Majen
Aktiv
E-post
Vet noen hvor jeg kan få tak i en CRT TV som har høy oppløsning og støtter HD. Jeg har ikke hørt mye om disse TVene og lurer på om de i det hele tatt eksisterer i Norge.
TVen skal brukes til gaming og jeg har kommet fram til at CRT er det beste alternativet når det skal spilles konsoll. (Men det kan hende at jeg tar feil....)
arntos
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
Nettside
LCD vil nok være det beste valger om du skal spille mye. EVT en DLP TV.
kWern
Hjemmekinosjef
E-post
Teamxbox hadde nylig en artikkel om HDTV. Der ble det nevnt en del CRT HDTVer (se nederst på første siden). Men disse selges desverre ikke i Norge. Det var en stund nyheter om CRT TVer med en dybde på under 40 cm, men heller ikke disse har det vært noe videre snakk om i norsk handel. Det kan virke som om rør-TV er lagt død her til lands.
CRT er så absolutt godt egnet for spilling, og det er ikke uten grunn at det er nettopp CRT skjermer som brukes når det spilles Counterstrike på høyt nivå. Husk at du med VGA-kabel til XBOX360 kan spille på en gammel PC skjerm, du får vel en 20" slengt etter deg fra en bedrift hvis du forhører deg rundt (vi sendte våre til et Chilensk barnehjem)
larax
Meget Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
Samsung har en modell i norge, men husker ikke hva den heter og str.
luria
Meget Kunnskapsrik
E-post
Vil anbefale deg en titt på bakprojeksjon fra sony, samsung eller sagem. Da får du stor hd-ready (1280x720) skjerm uten etterslep, innbrenning osv. Bildet er etter min mening bedre enn plasmaer. Alle har vga, komponent og hdmi inn.