Logo

Vilken spillemasjin

Skriv et svar
13.07.2004 01.11.08 #1 av 21
Postet av: aLmAnZo
Vilken spillemaskin vil jeg få mest glede av lydmessig? X-Box eller PS2? gamecube er ute av bilde.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.07.2004 01.11.54 #2 av 21
Postet av: aLmAnZo
* spillemaskin, sorry, er litt trøtt i kveld
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.07.2004 07.11.11 #3 av 21
Postet av: Torgrim
Best lyd gir klart XBOX da det er den eneste maskinen som tilbyr Dolby Digital under selve spillingen. PS2 har ikke kraftig nok prosessor til å generere Dolby Digital. Man får kun Dolby Digital fra PS2 på forhåndsdefinerte ting (filmer mellom kapitler o.l.)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.07.2004 23.56.34 #4 av 21
Postet av: abrakadabra
Lyden er ikke så verst fra PS2 heller... Dolby Digital er ikke mulig, men mange spill har Dolby Pro-Logic 2, som på sitt beste fungerer nesten like bra. Faktisk har også noen PS2-spill DTS lyd, som igjen er et bedre surround-format enn Dolby Digital. Problemet er bare at svært få spill har DTS. (For å nevne noen: GTA: Vice City, SSX Tricky, SSX 3, Fifa 2003 eller 2004 (husker ikke hvem av dem))

For å få DTS lyd fra PS2, er man nødt til å bruke en optisk digitalkabel, Pro Logic 2 kan man få via vanlig analog kabel.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.08.2004 18.41.52 #5 av 21
Postet av: Atle Torp
Xbox - ekte surround (5.1 - DTS- noen spill har THX sertifisering)
ps2 - ikke ekte surround (pro logic...)

X-Box gir også bedre bilde.

:wink:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.09.2004 07.50.25 #6 av 21
Postet av: dingen
men i spillbarhet er p2 mye kjekkere synest jeg....

hadde først p2, så kom xbox og eg kjøpte den... , men gikk etterkvart tilbake til p2 igjen, er vell derfor denne har stått seg så mye bedre i verdi.

idag kjøpte eg burount 3 og fytti rakkern, der er det iallefall lyd!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.10.2004 09.58.41 #7 av 21
Postet av: mariusm
HELT KLART XBOX!!

viss du har xbox, xbox advanced scart (eller en annen), og optisk kabel, da får du jo dolby digital mens du spiller! (viss du har hjemmekino med forsterker som leser dolby digital, noe de fleste gjør!)

Xbox er også mye bedre på grafikk. ta GTA vice city som et eksempel. på ps2 blir grafikken mye dårligere enn på xbox.

det er bare tull at du får surround på ps2, du får bare pro logic og det er ikke skikkelig surround.

det er like mange spill til xbox, spillene er bedre. og kontrollene er minst like gode når en venner seg til dem!

XBOX rules!
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2004 09.33.39 #8 av 21
Postet av: Runel
Helt Klart XBOX :D Hadde PS2 før, men solgte den :wink: . Sipper minne kort ved lagring. Lett og modde 8) , bedre ytelse=Bedre grafikk. Har koblet opp via advanced scart kabel og optisk til Hjemmekinoen og lyden ble KONGE! 8) Helt grei DVD spiller også. Bedre bilde og lyd kvalitet med Advanced kabelen iforhold til std Kabel. Koster kun 1195 hos de store kjedene nå.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2004 17.17.14 #9 av 21
Postet av: Bombadil
for å få Hjemmekino lyd på ps2 hvordan skal jeg da koble til ps2 til forsterkeren. jeg har en Yamaha rx-v650.
er det også sånn at spillet må støtte pro logic.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2004 17.19.36 #10 av 21
Postet av: ^Twisted^
Hver sin smak sier nå jeg... :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.11.2004 23.16.38 #11 av 21
Postet av: Alas
"Bombadil" skrev:for å få Hjemmekino lyd på ps2 hvordan skal jeg da koble til ps2 til forsterkeren. jeg har en Yamaha rx-v650.
er det også sånn at spillet må støtte pro logic.


Du må vel koble PS2 til forsterker via optisk digital. ( Toslink heter det vel kanskje men er ikke sikker :oops: ) Det er en utgang for det bakpå PS2, sannsynligvis plugget igjen med en slags beskyttelses-ting.

Pro logic omdanner vel et stereosignal til flerkanals, tror jeg. Mener å ha lest det en eller annen plass. Det er noen spill som har DD i filmsekvenser men ikke alle.

Og når det gjelser hvilken som er best må det være opp til hver og en. Jeg digger PS2. Men det er fordi jeg akkurat nå driver og herjer gatene i San Andreas!! Det er FETT det!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.11.2004 08.12.32 #12 av 21
Postet av: K1
xbox har flere muligheter og er vel litt bedre på alle områder i forhold til ps2, bortsett fra utvalget av spill.

xbox er i alle fall mitt klare valg :D
Ka sku vi gjort uten havet..? Sku vi bært båtan..??
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.11.2004 10.39.33 #13 av 21
Postet av: teknikeren
"Alas" skrev:
"Bombadil" skrev:for å få Hjemmekino lyd på ps2 hvordan skal jeg da koble til ps2 til forsterkeren. jeg har en Yamaha rx-v650.
er det også sånn at spillet må støtte pro logic.


Du må vel koble PS2 til forsterker via optisk digital. ( Toslink heter det vel kanskje men er ikke sikker :oops: ) Det er en utgang for det bakpå PS2, sannsynligvis plugget igjen med en slags beskyttelses-ting.

Pro logic omdanner vel et stereosignal til flerkanals, tror jeg. Mener å ha lest det en eller annen plass. Det er noen spill som har DD i filmsekvenser men ikke alle.

Og når det gjelser hvilken som er best må det være opp til hver og en. Jeg digger PS2. Men det er fordi jeg akkurat nå driver og herjer gatene i San Andreas!! Det er FETT det!

Dolby prologic er flerkanals i den forstand at det er høyre/venstre front + senter og 1 bakkanal som kjøres ut til 2 høyttaler.
Desverre så er ikke spillene til ps2 i dd 5.1, men derimot kjører du pc spill så vil du oppleve dd på alle spill som støtter dette og da i hele spillets gang, doom3 eks (skit spill rent spillmessig, men heftig lyd grafikk)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.11.2004 16.18.01 #14 av 21
Postet av: music_junkie
"Alas" skrev:
"Bombadil" skrev:for å få Hjemmekino lyd på ps2 hvordan skal jeg da koble til ps2 til forsterkeren. jeg har en Yamaha rx-v650.
er det også sånn at spillet må støtte pro logic.


Du må vel koble PS2 til forsterker via optisk digital. ( Toslink heter det vel kanskje men er ikke sikker :oops: ) Det er en utgang for det bakpå PS2, sannsynligvis plugget igjen med en slags beskyttelses-ting.

Pro logic omdanner vel et stereosignal til flerkanals, tror jeg. Mener å ha lest det en eller annen plass. Det er noen spill som har DD i filmsekvenser men ikke alle.

Og når det gjelser hvilken som er best må det være opp til hver og en. Jeg digger PS2. Men det er fordi jeg akkurat nå driver og herjer gatene i San Andreas!! Det er FETT det!


Du trenger ikke å bruke optisk for å koble til en forsterker.. har kobla til forsterker utallige ganger og jeg bruker bare vanlig RCA (hvit og rød kabel).. Trenger ikke gjøre så mye ut av det ved å bruke optisk..
Det er nå min mening da..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.11.2004 17.26.45 #15 av 21
Postet av: mariusm
På Ps2 er det helt korrekt at en RCA kabel gjør samme nytten som en optisk kabel, men på Xbox må du ha optisk for å få Dolby Digital, noe Ps2 spill eller maskinen selv greier.
Mvh
Marius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar