Logo

Yamaha RX-V1800

Skriv et svar
15.10.2008 19.30.08 #1 av 6
Postet av: Thunder
Hei!

Jeg har akkurat gått til innkjøp av en Panasonic 50" PZ800 plasma tv (førsteinntrykket er veldig bra!). Jeg har canal digitals pvr hd-dekoder. Skal også, i løpet av høsten, gå til innkjøp av en blue-ray spiller. Jeg trenger dog en forsterker som skal dra hele greia og da fortrinnsvis via hdmi. Ønsker at forsterkeren skal være ganske kraftig da jeg vil ha grei lyd når jeg spiller musikk. Vet at høytalerene har mye og si. Jeg har KEF front og senter høytalere (husker ikke betegnelsen, men de er bra). Skal kjøpe bakhøytalere også. Budsjettet mitt for en forsterker er 10.000 kroner og jeg har da sett meg ut Yamaha RX-V1800. Er denne bra eller er det noen som har noen andre anbefalinger?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.10.2008 20.26.59 #2 av 6
Jeg anbefaler deg først å fremst å lese denne tråden for nærmere informasjon angående hva du bør se etter ved kjøp av ny reciver:
viewtopic.php?f=30&t=10936

Jeg har selv en Yamaha RX-V1800, jeg kjøpte den hovedsakelig grunnet gode omtaler i presse. Hadde den ikke ytet slik forventet hadde jeg byttet den, men det slapp jeg og den sitter i racket å gjør jobben sin den dag i dag. Yamaha RX-V1800 er sammen med mine B&W CM7 dynasmisk og engasjerende, lydbildet kan beskrives som nøytralt og noe "avrundet" i toppen. Den er god både i hjemmekino-sammenheng og til musikk, den er rett å slett "morsom" å ha i kinoen. Den er også godt utstyrt tilkoblingsmessig med blant annet 4 HDMI-innganger og Pre-out. YPAO er enkelt å sette opp å optimaliserer til lytteposisjon.

Det beste er å prøve så mange forskjellige alternativer som mulig for å finne ut hva som passer dine høytalere og dine preforanser best. Vit også at Yamaha kommer med en ny oppdatert modell; Yamaha RX-V1900. Onkyo sin nye serie ser også interessant ut.

- For å utnytte dine høytalere best mulig er det best å kjøpe en effektforsterker og bruke den som kraft og reciveren som AV-prosessor.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.10.2008 00.20.10 #3 av 6
Postet av: SVS Inderoy
Spar noen kr til og kjøp den nye 1900
Yamaha-Doxa-Sherbourne-Cambridge Audio-Panasonic-PS3
Swans Diva 6.2f - Swans 1.1C - RS-52.
2 stykk SVS PC13 Ultra
2 stykk XTZ W12.16 + SVS EQ1
BetterCabels, Van den Hul og Monster
( harmen/kardon på avforum)
http://www.svsound.com/animation.cfm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.10.2008 04.59.02 #4 av 6
Postet av: Skrotnisse
Yamaha rx-v1800 er uten tvil en meget prisverdig liten boks. I starten av januar kjøpte jeg meg en onkyo875, etter en måned byttet jeg til 1800 og var strålende fornøyd. Men i et anfall av total forvirrelse solgte jeg denne og kjøpte meg en hk avr 255. Den sto hos meg nøyaktig syv dager før den ble shippet avgårde og inn kom nok en 1800. I prisklassen er det uten tvil denne som har vært den beste filmformidleren i mitt anlegg.

Dermed er det ikke til å legge under en stol at jeg sikler veldig mye på 9serien til yamaha. Men jeg har forhørt meg endel rundt angående disse og de som har hørt bl.a. 1900 sier at de lydmessige forskjellene begynner å bli så små at det er høyst diskutabelt om det lønner seg å bytte en gang i året.

Jeg ville nok anbefalt deg å få for en yamaha 1800 faktisk. Til tross for at lydmessige forskjellene opp til 1900 ikke er så store så vil garantert en stor del av oss hjemmekino-geeksa bytte ut, oppgraderingssjuken er en skummel sak, og da vil det garantert poppe opp endel 1800 på brukt'n, normal pris på de ligger på rundt kr 6000-6500.
Men hvis du er fast bestemt på å handle i 10000kroners-klassen vil jeg nok anbefalle deg å spare litt til og gå for 3900, den lydmessige gevinsten vil mest trolig være større enn den man får ved å gå for en brukt 1800 til en ny 1900.
[url=http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?f=32&t=11457][b][u]Skrot-teaterets Diskusjonstråd[/u][/b][/url]

[url=http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=140][b][u][color=red]Skrot-Teateret in living colors[/b][/u][/color][/url]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.10.2008 18.52.16 #5 av 6
Postet av: Thunder
Hei og takk for gode tilbakemeldinger!

Jeg har allerede presset budsjettet maksimalt når jeg sier 10.000 så noe over det nytter ikke. Jeg trenger jo kabler i tillegg. For meg høres Yamaha RX-V1800 rå ut (prisen tatt i betraktning) selv om man selvsagt alltid får noe bedre :D
Jeg regner med at denne har støtte for ukomprimert lyd/og eller høyoppløslig lyd slik at jeg kun trenger en hdmi kabel til andre enheter (hvis de støtter det selvsagt)?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.10.2008 18.54.45 #6 av 6
Det gjør den ja
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar