Logo

Toshiba 37WLG66SG hos Lefdal.com - Samme som 37WL66Z ?

Skriv et svar
07.02.2007 14.34.46 #1 av 9
Postet av: otlarsen
Ser at Lefdal.com nå har en kampanje på Toshiba 37WLG66SG som tilsynelatende er den samme modellen som 37WL66Z som mange andre nettbutikker har kampanje på for ca kr. 1000,- mer.
Noen som vet om det er forskjell på disse to modellene ? Og i tilfelle hva ?
Lefdal henviser til test hos Lyd & Bilde okt-06, men den testen er for ..66Z modellen.
Hos Toshiba finner jeg ikke noen info om ...66SG :?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.02.2007 16.55.06 #2 av 9
Postet av: PAT
"otlarsen" skrev:Ser at Lefdal.com nå har en kampanje på Toshiba 37WLG66SG som tilsynelatende er den samme modellen som 37WL66Z som mange andre nettbutikker har kampanje på for ca kr. 1000,- mer.
Noen som vet om det er forskjell på disse to modellene ? Og i tilfelle hva ?
Lefdal henviser til test hos Lyd & Bilde okt-06, men den testen er for ..66Z modellen.
Hos Toshiba finner jeg ikke noen info om ...66SG :?

Tror det er snakk om samme TV'en, bare at prod.nummeret er avhengig av importland eller noe? Samsung hadde en TV som hadde et annet prod.nummer i usa, mens samme tven hadde annet nummer i Norge.
Dessuten, den var best i test i lyd og bilde, står det. Det samme var WL66Z, så det er vel snakk om samme. Hvis det ikke er et salgstriks.
Jeg sikler på denne tv'en selv, vurderer å kjøpe den siden analogt bilde visstnok er bra nok da jeg ennå ikke har digitalt signal. Ellers støtter den pixelmapping over HDMI...
07.02.2007 19.28.35 #3 av 9
Postet av: August
Hei,

Jeg kjøpte 37WL66ZS selv på mandag og er kjempefornøyd. Noe justering av farger, kontrast og lys etter smak og behag må en regne med. Bildene mine er nå skarpe og fine. Har selv Canal Digital men også fra analog antenne er bildene bra. Anbefales!!!

mvh
August :)
08.02.2007 07.46.00 #4 av 9
"August" skrev:Hei,

Jeg kjøpte 37WL66ZS selv på mandag og er kjempefornøyd. Noe justering av farger, kontrast og lys etter smak og behag må en regne med. Bildene mine er nå skarpe og fine. Har selv Canal Digital men også fra analog antenne er bildene bra. Anbefales!!!

mvh

Ehh, kan du legge ut noen bilder av hvordan det ser ut med analoge signaler? :wink:

Har du forresten prøvd å kjøre datasignaler på den, og i såfall, på hvilken måte? Gjennom DVI til HDMI eler...?
08.02.2007 08.38.36 #5 av 9
Postet av: August
Hei,

Har ikke kamera akkurat nå, men uansett vil det beste for deg være å gå og se selv hos en forhandler. Jeg har ikke prøvd med PC-tilkobling.
Se ellers test fra Lyd og Bilde:

http://www.lydogbilde.no/index.php?cat= ... estid=2337

mvh
08.02.2007 08.58.48 #6 av 9
Tror jeg fant ut av dette med litt ulike produktnr. på 37WL66. Bokstavene på slutten viser hvilken utførelse chassis er laget i: Helt svar, grå og sølv, titam og svart osv.
Se litt forklaring på http://www.stretto.no/PartDetail.aspx?q=p:1205777

Har forresten bestilt en på Lefdal.com til 9995,- (+390,- i frakt). Det er ca 1000-lappen billigere enn andre nettsteder nå.
En fordel med denne modellen er jo at høytalerne er under skjermen. Da blir den 10-20cm smalere enn med høytalerne på siden og ser ikke så stor ut i stuen. Den igjen høyner jo WAF'en (WAF=Wife Acceptence Factor :wink:
08.02.2007 12.06.25 #7 av 9
"otlarsen" skrev:Tror jeg fant ut av dette med litt ulike produktnr. på 37WL66. Bokstavene på slutten viser hvilken utførelse chassis er laget i: Helt svar, grå og sølv, titam og svart osv.
Se litt forklaring på http://www.stretto.no/PartDetail.aspx?q=p:1205777

Har forresten bestilt en på Lefdal.com til 9995,- (+390,- i frakt). Det er ca 1000-lappen billigere enn andre nettsteder nå.
En fordel med denne modellen er jo at høytalerne er under skjermen. Da blir den 10-20cm smalere enn med høytalerne på siden og ser ikke så stor ut i stuen. Den igjen høyner jo WAF'en (WAF=Wife Acceptence Factor :wink:

Hæhæ, bra uttrykk. Kan du gi full rapport når du har koblet den opp og prøvd de forskjellige mulighetene, les: pc-tilkobling over vga(bildeskalering osv)?
09.02.2007 10.07.24 #8 av 9
F... prisen har gått opp igjen....... :roll:
11.05.2007 12.27.33 #9 av 9
Ser at prisen nå er nede i 9000,- hos mpx.no.
Er kjempefornøyd med TV'en, men fjernkontrollen er litt treig. Tar og litt tid å zappe mellom kanaler.
Har ikke prøvd PC-kobling enda.
Skriv et svar