Logo

Audi Pro Cinema ?

Skriv et svar
03.12.2005 10.30.17 #1 av 3
Postet av: RedMoon
Lager meg en liten hjemmekino, og er først og fremst i tvil om høyttalere. Har tenkt meg en Panasonic SA-XR70 receiver, da denne får bra omtale, har HDMI inn/ut og ikke koster skjorta. Andre komponenter er bl.a Pana PV500 plasma og JVC DR-MH300 DVD-opptaker. Stua er ca. 25 kvm (loftstue med valmet takprofil).

Problemet er at jeg har et par meget pent behandlete Cerwin-Vega DC-12. Tenkte å beholde disse midlertidig som fronter (til sparegrisen får fetet seg opp litt igjen). C-V'ene har ruslet stille og rolig i 10 år på en gammel NAD 706. Anlegget skal brukes til 80% kino/TV og 20 musikk.

Et krav er noenlunde slanke høyttalere som låter fyldig men naturlig. Er veldig fascinert av Audi Pro Cinema-serien, og kunne tenke meg disse :

Cinema C-5 som bak/surround (her : http://www.audiopro.com/products/cinema_c5.asp
Cinema C-4 som center (her : http://www.audiopro.com/products/cinema_c4.asp
Sub ??

Da kan jeg bytte C-V'ene med Cinema C-10 i front senere. Har ikke hørt disse høyttalerne...noen som har erfaring med hvordan de spiller ? Hvordan fungerer det med multiple 3.5" tommere istedet for 1 eller 2 større ?
Trenger jeg sub med en gang, eller kan jeg vente og spare til en SVS ?

Har også kikket på Pio's S-VLF3 pakke, de er lekre men aner ikke hvordan dette låter...

Andre/bedre forslag ?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.12.2005 21.29.06 #2 av 3
Postet av: manfred
Har selv audio pro cinema c-9 og er meget imponert overhvor klart og fint de spiller. Ace bass 2 skal ta de dype tonene og jeg er kun sånn middels fornøyd med denne.

Eide før et sett med vlf3 og de spiller ikke bra. Som med alle pioneer høytalere jeg har vært borti høres det ut som om det ligger et teppe mellom deg og lyden
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.12.2005 00.05.23 #3 av 3
Postet av: RedMoon
Hei manfred....så artig å se noen som har høyttalere i Audio Pro Cinema serien ! Begynte å lure på om de var totalt ubrukbare, for jeg finner så lite om disse på nettet.
Men C-9... finner ingen Audio Pro Cinema med den betegnelsen ?
Når det gjelder sub, så tenkte jeg som sagt å la C-V'ene ta seg av bassen foreløpig. Kanskje Ace- Bass 2 blir for "tynn" med sine 5 1/2" elementer ?

Vlf3 har jeg slått helt fra meg, ja.. !
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar