Logo

UPC Digital TV

Skriv et svar
09.03.2005 13.26.57 #1 av 11
Postet av: flabbe
Hei!

Jeg har fått et tilbud om såkalt Digitalt TV fra UPC gjennom mitt kabelanlegg her i Oslo. Jeg får med en digital dekoder og i deres fancy reklame skriver de at jeg vil oppleve et betydlig bedre bilde med denne tjenesten. Er det noen som har noen erfaring her, blir bilde bedre og i såfall, blir det merkbart bedre også ved bruk av prosjektor (jeg har en Infocus 4805.)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.03.2005 15.26.33 #2 av 11
Postet av: Knut
"flabbe" skrev:Hei!

Jeg har fått et tilbud om såkalt Digitalt TV fra UPC gjennom mitt kabelanlegg her i Oslo. Jeg får med en digital dekoder og i deres fancy reklame skriver de at jeg vil oppleve et betydlig bedre bilde med denne tjenesten. Er det noen som har noen erfaring her, blir bilde bedre og i såfall, blir det merkbart bedre også ved bruk av prosjektor (jeg har en Infocus 4805.)


Har ikke erfaring med UPC og kabel-TV, men det er flere ganger i forumet her blitt beskrevet hvilken stor bedring det var å få en digital tuner/dekoder - særlig på plasma, og da sikkert også projektor. Signal rett fra veggen og inn i projektoren/plasmaen holder ikke mål ved TV-titting.
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.03.2005 17.01.05 #3 av 11
Postet av: Geir
Jeg har Digital-tv fra UPC.
Det er _stor_ forskjell fra det analoge kabelnettet til UPC og digital-tv fra dem. Men jeg skulle ønske de hadde andre Set Top Computer (STC) enn den Motorolaen de benytter seg av nå. Er begrenset med utganger på den, og den er litt treg synes jeg.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.06.2005 14.15.27 #4 av 11
Postet av: ErikX
Jeg vurderer også å bestille Digital TV fra UPC. Ville imidlertid være interessant å høre flere erfaringer fra eksisterende kunder. Anyone?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.06.2005 15.00.37 #5 av 11
Postet av: Baal-Zebub
Jeg har en digital dekoder fra UPC (STC). Signalene blir betraktelig bedre ift ordinære analoge signaler. Som de fleste digitale dekodere ute i markedet finnes det foreløpig ikke en digital utgang på stc'en. Du må regne med analoge signaler den siste meteren fra stc'en til tv-apparatet. Med største sannsynlighet vil det komme nye digitale dekodere på markedet neste år, med mye bedre funksjonalitet enn dagens og da også med digital utgang.

Uansett så blir signalene mye bedre med en STC. Bildene blir bedre, og ikke minst lyden.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.06.2005 16.00.14 #6 av 11
Postet av: Funky_Lalas
Jeg har en digital dekoder fra Kanal Digital. På en vanlig tv så jeg stor forskjell på analoge og digitale signaler. Nå har jeg gått til innkjøp av en Panasonic 42PA50E og ser ikke forskjell lengere... Jeg bruker scart mellom dekoder og tv. Noe jeg også gjorde tidligere. Hva skyldes dette? OG jeg vurdere å kjøpe en konverter Scart til komponent (pris 1200 kroner). Er dette en god investering?
Funky
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.06.2005 07.04.08 #7 av 11
Postet av: Baal-Zebub
I utgangspunktet blir det ikke bedre bilde med digital dekoder. Hvis du i utgangspunktet har svært gode signaler fra Canal Digital vil det ikke alltid resultere i bedre bilde. Derimot så svekkes de ordninære tv-signalene mye mer i et analogt nettverk. Signaler fordeles og forsterkes, og i gamle nett vil man kunne oppleveve svake signaler grunnet distansen og alle ledd som signalene sendes gjennom.

Når det gjelder digitale signaler så finnes det ikke dårlig eller gode forhold. Enten har du bilde og lyd, eller ikke bilde eller lyd. Det finnes ingen nyanser i mellom. Som jeg har skrevet tidligere i denne tråden så har du ikke noen digital overføring fra dekoderen til tv-apparatet. Derfor kan kabelen eller selve uttaket i tv-apparatet være det svakeste leddet.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.08.2005 13.27.01 #8 av 11
Postet av: stable
Hvis du ikke ser forskjell kan det skyldes at du av en eller
annen grunn ikke bruker RGB signalet i Scart kabelen.

Mvh.
stable
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.06.2006 23.29.54 #9 av 11
Postet av: letterman
Har kjøpt UPC Digital Kabel-TV og er fornøyd med bildet. Men ikke med dekoderens funksjonalitet. Det ser f.eks. ut som det er umulig å stille inn kanalene på de nummerne man er vant med fra før. Kanalene er låst til sine 101, 102, 103 osv. Irriterrende. Finner heller ikke ut noe så elementært som hvordan jeg stiller klokka, som er feil stilt inn. Og det er ingen tvil om at dekoderen er treg pluss at fjernkontrollen er klumpete.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.06.2006 23.34.53 #10 av 11
Postet av: Geir
Har snakket med UPC nylig angående STC'en fra Motorola som de bruker. Det kommer visst en ny STC til høsten, hvor utgangene ikke minst er utbedret. Angående det med at kanalene er låst til faste plasseringer er uvant i begynnelsen, men etterhvert venner man seg til det.

Fjernkontrollen bruker jeg ikke. Programmerte fjernkorntrollen til min Pioneer AX5iA reciever, så den tar seg av alt. Enormt lettere enn den som er bundlet til Motorolaen.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.06.2006 16.33.29 #11 av 11
Postet av: kjelle
har samme dekoderen ,alt jeg kan si er: MØKKADEKODER.hater denne,tregeste jeg har vert utfor.bildene blir vel å merke bedre,men jeg mener upc bør få ut fingeren og bytte ut desse motoroladekoderene
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar