Logo

UPC Analog Kabel i Drammen

Skriv et svar
20.09.2005 06.26.22 #1 av 8
Postet av: Ingeniør`n
Sliter med et dårlig UPC anlegg på Tranby i Lier. Dette anlegget skulle kobles til UPC i Drammen i August/September. Nå er dette utsatt til Desember.

Har vurdert i skifte til Canal Digital Parabol men det er fordeler med kable når du har flere enn en TV. Hadde bestemt meg for å vente til jeg så hvordan kvaliteten på signalet fra Drammen var, men nå vet jeg ikke lenger.

Er det noen som kan si noe hvordan signalet på UPC's analoge kabel er i Drammen eller bør jeg skifte til Canal Digital og parabol på veggen ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.09.2005 07.25.24 #2 av 8
Postet av: Knut
Jeg er drittlei av den lave brukervennligheten til parabol og skal hive ut parabolen så fort kabel-tv blir lagt opp i bygget vi har leilighet ... jeg ville ha ventet og sett hvordan det ble med nytt signal fra kabel.
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.09.2005 07.47.01 #3 av 8
Postet av: arntos
Parabol er perfekt, kunne aldri tenke meg å bytte med Kabel TV. Du har maks bildekvalitet, kan delvis bestemme kanaler selv. Og ikke minst er det billigere enn kabel om man vil ha digitale signaler. Det finnes også rimelige løsninger som gjør at man kan splitte signaletpå flere TVèr. Lovligheten med noen av disse skal man ikke diskutere.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.09.2005 16.30.13 #4 av 8
Postet av: a|ex
Jeg flytter inn i splitter ny leilighet i drammen sentrum om et par uker, og der er det UPC som står for kabel-TV. Kan komme tilbake med erfaringer bare jeg får koblet til TV'en!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.09.2005 04.57.57 #5 av 8
Postet av: Ingeniør`n
"a|ex" skrev:Jeg flytter inn i splitter ny leilighet i drammen sentrum om et par uker, og der er det UPC som står for kabel-TV. Kan komme tilbake med erfaringer bare jeg får koblet til TV'en!


Fint.
Må alikevel vente litt før jeg jeg monterer parabol da det må fjernes et grantre på tomta. Det er bestilt men karen har ikke fått tid enda.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.09.2005 05.02.22 #6 av 8
Postet av: Ingeniør`n
"Knut" skrev:Jeg er drittlei av den lave brukervennligheten til parabol og skal hive ut parabolen så fort kabel-tv blir lagt opp i bygget vi har leilighet ... jeg ville ha ventet og sett hvordan det ble med nytt signal fra kabel.


Hva er det du er "drittlei" ? Er det problemer rundt å dele signal på flere TV'r, signalkvalitet, dekoder, kanaler.

Det som har holdt meg igjen ar at jeg har to TV og ser vel for meg to dekodere og delt abonnement, hvis jeg ikke hiver ut den ene TV'n.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.09.2005 07.14.58 #7 av 8
Postet av: Knut
"Ingeniør'n" skrev:Hva er det du er "drittlei" ? Er det problemer rundt å dele signal på flere TV'r, signalkvalitet, dekoder, kanaler.


Nettopp!
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.09.2005 10.30.39 #8 av 8
Postet av: a|ex
Mulig jeg har misforstått, men man trenger ikke to abbonnement på en husstand selvom du skal ha to dekodere. Et alternativ er å splitte signalet (med den signalforringelsen det medførerer) og greie seg med en dekoder. Dekodere er forresten et ekstra ledd som jeg tidligere har erfart at forringer signalet i seg selv!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar