Logo

40" LCD eller 42" Plasma? Trenger litt bistand!

Skriv et svar
04.09.2006 00.22.21 #1 av 8
Postet av: mabbutt
Hei!

Har forsøkt å lese gjennom så mye som mulig før jeg laget en ny tråd, men følte ikke jeg fikk svar på det jeg lurer på i de trådene jeg leste, så jeg må dessverre lage en ny tråd her på forumet :)

Jeg har idag en "vanlig" 29" TV. Den kostet 3500,- i 2001, og er klar for pensjon eller som en TV jeg kan bruke i tordenvær (). Jeg har nå litt penger til overs, og ønsker å unne meg selv en skikkelig TV.

Dilemmaet mitt er som følger: Jeg ser forholdsvis mye på TV (det blir mye fotball), og får signaler fra parabolantenne. Jeg spiller litt xbox også (ikke 360), og ser litt på film i ny og ne. Har jeg forstått det riktig om det er lurest av meg å gå for plasma hvis jeg skal velge i forhold til hva jeg bruker TV'en til? Er LCD-TV'er virkelig så sære på signaler fra f.eks. parabol, som jeg syntes jeg leser "overalt"?

Jeg har funnet et par interessante TV'er:

LCD-TV:

Samsung LE40R72B
Samsung LE40S71

Plasma:

Hitachi 42PD7200

Jeg ser Hitachien får mye gode skussmål, men jeg har også skjønt at Samsung har et svært godt rykte i LCD-TV verdenen.

Hva syntes dere? Jeg vil gjerne få bestemt meg innen onsdag kveld, så jeg får TV'en hjem i stua innen lørdag, klar til en helg med fotball!

På forhånd takk!

PS: Vil holde meg rundt 15000 kr.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.09.2006 19.42.14 #2 av 8
Postet av: Rune
Hei.

Siden du i hovedsak ser på TV og (mye fotball) ville jeg satset på Panasonic sin 42PV60 modell. Den er desverre ett par tusen over budsjett, men den er absolutt verdt det.

Her på IFA messen har Panasonic en stand som er lukket for publikum og de tør derfor da og sammenligne sine produkter mot andre. Blant annet har de satt opp en rekke konkurrenter som Sony, Toshiba, Sharp og Samsung for direkte sammenligning.

Det var iallfall lett å si ved en slik sammenligning at plasma er best. (vises ikke så godt på bildet)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
04.09.2006 19.45.11 #3 av 8
Postet av: knuhen
Du kan jo også kjøpe 37 tommer panan :P
04.09.2006 20.24.11 #4 av 8
Takk for fine svar!

Er dog litt nysgjerrig på de tre TV'ene jeg nevnte, da jeg får litt rabatter på dem ;)
06.09.2006 23.35.38 #5 av 8
Det endte med at jeg gikk for Sony KDL-40V2000. Har nå brukt litt mer penger enn ventet, men jeg ble "solgt" av en blanding av svært god tilbakemelding både fra eiere og div tester jeg har lest (både utenlandske og norske).

Tror jeg blir fornøyd :)
07.09.2006 19.33.58 #6 av 8
Postet av: toyota
"mabbutt" skrev:Det endte med at jeg gikk for Sony KDL-40V2000. Har nå brukt litt mer penger enn ventet, men jeg ble "solgt" av en blanding av svært god tilbakemelding både fra eiere og div tester jeg har lest (både utenlandske og norske).

Tror jeg blir fornøyd :)

Kan jeg spørre deg hvilke innstillinger du har gjort med Tv en.
Har kjøpt samme tv selv.
07.09.2006 21.51.25 #7 av 8
Henter den i morgen, så jeg kan legge ut innstillingene mine i løpet av i morgen eller lørdag, dersom jeg finner innstillinger jeg kan være tilfreds med.
08.09.2006 12.30.17 #8 av 8
"toyota" skrev:Kan jeg spørre deg hvilke innstillinger du har gjort med Tv en.
Har kjøpt samme tv selv.

Dette oppsettet fungerer helt fint til mitt bruk (TV-titting og film):

http://avforum.no/forum/showpost.php?p= ... stcount=75

Ikke mitt oppsett altså, men jeg er fornøyd ved å bruke dette.

TV'en er forøvrig helt fantastisk. En virkelig god TV i mine øyne, og jeg er i utgangspunktet veldig skeptisk til støy o.l. Denne TV'en kan trygt anbefales!
Skriv et svar