Logo

Valg av dekoder

Skriv et svar
07.12.2005 12.36.02 #1 av 9
Postet av: tml
Hei



Jeg har akkurat fått opp min pioner 436 xde og vurderer å investere i parabol.

Jeg er jo ute ette best mulig signal (hd/digitalt) og lurer på hva jeg bør velge av dekoder.

Er det spesielle merker på dekoder som er bedre en andre?

Hvem er best av canal digital og viasat?

Har jo også kabel tv der jeg bor så jeg får inn de vanlige tv kanalene analogt



Takknemlig for alle råd :P

Trond M
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.12.2005 13.01.51 #2 av 9
Postet av: arntos
Skal du ha både VIA og CD har du ikke så mange valg. Da er det Strong 8700 som kan brukes. Den er godkjent av VIA, og fungerer med Ci kort fra canal digital.

Når det gjelder tuner har jeg god erfaring med Force og dreambox. De er likeverdige når det gjelder bildekvalitet. Force er godkjent av CD mens dreambox ikke er godkjent av hverken CD eller VIA men fungerer smertefritt. Dreambox kverer litt tweaking for å virke 100% men er ikke vanskelig.

Men ønsker du noe som er rett fram og enkelt i bruk kjøper du en Force tuner.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.12.2005 14.03.54 #3 av 9
Postet av: boly
Snakket med CD på telefon her om dagen, de sa at HD tunerene og sendingene skulle være klare 2 kvartal 2006. (mpg4)

Så du må vurdere om du skal hive deg på 12 mnd. binding.

Har egentlig ikke helt tro på at de klarer å få til dette så fort, men den som lever får se.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.12.2005 14.24.15 #4 av 9
Postet av: tml
Er det ikke bare og kjøpe en pakke til kr 1 nå og bytte ut tunern når de nye med mpg4 kommer?

De vil vell antagelig ikke selge de tunerne billig med det første uansett
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.12.2005 14.36.50 #5 av 9
Postet av: arntos
"tml" skrev:Er det ikke bare og kjøpe en pakke til kr 1 nå og bytte ut tunern når de nye med mpg4 kommer?

De vil vell antagelig ikke selge de tunerne billig med det første uansett


Hvordan skal de kunne fronte HD uten sponsing av tunere? Ikke mange som kjøper seg tuner til ca 5K. Her må de nok inn med noen kroner i sponsing skal det bli noe fart i HD planene deres.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
07.12.2005 14.50.17 #6 av 9
Postet av: tml
Sant nok
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.12.2005 23.01.43 #7 av 9
Postet av: lexicon224
"arntos" skrev:Skal du ha både VIA og CD har du ikke så mange valg. Da er det Strong 8700 som kan brukes. Den er godkjent av VIA, og fungerer med Ci kort fra canal digital.

Når det gjelder tuner har jeg god erfaring med Force og dreambox. De er likeverdige når det gjelder bildekvalitet. Force er godkjent av CD mens dreambox ikke er godkjent av hverken CD eller VIA men fungerer smertefritt. Dreambox kverer litt tweaking for å virke 100% men er ikke vanskelig.

Men ønsker du noe som er rett fram og enkelt i bruk kjøper du en Force tuner.


Dreambox er ikke kompatibel med NDS, mao ikke viasat
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.12.2005 02.28.37 #8 av 9
Postet av: boly
"arntos" skrev:
"tml" skrev:Er det ikke bare og kjøpe en pakke til kr 1 nå og bytte ut tunern når de nye med mpg4 kommer?

De vil vell antagelig ikke selge de tunerne billig med det første uansett


Hvordan skal de kunne fronte HD uten sponsing av tunere? Ikke mange som kjøper seg tuner til ca 5K. Her må de nok inn med noen kroner i sponsing skal det bli noe fart i HD planene deres.


Hmmm, det kan jo hende de sponser litt, men ser ikke for meg at vi får noe til 1 kr. med det første.
Desuten sponser de helt sikkert ikke de beste tunerene, så vi må nokk blø litt for kvalitet, på samme måte som idag.
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.12.2005 13.33.04 #9 av 9
Postet av: arntos
"lexicon224" skrev:
"arntos" skrev:Skal du ha både VIA og CD har du ikke så mange valg. Da er det Strong 8700 som kan brukes. Den er godkjent av VIA, og fungerer med Ci kort fra canal digital.

Når det gjelder tuner har jeg god erfaring med Force og dreambox. De er likeverdige når det gjelder bildekvalitet. Force er godkjent av CD mens dreambox ikke er godkjent av hverken CD eller VIA men fungerer smertefritt. Dreambox kverer litt tweaking for å virke 100% men er ikke vanskelig.

Men ønsker du noe som er rett fram og enkelt i bruk kjøper du en Force tuner.


Dreambox er ikke kompatibel med NDS, mao ikke viasat



NDS no problem for de som har behov for VIA på DB. Ikke testet selv da jeg har nok med CD.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar