Logo

Xbox eller DVD-spiller?

Skriv et svar
13.02.2006 15.08.16 #1 av 2
Postet av: erikrod
Jeg får i disse dager nytt TV som både har komponent- og naturlig nok scart-inngang.

I den anledning har jeg kjøp komponentkabel til den gamle xboxen min. Jeg har også optisk utgang på lyden.

Jeg har en NAD L70 med scartutgang som DVD-spiller.

Jeg kommer jo til å finne ut av dette selv når jeg får TVen, men er det noen som tør tippe hva som gir best reultat for avspilling av DVDer?

Xbox med komponent eller DVD-spiller med scart?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.02.2006 17.14.08 #2 av 2
Postet av: Ken
Tipper at det blir ganske likt. Relativt mørkt i bakgrunner etc. Jeg ble litt skuffet over kvaliteten på Xbox DVD spilleren og den kan ikke sende ut et 720p bilde når du ser en DVD.

Det er noen som påstår at det går, men intill noen kan bevise meg at det går, så vil jeg påstå at 576p er det beste du kan få. Når HD-DVD en gang kommer, så "kan" det "kanskje" være mulig men det tror jeg ikke før jeg får se det.

En annen ting er jo at Xbox 360 støyer når den går, både fra vifter og selve DVD-spilleren - så jeg tipper at en god DVD-spiller er å foretrekke. Selv har jeg en Pioneer 575 som jeg koblet opp via komponent, men den står laaaangt inne i skapet nå, da jeg heller bruker en HTPC som gir et mye bedre bilde på DVD-filmer.
mvh
Ken

| Sony KLV-V40A10E | Xbox 360 Premium | IBM ThinkCentre 3Ghz | ATI Radeon X800 512MB DVI-D HDMI | PS 2 | Logitech Z-5500 | Kommer: Denon 3806, SVS PB10, SVS SBS-01 Surround |
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar