Logo

Vanlig PS3 mot PS3 slim for Blu-ray

Skriv et svar
22.11.2009 20.36.07 #1 av 6
Postet av: Jonathan
PS3 Slim har mulighet for Dolby TrueHD og DTS-HD Master Audio (har jeg hørt) mens vanlig PS3 "bare" har mulighet for Multichannel PCM.

Spørsmålet er - Blir lydkvaliteten merbart bedre med Dolby TrueHD og DTS-HD Master Audio (så fremt man har reciver som støtter dette) ifht PCM?

Er det verdt å bytte min PS3 mot en PS3 Slim på grunnlag av dette?


Mvh Jonathan
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.11.2009 21.37.36 #2 av 6
Postet av: Jorn.Finnerud
Neppe, men du vil få opp DTS HD Master Audio og Dolby True HD i displayet;) Det er jo litt deilig det også:)
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.11.2009 21.56.31 #3 av 6
Postet av: Rune
Displayet er såpass viktig for meg at jeg selv vurderer det. :-) (foretrekker PS3 grunnet Blutooth kontroll over vanlige spillere)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.11.2009 18.05.46 #4 av 6
Postet av: Jonathan
Hvorfor vil jeg ikke høre forskjell?

Er det fordi man vil få Dolby TrueHD og DTS-HD Master Audio lyd gjennom reciveren selvom Blu-ray spilleren ikke støtter dette?

Eller er det rett og slett fordi Dolby TrueHD og DTS-HD Master Audio er oppskrytt og Multichannel PCM høres like bra ut?


Mvh Jonathan
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.11.2009 19.53.37 #5 av 6
Postet av: Rune
Bakgrunnen til den påstånden er at pcm er et tapsfritt format. Slik at når PS3 konverterer signalet til PCM og hvis forsterkeren dekoder de to formatene på samme måte er det teoretisk likt.
Men, enkelte mener de hører forskjell da enkelte produkter kan ha forskjellige egenskaper på de forskjellige systemene.
Har man man muligheten kan man iallfall velge.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.11.2009 17.08.43 #6 av 6
Postet av: Lil-H
I mitt tidligere oppsett med: PS3phat, BDP-1400 og Sony 5200ES..
var det helt klart forskjeller på PS3 og standalone samsung-spillern. Mye strammere bass blant annet. Bildekvaliteten var også merkbart bedre. Kan legge til at alle formater ble enkodet intern i spillerne før det ble sendt til 5200ES (ikke 1.3 HDMI-kompatibel)

Hvis dette ikke får deg til å bytte over ville jeg uansett skaffet meg en slim da den bråker mye mindre!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar