Logo

Zachry 2400

Skriv et svar
29.11.2004 18.19.33 #1 av 5
Postet av: SpikeMan
Hei folka.

Er eier av Zachry 2400, har dem kobla til på surroundreceivern til fatter, de er kobla til som front, men har lagt merke til at de kutter ut etterhvert som jeg skrur høyere på.

La merke til en bryter bak på receivern her om dagen som man kunne velge om høytalerne hadde mindre enn 8 Ohm eller mer. Jeg satte den på mindre enn 8Ohm, og la, selvfølgelig, merke til en forskjell. Jeg må nå skru opp enda mer for å få mer lyd ut av høytalerne, men uansett hva jeg gjør så kutter høytalerne ut etter så og så høyt volum. Blir aldri noe skurring eller slikt, de bare kutter ut. Hva kan dette ha med å gjøre?
Er det høytalerne, eller receivern? Skulle likt å finne ut av dette.. Skal nemlig bruke den receivern når fattern flytter til statene. Men skal vel egentlig bytte ut til CW V10-F, håper jeg.

Høytalerne er 4 Ohm, maks effekt 200w, nominell/vanlig 100w. Receivern har 350 oppgitte w, i stereo 8Ohm.

Takker for svar, råd evt. grunner.
____________________________________
15 år og intet bra anlegg... *snufse*
Ønsker seg bra anlegg!!!!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.11.2004 18.31.30 #2 av 5
Postet av: Alas
Tipper forsterkeren din går over i en slags "protect-mode", istedenfor at den sender ut et forvrengt signal og dreper diskantene dine så stopper den signalet. Kommer lyden på igjen når du skrur ned volumet?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.11.2004 18.57.54 #3 av 5
Postet av: SpikeMan
Jah, men tror det virker som om høytalerne har en slags protect mode, hørte nemlig tikking fra hver kanal når jeg skrudde ned lyden..
____________________________________
15 år og intet bra anlegg... *snufse*
Ønsker seg bra anlegg!!!!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.11.2004 21.44.44 #4 av 5
Postet av: Alas
Det kan jo være at det er høyttalerne, men tviler litt. Vet at bla. CV har en slags sikring, men de må byttes hvis de ryker. (tror jeg) Kan jo være en autosikring. Men jeg ville heller trodd at det var forsterkeren. Hvor høyt spiller du før det stopper? Det er vel ingen lys som lyser idet det blir tyst vel? Det er kun når du spiller høyt at det skjer, ikke når du spiller lenge?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.11.2004 17.37.56 #5 av 5
Postet av: SpikeMan
Jah, CV har sånne sikringer men de er bare på diskanten..

Nei, er ingen lys nei.. Ingen jeg kan se hvertfall..
Er vel mest når jeg spiller høyt. Da snakker jeg om -25dB på Kenwood VR990-D. De kutter mest ut når det er "bassrik" musikk da. Skrudde av Loudness på forsterkern det hjalp en del egentlig.. Har ikke fått testa så mye uten Loudness.. Bor ikke aleine liksom :roll:

Liker å tro at det er høytalerne jeg :P.. Tror ikke det vil være noe problem nå lenger`.. Må bare sørge for at jeg ikke spiller for høyt.. Tror det er veldig mye kraft bare som går til høytalern..(Jah, selvfølgelig:P) men regner med at de ikke kommer til å være der nede så mye lengre, muttern maser om at jeg må ta dem opp på rommet mitt igjen.. Har bare ett mikroanlegg på rommet mitt, med de høytalerne da. Skulle kjøpe ny stereo receiver men fikk ikke lov..

Takk for svar hvertfall :D
____________________________________
15 år og intet bra anlegg... *snufse*
Ønsker seg bra anlegg!!!!!
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar