Logo

Yamaha RX-V459 VS Yamaha RX-V450

Skriv et svar
03.12.2008 16.03.33 #1 av 18
Postet av: Crossy
Hei

Er det stor forskjell på nevnte forsterkere? :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.12.2008 16.47.42 #2 av 18
Det er det ikke. V459 har bla litt kraftigere strømforsyning og noen flere innganger.

Mer informasjon om produktene finner du her:
http://www.yamaha.co.jp/english/product ... xv450.html
http://www.yamaha.com/yec/products/prod ... TID=200508
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.12.2008 17.45.25 #3 av 18
Postet av: Crossy
Hei :) Takker for svar ;)

Tror du RX-V459 klarer å drive Dynavoice settet 2X F-6, 2X S-6 og C-6 bra? :) Og en subwoofer i tillegg da :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.12.2008 18.20.23 #4 av 18
Det vil jeg tro ja skal gå ganske bra, men som med alt annet: Hvor mer power du har å rutte med, hvor bedre er det! Er dette noe du har, eller noe du skal kjøpe?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.12.2008 18.43.28 #5 av 18
Postet av: Crossy
Jeh har ingen av delene :)

Men 99% sikker på at jeg skal kjøpe F-6-serien. Forsterkeren er jeg usikker på though.. Vil ha en bra men billig (gjerne brukt?)

Hehe..
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.12.2008 18.44.41 #6 av 18
Høytalerpakken er ett glimrende valg! Hvilken prisklasse er det du vil forholde deg til ved kjøp av reciver?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.12.2008 18.58.01 #7 av 18
Postet av: Crossy
Bra å høre at høyttalerene blir et godt kjøp :)

Jeg tenkte mellom 1000 og 3000kroner, hehe.. =) Vet at en ikke får allverdens hvis en kjøper nytt, men kanskje bra nok? En brukt forsterker til for eksempel 1500 som kostet 5000 eller noe slikt hadde vel vært supert... :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.12.2008 19.24.28 #8 av 18
Det har skjedd en del forandringer på reciverfronten i det siste og anbefaler deg å lese denne guiden:
viewtopic.php?t=%2010936

For ca 3tusen for du en reciver med støtte for de nye høyoppløste lydformatene som benyttes via Blu-Ray, romkorreksjon, Pre-out og det meste annet du trenger. En reciver jeg vil anbefale deg da er Yamaha RX-V663. Den har 2 HDMI innganger og støtte for de nye høyoppløste lydformatene. Yamaha lager svært gode recivere og de gir ett engasjerende og dynamisk lydbildet og lydsignaturen kan beskrives som nøytralt og kanskje noe "rund" i toppen.

Mer informasjon om produktet finner du her:
http://www.hjemmekino.no/database/avamp ... alognr=190

Da har du en mer fremtidsrettet reciver på alle måter og tilkoblingene vil bli enklere. Du har flatskjerm?
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.12.2008 19.48.37 #9 av 18
Postet av: Crossy
Hehe, jeg tenkte meg en forsterker som ikke er fremtidsrettet :) jeg vil ikke betale for hdmi og lignende hvis det er mulig å slippe :roll: Lager meg en liten hjemmekino som jeg kan se DVD-er på. Blu-ray og HD kommer nok senere en gang :)

Jeg skal bruke prosjektor :)

Men RX-V663 koster vel rundt fem tusen? :shock:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.12.2008 19.58.32 #10 av 18
"Crossy" skrev:Hehe, jeg tenkte meg en forsterker som ikke er fremtidsrettet :) jeg vil ikke betale for hdmi og lignende hvis det er mulig å slippe :roll: Lager meg en liten hjemmekino som jeg kan se DVD-er på. Blu-ray og HD kommer nok senere en gang :)

Jeg skal bruke prosjektor :)

Men RX-V663 koster vel rundt fem tusen? :shock:


Hva er grunnen til det? Nå har reciverne blitt såpass gode og du får mye mer for pengene nå enn før. Å ikke kjøpe en reciver bare fordi den har HDMI etc syntes jeg er tåpelig, spesielt når du har tenkt å oppgradere til BD-spiller senere. Har du da tenkt å kjøpe å kjøpe en BD-spiller med innebygd dekoder og som kan sende dette via de analoge utgangene? Ikke noe jeg ville satset på, det meste er enklere med en mer moderne reciver. Jeg har forresten eid en RX-V450 og forskjellene er ganske store iforhold til de mer moderne reciverne som RX-V663 og RX-V1800. Hvis ikke økonomien er trang, ville mitt valg vært soleklar.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.12.2008 20.10.21 #11 av 18
"Crossy" skrev:
Men RX-V663 koster vel rundt fem tusen? :shock:


Beklager feil. Den har visst gått opp i pris i det siste, har sett den for under 4 for en liten stund siden. Onkyo 606 ligger også i samme prisklasse nå ser jeg, altså rundt 4K. Begge er to recivere som har kommet godt ut i tester.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.12.2008 20.28.17 #12 av 18
Postet av: Crossy
Det jeg mener er at hjemmekinoen kommer bare til å bli brukt til å se DVD på. Blu-ray og HD har jeg ikke råd til siden jeg er student.
Eksempel:

Forsterker 1 er bra til DVD, har god lyd og koster 2500.

Forsterker 2 er bra til DVD, har god lyd, men er også veldig fremtidsrettet fordi den har full støtte for alt av Blu-ray og HD, men koster 4500.

Da velger jeg forsterker 1, fordi den passer til akkuratt det jeg trenger :) Skal jeg kjøpe Blu-ray, blir nok ikke det før om minst to år (da er jeg ferdig som student, etter planen i alle fall.. ;) ) Jeg regner med at recieverne er enda bedre om to år, og til og med billigere.. Hvis forsterkeren til 2500 derimot er fremtidsrettet i tillegg, så gjør jo ikke det noe.

Håper jeg fikk formulert meg bra :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.12.2008 20.33.41 #13 av 18
Da skjønner jeg bedre hva du mener :wink: Men sikker på at du ikke får prutet ned på prisen på V459 litt mer, du kan nok få den litt billigere.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.12.2008 21.02.42 #14 av 18
Postet av: Crossy
Trodde ikke jeg hadde nevnt hvor mye jeg kunne få den for :) Men ligger på 1500 foreløpig.. Synst du det er mye?
Vet du forresten om det er egen subwoofer-utgang på den?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
03.12.2008 21.18.14 #15 av 18
Ok, trodde prisen var det samme som i "eksemplet" du ga, og 2500 syntes jeg er for mye. 1500 er en mer fornuftig pris ja, men du kan nok få det ned litt til. Det er egen subwoofer-utgang ja.
Tips til deg som skal kj�pe reciver, h�ytalere eller TV

"Details make perfection. Perfection is not a detail" LDV
Tommy:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar