Logo

Torja sitt hjemmekino anlegg

Skriv et svar
19.01.2009 23.21.30 #61 av 74
Postet av: Torja
"Rune" skrev:Dette siste er jo et veldig godt argument for meg selv. Jeg må drive å koble om avhengig om jeg skal se film på TV eller projektor. Dette fordi 1080p gir bare sort bilde på min projektor.

Dette er et meget stort pluss i forhold til denne sonyen, da vet jeg ikke om 350 er det samme men det kan jo tenkes. Hør med actionchicken??!
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.03.2009 14.16.28 #62 av 74
Postet av: Torja
For de som bryr seg, jeg har brukt mine Dali Mentor serie stort sett med subwoofer eller basskasse. Også i sterio. Mentor 6 med SVS har fungert meget godt sammen.

Jeg kan fortelle at nå har jeg kjørt mine Mentor 6 uten subb en liten stund, og jeg savner faktisk ikke subben. Faktisk så la jeg meg ned på knærne og plasserte øret inntil membranen til min SVS for å forsikre meg om at den ikke drev å spilte med alikavel. Så overbevisende kraftfull virket bassen. Dette på CD musikk.

Spilt Renee Olstead skylark en repriserecords.com innspilling med Humberto gatica som mikser og opptaker. Utrolig god innspilling og anbefales til dem som liker litt hurtig, poppulær jazz. Veldig god og ikke minst detaljert, hurtig bass. Ikke for det, alt annet over hele frekvenslinjen høres meget helhetlig ut.

Spilte Mari Boine Idjagiedas, spesielt spor tre. Denne har noen hjerte slag/trommer som spiller meget dybt. Dette kom fram meget godt på mentor. Myye bedre enn det Consept 8(som jeg hadde tidligere) klarte å frambringe. Da uten subb.

Når jeg skrur opp lyden så tro meg når jeg sier at jeg da kjenner det i ryggtavla som en deilig sitring. Godt med vibrasjoner langs gulvet treffer bena også. Dette er veldig bra. Trommene dunker skikkelig mot ørene også. Ikke ubehagelig på noe vis, man får egentlig mest lyst til å skru opp mer. He, he ikke bra for naboforholdet tenker jeg.

Men husk at Mentor trenger grusomt lang innspillingstid før denne bassen kommer. Kan ikke huske at bassen var så til grader kraftful og så dyp i begynnelsen. Nå har jeg hatt dem i ca 9 mnd. Stort sett spilt med SVS på sterio også, men nå er dette altså for min del unødvendig.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.07.2009 22.02.52 #63 av 74
Postet av: Torja
Det kommer snart en oppgradering i tv stua + hjemmekinoen. Den som sjekker innom får se.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.07.2009 02.31.38 #64 av 74
Postet av: bruttern
Tror ikke jeg er helt der 8)
Men jeg er fornøyd med mitt mini-anlegg
:wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.07.2009 17.39.38 #65 av 74
Postet av: Torja
Litt air Conditioner gjør seg i kinoen. Plasert på soverommet og så med en vifte i døren som kan blåse den kalde luften videre innover i leiligheten, som til kinoen. Da bråker det ikke og det funker som bare det. Nå kan man nyte litt film i kinoen uten at det blir trykkende hett.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.07.2009 17.51.59 #66 av 74
Postet av: Torja
Yamaha RX-V765B hjemmekinoreceiver er anskaffet til tv-stua. Så får vi se hvor dynamisk Yamaha er som det er påstått... :P

Lett å sette opp med den medfølgende mikrofonen i alle fall.

Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.07.2009 19.41.30 #67 av 74
Postet av: Typhoon7
Grattis med ny forsterker. Kom gjerne med erfaringer når du har fått testet den litt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.07.2009 19.50.08 #68 av 74
Postet av: Torja
Denne receiveren erstatter en eldre Pioneer VSX 812. Kan med en gang si at denne receiveren er så uvant framoverlent at jeg må lene meg tilbake. Som Gammel Denon mann. Så voldsomt er detaljer og lyden i denne.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.07.2009 19.58.07 #69 av 74
Postet av: Torja
Denne receiveren skal drive Consept 6, center og noen Infinity bak høytalere. Det gjør den meget godt. Ingen tvil om det. Det første jeg har lagt merke til er hvor bass tung denne forsterkeren er. Som om den legger til en ekstra oktaver nedover i registeret.
I tillegg virker den så fremoverlent at jeg må lene meg tilbake. Ingen tvil om dett er morro. :mrgreen:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.07.2009 20.55.14 #70 av 74
Postet av: Torja
"Torja" skrev:Litt air Conditioner gjør seg i kinoen. Plasert på soverommet og så med en vifte i døren som kan blåse den kalde luften videre innover i leiligheten, som til kinoen. Da bråker det ikke og det funker som bare det. Nå kan man nyte litt film i kinoen uten at det blir trykkende hett.

Må rett og slett få nevne at dette er gull :twisted:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.08.2013 21.16.20 #71 av 74
Postet av: Torja
Heisan har godt til anskaffelsen av den meget utmerkede Denon AVR-4520 receiveren. Lydmessig har dette vært en gedigen opptur etter min mening.
Etter å ha testet ut en Yamaha RX-v765 i eget tv rom(for noen år siden), fikk jeg lyst til å teste ut det samme i hjemmekinoen. V765 var svært så fremover lent(lydmessig), og husker jeg riktig så var det i daværende ”Hjemmekino” bladet at man mente denne var den mest frem lente receiver fra Yamaha til da. Da v3067 falt i pris så tenkte jeg det kunne være moro å prøve i et større rom med flere høytalere. Jada den var vel moro, men ikke så til de grader som jeg har lest om på nett og av diverse testere. Litt mørkere i bass lyden syns jeg å huske var det første jeg bet meg merke i. Litt større fokus på bass med andre ord. Jeg bruker jo nå effekt forsterkere på front rekken, utenom høydekanalene. Så en god forforsterker er viktigere en mye effekt.



Når dette er sakt vil jeg også få legge til at jeg har stort sett vært fornøyd med min Yamaha RX-v3067. Den var artig å prøve noe nytt så erfarings basen kan bli litt større. Men nå altså er vi tilbake med en Denon AVR-4520.



Når man slår på receiveren første gang kommer det en meny som går gjennom hele oppsettet. Under nettverk fant den selv alt etter at nettverks kabel var koblet til.

Når det var tid for kalibrering av høytalere og rom ble man bedt om å koble til måle mikrofon. Under subwoofer kalibreringen, måtte jeg inn å skru på "gain" for å tilfredsstille programmet. Jeg hadde det på for høyt mente den :mrgreen:



Mens test toner ble sent skrudde jeg på knappen bak begge subber før man kunne gå videre. Begge ble kalibret vær for seg. Ja jeg har to subber. I etter tid syns jeg de muligens er mye bedre intrigert i anlegget enn tidligere. Jeg har nok alikavel skrudd opp et par db ekstra. I tillegg har jeg satt Main høyttaler og subb til og spille bass sammen. Etter dette så syns jeg faktisk Denon spiller bass bedre enn Yamaha. Ikke noe galt med Yamaha, men det virket på meg også rent praktisk at master volum måtte settes ganske høyt før subbene ville spille med og den berømmelige dynamikken og morsomheten trette fram. Ikke bestandig mulig i en blokk-leilighet. Denon AVR 4520 (6).JPG Denon AVR 4520 (6).JPG ( 235,05078125 KB) Vist 0 ganger
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.12.2013 20.40.07 #72 av 74
Postet av: Torja
En liten nyhet inn i hjemmekinoen, skriver mer om det siden.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.12.2013 21.57.12 #73 av 74
Postet av: Rune
Aiai.

Har fryktelig lyst på den selv da min HW15 begynner å virke "gammel".
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.12.2013 10.09.51 #74 av 74
Postet av: Torja
3D er gøy Rune, så slå til :geek: :P
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar