Logo

xbox360 beddere med HD ?

Skriv et svar
04.12.2005 15.37.17 #1 av 8
Postet av: c.e
Hei, regner med at det er endel som kjører med HD oppløsning her..

Hva synes dere om forskjellen på å kjøre med og uten hd? Har dere prøvd og koble opp uten å kjøre HD bare for å teste?

Det jeg lurer på er om Det er verdt pengene å kjøpe en HD skjerm kontra en uten, om man Kun tenker på kvaliteten mot xbox360.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.12.2005 17.02.50 #2 av 8
Postet av: kjelle
hei.har testa med og uten hd.og uten hd er det mye dårligere enn med.så JA kjøp hd!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.12.2005 17.24.40 #3 av 8
Postet av: Bianchi-Vassleitet
Jeg vil nesten gå så langt å si at det er like greit å kjøpe ps2 eller xbox istede for 360 viss du ikke har hd klar skjerm. Jeg har prøvd med og uten hd oppløsning og det kan ikke sammenlignes! Prøvede først uten, og ble dypt skuffet. Gikk fort over når jeg prøvde på en HD-TV og på prosjektor :wink:
Gøran
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.12.2005 18.02.27 #4 av 8
Postet av: kWern
Litt vel bombastsik å påstå at du ikke ser forskjell på 360 og xbox1 på vanlig fjernsyn, etter min mening. Har testet både kompositt, RGB-SCART på CRT-TV, og kan tydelig se at det har skjedd store ting på bildefronten. Grunnen til dette er først og fremst full-scene anti-aliasing, som fjerner "tagggenene" på kanter. Denne er sterkt forbedret, og i tillegg er opptegningsavstanden, og tegneavstanden på teksturfilterene mye lengre og bedre (anisotropisk filter).

Så mitt svar er: XBOX 360 på vanlig lavoppløst fjernsyn er langt bedre enn forrige generasjon. - Men smaken (og synet også, tydeligvis), er forskjellig.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.12.2005 19.11.17 #5 av 8
Postet av: kjelle
på vanlig tv er forskjellen fra 360 til vanlig xbox ikke stor nei.det er jeg enig i.flatskjerm og prosjektor er tingen til 360,ingen tvil om det.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.12.2005 19.16.06 #6 av 8
Postet av: Rune
Oppløsningen er ikke alt for grafikken. Det er bare å tenke på DVD film vs spill. Det er enda en liten stund før man ikke kan se forskjell på dataspillgrafikk og film.

Får se om det ikke blir en XBOX 360 etter hvert.

Det jeg kunne tenkt meg å sett sammenligning på er HD på en lavoppløst plasma mot HD på en XGA plasma. Tror kanskje ikke det er så veldig stor forskjell.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2005 09.41.05 #7 av 8
Postet av: kWern
"kWern" skrev:Litt vel bombastsik å påstå at du ikke ser forskjell på 360 og xbox1 på vanlig fjernsyn, etter min mening. Har testet både kompositt, RGB-SCART på CRT-TV, og kan tydelig se at det har skjedd store ting på bildefronten. Grunnen til dette er først og fremst full-scene anti-aliasing, som fjerner "tagggenene" på kanter. Denne er sterkt forbedret, og i tillegg er opptegningsavstanden, og tegneavstanden på teksturfilterene mye lengre og bedre (anisotropisk filter).

Så mitt svar er: XBOX 360 på vanlig lavoppløst fjernsyn er langt bedre enn forrige generasjon. - Men smaken (og synet også, tydeligvis), er forskjellig.


Har prøvd Halo, Halo 2 og Rainbow Six 3 fra XBOX1 på 360 - og selv på vanlig TV, er forbedringen markant - du ser lengre, klarere og skarpere. At du kan spille mot andre med gammel XBOX er nesten urettferdig, da du har fordel av å kunne se bedre enn dem.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.12.2005 19.36.35 #8 av 8
Postet av: c.e
Noen som har prøvd xbox360 mot panna 50?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar