Logo

XBOX 360 som DVD-spiller - IKKE BRA!

Skriv et svar
04.12.2005 18.14.51 #1 av 12
Postet av: kWern
Hei. Er veldig fornøyd med Xbox 360'en, men må si meg dypt skuffet når det kommer til DVD-avspilling. Bildet er rett og slett elendig! Prøvde på min projektor, en Panasonic PTA-700E, via komponent, og bildet ble skikkelig dårlig. Det kom stygge mørke og lyse striper over bildet horisontalt, dalende nedover, som om det var kraftige forstyrrelser. Bildet virker også lavoppløst, antakelig 480p - men projektorer skriver 625p som oppløsning - har aldri hørt om denne typen før....
Problemet var ikke til stede i det hele tatt når jeg spilte spill, eller viste HD-filmene (trailer som lå på HDDen, eller som jeg lastet ned med Live!). Jeg sjekket også med kompositt på vanlig fjernsyn, og der var også bildet dårlig, men på en annen måte, det rykket og nappet, og flimret som om oppdateringsfreksvensen var skikkelig dårlig.

Testet en annen XBOX360 hos en kamerat, som kjører via RGB-SCART, og der var det likt som med kompositt, det flimret og nøkket...

Noen som også har dette problemet, eller som vet om en løsning?

Veldig skuffet, da jeg tenkte å ha denne som spiller nummer to (bruker ellers PCen via VGA, med programmene TheaterTek eller Power Cinema, som gir supre bilder).
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.12.2005 18.56.28 #2 av 12
Postet av: Rune
625p er det samme som 576p. Panasonic oppgir antall linjer totalt. (576 linjer bilde og resten informasjon/tilbakeløpslinjer)

Synd at XBOX 360 skuffer på dette.

Hva syns du om viftestøyen?
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.12.2005 19.20.11 #3 av 12
Postet av: Ken
Det er ikke mye vifte støy i Xbox 360, men når du spiller et spill så går DVD'en på fullt turtall. Du hører den ikke mens du spiller, men jeg synes det virker litt rart at den må spinne så fort hele tiden. Og du hører den godt når man laster nye brett etc.

Håper på en eller annen oppdatering så vi kan slippe dette problemet. Men maskinen blir god og varm så det går den vifte, men den er det faktisk mindre støy i enn PS2.
mvh
Ken

| Sony KLV-V40A10E | Xbox 360 Premium | IBM ThinkCentre 3Ghz | ATI Radeon X800 512MB DVI-D HDMI | PS 2 | Logitech Z-5500 | Kommer: Denon 3806, SVS PB10, SVS SBS-01 Surround |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.12.2005 19.26.53 #4 av 12
Postet av: kjelle
fatter ikke hva dere prater om,jeg testa nå(bare for å sjekke) slengte på star wars og snurra film.å jeg må få sagt de med en gang.bildet var MEGET bra.skal vedde mye på at en dvd spiller til 1500kr ikke ville jort en like god jobb.vel å merke har jeg bedre bilde med denon 2910.men den koster jo 6500kr.sikker på dere har stillt 360`n rett inn?? jeg kjører 720p.og med glimrende resultat på film.

har sett på filmen i ca en halvtime nå.å jeg blir egentlig bare mer og mer imponert.er dette egentlig mulig? så godt dvdbilde på en spillmaskin? tror mange kan kaste de gamle dvdspillerene sine når de kjøper 360.mildt sagt IMPONERENDE.og jeg er fryktelig kresen på bilde....men den støyer litt da..men jeg hører ikke mye til det da jeg halvveis har bygd inne min 360
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.12.2005 21.27.11 #5 av 12
Postet av: kWern
Hei igjen.

Kom til å tenke på en ting: Har det noe å si om man setter TV til 60hz? På TV, gir dette bedre bilde i spill, men har ikke sjekket om denne innstillingen har noe å si for DVD-avspillingen - mulig det å kjøre i 50hz vil løse dette? Jeg får desverre ikke testet i kveld, men kommer med tilbakemelding.

Jeg har stilt inn 360en til 720p, men i 60hz. Prøvde Star Wars, LOTR3 og Robots.

Forøvrig synes jeg ikke støyen fra konsollen er plagsom. Ja, den spinner i begynnelsen, når du setter inn ny DVD, men så roer det seg ned. Sørg også for god lufting, både til konsollen og strømforsyningen, så støter du ikke på problemer.

Ellers så vil jeg bare tipse om at dette er uten tvil verdens beste onlinekonsoll. Har lastet ned demoer, og filmtrailere i HD, og alt går som en drøm. Marketplace er kynisk turbokapitalisme på sitt verste, med det er sabla moro, og mye er likevel gratis. Grisegøy med Arcade - anbefaler Geometry Wars på det varmeste (blanding mellom Space invaders og Asteroid).
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
06.12.2005 07.35.50 #6 av 12
Postet av: kWern
Sorry, men etter å ha testet XBOX 360 på PANASONIC PTA-700E projektoren, er jeg fortsatt veldig skuffet. Igår fikk jeg også forstyrrelser på vanlg spilling, i Call of Duty 2, men dette løste seg ved å stille inn til 720p i oppsettet en gang til.
DVD er fortsatt dårlig. Ruller mørke felter nedover bildet. Det kommer og går, men sjelden fritt for denne forstyrrelsen. Virker som om komponentkabelen er dårlig skjermet, for bildeforstyrrelsene kommer av støy. I Call of Duty begynte det å flimre kornete med kraftige blå felter. Helt grusomt.
Jeg har bestilt en VGA-kabel, og skal prøve med denne på projektoren. Håper ting bedrer seg med denne.

Ellers så ser jeg at måten RCA-pluggene på komponentkabelen fester seg på komponentinngangen på PTA-700E ikke er så fast, og festene er eksponert, og ikke dekket av noen skjermet "kopp" på komponentkabelen. Regner med at dette er helt vanlig - men kunne det hjulpet å skjerme dette bedre på et vis? Jeg har forsøkt å holde kabelen unna strømkabler og andre signalkabler, uten at dette har gjort noe fra eller til.
Spørsmålet er om svaret kan være en annen kabel av bedre kvalitet...? VGA-kabelen vil trolig gi svar på dette, da denne som regel er bedre skjermet og festes bedre enn komponent. Dersom problemet forsvinner med VGA, skulle dette tilsi at komponentkabelen som følger med XBOX360en er dårlig, rett og slett.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.12.2005 11.22.17 #7 av 12
Postet av: kWern
Etter en lang ventetid, har endelig VGA-kabelen kommet i hus. Er veldig fornøyd med bildekvalitetn på spill og menyer, og kjører i 1280X1024 oppløsning i bredformat på PC-skjermen (bildet strekkes i bredden, men forholdet er 16:9, så det ser både riktig og bra ut).

Når det gjelder DVD-avspillingen, er dette ikke "løst" ennå. Med VGA kabel, får man kun 640X480 i oppløsning på DVD, noen som mildt sagt ikke er bra nok. Hadde det enda vært i 848X480... Men, ingen striper eller forstyrrelser i bildet lenger, bare dårlig oppløsning...
Jeg fortsetter nok med å bruke PCen som filmkilde fremover.

Nå drømmer jeg om en HDMI kabel til XBOX 360 med mulighet for upscaling til 720p... Rykter sier neste år, jeg sier jeg ikke tror det før jeg får se det.

Men, må ikke glemme å si at spillinga er RÅ! Holder på med Call of Duty på Veteran... Vinterkriget er et helvette... ;-)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.12.2005 13.03.27 #8 av 12
Postet av: kjelle
har du svitsja til hd på componentkabelen? bildet på meg på dvd er meget bra! kansje det er en dårli kombo med pana 700 hva vet jeg,men på tven min. pv500 spiller den uforskammet bra.ingen strek,ingen støy og meget bra farger.bildet var litt varmt,men det stillte jeg fort till.
forresten.. har du lasta ned narnia filmsnutten? fy feite for en bildekvalitet lasta ned i 720p. 130mb .tok litt lang tid men den var verdt d
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.12.2005 20.40.52 #9 av 12
Postet av: kWern
Jeg har selvfølgelig satt Xboxen til HD. Kjører 720p (og har prøvd 1080i) på PTA-700E projektoren. Som sagt er bildet i spill og menyer (HD-filmtrailere som Narnia og Aeon Flux) krystallklare og suverene. Det virkelig smeller i lerret! - Men det er altså på vanlig DVD at det skorter. Det er visst flere som har erfart dette på panaen (sjekk AVFORUM), så det er mulig denne er litt kresen på komponentinngangen i 576p - men har ikke hørt folk klage over dette fra vanlig DVD-spillere, kun fra 360'en.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.12.2005 08.49.35 #10 av 12
Postet av: Marius305
Så hvilken kabel burde man kjøre 360'in på Panasonic Ptae700e?

Lurer siden jeg har denne projektoren og jeg skal skaffe meg X360 i Januar????

Takker for svar :D ?:D:D
The Movie Man!

Min DVD Collection: http://www.intervocative.com/dvdcollect ... oviemarius
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.12.2005 11.12.24 #11 av 12
Postet av: kWern
Tja, du kjøper vel Premium, så da tester du med komponentkabelen som følger med (720p og 1080i på spill, og 576p på DVD).
Fungerer det ikke bra nok, kan du jo prøve VGA, som gir veldig bra spill (1280X720 f.eks.), og lavoppløst og stripefritt bilde på DVD (640X480).
Monster Cable har noen svindyre kabler til 360'en, men tror i grunnen ikke kabelen er årsaken til striper i bildet på DVD, men det at 576p er i 60hz, og ikke 50hz som det burde være.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.01.2006 10.07.58 #12 av 12
Postet av: WarElf
Mange som klager fælt over dvd kvaliteten til x360 rundt omkring, jeg må nok føye meg inn i rekkene som føler jeg ikke har noe å klage over.

Bildet hos meg er over all forventning (forventningene var riktignok ikke så store), nå kjører jeg ikke over prosjektoren enda, men på min vanlig 42" bak pj. blir bildet upåklagelig. Kjører kun vanlig signaler og ikke HD.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar