Logo

Torja sitt hjemmekino anlegg

Skriv et svar
10.01.2005 00.32.15 #1 av 74
Postet av: Torja
:lol: Hei, her er presentasjon av mitt svært så enkle lille anlegg...
Jeg har på elektronikk siden
[list]JVC HR-XVS20E DVD og videospiller(kombinert) Ble i sin tid valgt pga Super-VHS delen framfor DVD delen som ikke er så bra
Dantax 100 Hz TV 32 tommer
Pioneer VSX-D812 flerkanals reciver
På høytaler siden har jeg:
front mission 763i (nr1 i britain for svært lenge siden)
senter Dali consept
bak; infinity 5" mellomtone/bass og 1" diskant (kjøpt for 12 år siden)
[/list:u]
Jeg har bestilt Pioneer sin DV-575-S DVD spiller og tenker på å anskaffe meg sony sin HDR-HX1000 DVD opptaker med hardisk, men lurer ennå??![list][/list:u][list]
Hilsen 8) [/list:u]
Har gjort noen viktige oppdateringer siden sist. Har nå også:
[list]Pioneer DV575A DVD spiller
Monster power Home Theatre PowerCenter HT800 fra
SteReoFil på Grensen i Oslo [/list:u][/list][list][/list:u](Se bilder lenger ned)

Bilder finner du på: http://min.hjemmekino.no/Torja/
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.01.2005 12.27.36 #2 av 74
Postet av: Typhoon7
Det enkle kan da være bra det også :D

Blir nok ennå bedre når du får den nye DVD-spilleren.

Synes ikke du skal lure så mye på DVD-opptakeren. :)

Har Sony opptaker selv, dog ikke samme modell. Er meget godt fornøyd. Har ikke angret 1 sekund. De gamle VHS-filmene fikk nytt liv på bildesiden etter de ble lagt over på DVD, så VHS spilleren ble fort pensjonert.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.01.2005 13.18.53 #3 av 74
Postet av: Bombadil
Mye forskjellige deler her. hvordan syntes du det virker sammen?
Hvis du har noen fler bilder hadde det vært fint å se.

Ellers ser det bra ut. :wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.01.2005 22.59.11 #4 av 74
Postet av: Torja
:oops: Takk, takk for hyggelige ord, ikke stort å skryte av, jeg var litt snar i vendingen da jeg skulle legge det ut, så fikk ikke skrevet at jeg også har en
Onkyo CD spiller og
Philips SBCHP 1000 hodetelefoner (se bilde) og
Eltax Atomic A10 sub

Bilder skal jeg nok ordne bedre med litt senere.
Delene fungere faktisk ganske bra sammen, etter mitt øre. Hadde fra tidligere en Mirage senter, som jeg fikk foreslått mange år siden, da jeg anskaffet meg en Onkyo dolby prologic forsterker med 5 høytalere. Misson hadde ikke egne dedikerte senter høytaler(fikk jeg vite da).

Det var i de gode gamle dager, med kun dolby prologic (Dolby Digital kom noen år senere). Forsterkeren var fet og kostet jaggu tre ganger mer enn Pioneer resciveren jeg har nå, så værden har godt frammover :lol: .

Men Mirage som senter var jeg aldri helt fornøyd med. Prøvde sist høst Dali sin Concept senter, og den har fungert mye bedre. Så planen er å gå til anskaffelse av Dali concept 8 som front i stedet for Misson høytalerne. Bytter eller kompleterer bak høytalerne også med Dali høytalere (kansje R1000 bakhøytalere fra Blå serien?). Noen som har erfaring med R1000 høytalerne?

Hilsen 8)

Bilder finner du på: http://min.hjemmekino.no/Torja/
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.01.2005 08.24.04 #5 av 74
Postet av: Torja
Laster inn noen bilder som jeg har tatt....

8)

Bilder finner du på: http://min.hjemmekino.no/Torja/
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.01.2005 22.38.46 #6 av 74
Postet av: Torja
:D Jeg har fått meg Monster strømrenser HT800. Koblet nylig opp. Begynner jo å bli en del elektronikk i stua, så de gamle IKEA kontaktene ble byttet ut med skikkelige saker fra Monster. :P De skal i tillegg som overspenningsvern, kunne fungere som strøm rensere, også. Etter å ha koblet opp alle apperatene ble det muligens noe mere ro i bildet, mindre støy via UPC. Alle kablene fra veggen fram til TV er oppdatert, så det skal ikke stå på det. I tillegg strømrenser. DVD bildet er blitt enda mer stødig og sortnivået har økt betraktelig, men det skyldes først og fremst ny DVD spiller. Pioneeren er virkelg bra i forhold til den jeg har hatt fra før. Sortnivået er økt betraktelig, jeg trodde ikke det var mulig, men jeg ser klar forskjell :shock: .

Sett litt på filmer nå og syns til og med lyden muligens er enda bedre med bedre kanal separasjon. Hørt litt på CD med Onkyo CD spilleren som er over 12 år gammel og sammenlignet med Pioneeren og syns jeg hører bedre definerte detaljer på DVD spilleren, er det mulig :wink: :?:

I tillegg har jeg lest her på forumet at noen har spilt brente plater i DVD +R formatet, og det skal jo ikke denne spilleren kunne ta. Pioneer holder seg til -R/-RW formatet. Måtte prøve, og jo DVD +R plater, som jeg har fått brent filmer på, og enkelte som til og med den enklere JVC spilleren nekter å ta (og den er kun en DVD +R spiller) lar seg villig bli spilt av på Pioneeren. Imponerende.

Men da klør jeg meg jo ekstra i hodet :?: Hvorfor tar ikke Pioneer dette med seg i krav spekken sin :evil: :?: Noen som har kommentarer :?:

Hilsen :? 8)

Bilder finner du på: http://min.hjemmekino.no/Torja/
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.01.2005 23.07.10 #7 av 74
Postet av: Berit
Nå er anlegget ditt lagt ut! :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.01.2005 23.23.36 #8 av 74
Postet av: Torja
:lol: Wow.....
takk :P
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.05.2005 14.57.43 #9 av 74
Postet av: Torja
Jeg har fått meg helt ny kino. Mye av utstyret er utskiftet og jeg har fått meg Plasma. Her kommer den nye utstyrslisten:

Høytalere
[list]Front: Dali Concept 8
Senter: Dali Concept center
Sorund: Dali Concept 6
Sorund bak: Infinity 1" diskant og 5" bass-mellomtone
Subb: SVS PB10-ISD
[/list:u]
Elektronikk:
[list]Denon receiver AVR-3805 sølv
Pioneer DV-668AV sølv
Pioneer DVR-630H-S
X-Box, med div spill
[/list:u]
Kabler:
[list][u]Monster Cable Superflat Mini 6 + 5 meter [/u]for sorund
[u]Van den hul speak. cabel tran [/u]for front + senter
[u]Ukjent merke [/u]for sorund bak
[u]Monster Interlink 201 sub 8 meter [/u]til sub
[u]Real Cable EVOLUTION-series HDMI kabel [/u]fra DVD spiller til plasma
[u]Monster M series HDMI til DVI overgang [/u]til plasma
[/list:u]
Bilde:
[list]Samsung ps-37s4A1 37" Plasmaskjerm 1024 x 1024 HDTV klar
[/list:u]
Diverse:
[list]Headphones Philips HP1000
Nettstøyfilter Monster Cable HTS1000 [/list:u]

Er fornøyd med dette foreløpig, men ønsker ytterlig oppgradering på receiver fronten. Kunne tenke meg en dvd opptaker med hardisk, men tror jeg venter til de nye opptakerne er kommet på markedet.

8) 8)
Har nå kjøpt inn dvd opptaker og ny Denon receiver for lenge siden og svs har funet vei til stua. Skal si den rister litt mer enn den gamle. :)
Neste ny anskaffelse blir prosjektor. Er temmelig sikker på at jeg vil ha DLP.

Bilder finner du på:

http://min.hjemmekino.no/Torja/[list][/list:u]
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.05.2005 16.00.00 #10 av 74
Postet av: Knut
Gratulerer! Ganske hissig oppdatering
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.06.2005 18.17.33 #11 av 74
Postet av: Torja
Her er noen bilder til:

8)

Bilder finner du på:

http://min.hjemmekino.no/Torja/
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.06.2005 16.53.38 #12 av 74
Postet av: Berit
Din nye presentasjon er nå lagt ut:

Bilder finner du på:

http://min.hjemmekino.no/Torja/
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.07.2005 10.57.20 #13 av 74
Postet av: Torja
Legger noen få bedre bilder her...
de jeg hadde var ikke så fine


Nye bilder finner du på: http://min.hjemmekino.no/Torja/
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.07.2005 08.50.00 #14 av 74
Postet av: Berit
Nye oppdaterte bilder finner du på: http://min.hjemmekino.no/Torja/
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.03.2006 23.54.49 #15 av 74
Postet av: Torja
Har fått nye oppdaterte bilder, håper å få dem byttet ut med de gamle.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar