Logo

Valg DVD

Skriv et svar
16.09.2007 17.50.58 #1 av 4
Postet av: BårdM
Skal kjøpe receiver VSX-LX50. Har SVS system på høyttalersiden. Har noen forslag til DVD spiller som kan passe ? Helst fra Pioneer om det kan anbefales.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.09.2007 22.30.09 #2 av 4
Postet av: Torja
Pioneer DV-696 var vel ansett som en svært god Pioneer spiller, som er erstattet med den nyere DV-600. Kjenner ikke til noen tester av denne. Link er her:
http://www.pioneer.no/no/products/42/84 ... index.html
Selges bl.a. her:
http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP. ... EO6qE03xii
Ellers blir Oppo nevnt som et meget godt alternativ i budsjett klassen. Link her:
http://www.hjemmekino.no/database/playe ... spx?id=133
Men vilken pris hadde du tenkt? Forøvrig en meget god Reciver og høytaler system du har godt til anskeffelsen av..
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.09.2007 13.56.21 #3 av 4
Postet av: BårdM
Hei og takk for innspill. Meningen var å kjøpe BlueRay eller HD spiller. Men tror det er litt for tidlig kanskje. Mye usikkerhet. Tror jeg derfor satser på en rimelig, men god DVD spiller i første omgang, og heller ser an dette med HD. Vurderte Toshiba HDE1 også, men ser at Hjemmekino sier følgende:
"Pga at denne spilleren bare er utstyrt med HDMI-versjon 1.2 kan ikke denne spilleren overføre de nye HD-lydformatene til en receiver som støtter dekoding av Dolby TrueHD / DTS HD Master Audio. Til dette trenger man en spiller som har HDMI-versjon 1.3 eller nyere. "

Siden jeg har LX50 fra Pioneer med True HD blir det kanskje ikke ideelt med denne spilleren ? Ser dette med PCM kan brukes, men da er kanskje vitsen med TRue HD forsterker bortkastet ? Dette kan jeg lite om. Råd mottas med stor takk.

Vil ny Pioneer DVD DV-600AV-K være mer egnet for å utnytte VSX-LX50 eller må man uansett satse på HD/Blueray ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.09.2007 14.43.18 #4 av 4
Postet av: Torja
Siden HDE1 dekoder disse lydformatene og sender dem som bit stream over HDMI og jeg antar din reciver kan motta dette, så spiller det ingen rolle. Vet ikke om noen HD spillere som har HDMI 1.3 ennå. Du får utnyttet de nye lydformatene alikavel.

Toshiba E1 er et utmerket valg. Trodde du ville ha vanlig dvd spiller, men satser du på denne får du en god dvd spiller som også kan avspille HD-DVD filmer, og utnytter du tibudet med 5 HD-DVD filmer i tillegg så er du i gang. Det fine med HD-DVD er at formatet er sonefritt(ikke de vanlige dvd filmene, de er det fremdeles soner på). Du kan da impotere HD filmer direkte fra statene til en hyggeligere pris enn i butikken. :D
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar