiv direkte fra DVD.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.08.2005 13.24.52 #3 av 3
Postet av: envida
Takker for svar.

Da trenger jeg ikke tenke mer på det :)

Får bruker vanlig scart så lenge da, til neste tv kjøp.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar