Takk for tilbakemeldinger
"Myflyyy" skrev:Hei
Jeg har nå hatt Sony RDR-HX750 i 4 dager. Den er divx-sertifisert, har usb-inngang, kan spille av mp3-filer og vise jpegs. Jukebox-funksjonen finnes men jeg har ikke testet den. Den kostet kr 2819 inkl. frakt hos netonnet.no og jeg er svært fornøyd med opptakeren så langt. Jeg var også litt nervøs for dette med viftestøy etter å ha lest klager om dette, men jeg ble positivt overrasket på den fronten. Liker opptakeren veldig godt ellers også, den er enkel i bruk. De eneste tingene jeg har å utsette er
1: en bitteliten bagatell som går på at den i følge Hjemmekino.no har 40 timerblokker, mens den i virkeligheten "bare" har 32 som jo også holder i massevis.
2: den vil av en eller annen grunn ikke spille av alle dvd-ene jeg brente på min forrige dvd-opptaker. Den spiller av noen, men ikke alle og jeg skjønner ikke hvorfor. Den vil heller ikke spille avi-filer selvom det står i bruksanvisningen at den skal kunne det. Mulig det er noen innstillinger jeg må fikse på her. Den er fremdeles ny så har ikke fått sjekket alt ennå.
Lykke til:)
Bra å høre at du er fornøyd med Sony'en. Jeg vurdererer denne ganske sterkt. Mulig det gjerne blir RDR-HX950 som har litt større HDD, men koster bare et par hundrelapper mer.. det er den de har i flest nettbutikker ser det ut som. Men ellers er det ingen annen forskjell såvidt jeg vet.
Er spilleren responsiv og fin? Altså reagerer den noenlunde raskt på knappetrykk på fjernkontrollen, eller merker du sekunders forsinkelse ved forskjellige operasjoner? (dette er også noe jeg har lest, men det er mulig dette gjelder eldre modeller)
Det var rart det med avi-filer da! Den skal jo spille dem, så lenge de er komprimert med DivX. Det bør jo fungere.
Kanskje du har avi-filer som ikke er DivX? (hvis du laster ned noe offisielt fra divx.com så burde det fungere. Dette er jo en av tingene som er digg med en slik spiller, spør du meg.
Kom gjerne med mer tilbakemelding hvis du gidd
"Tommy(Actionchicken)" skrev:Ett lite tips er å lese denne testen i Teknofil slik at du vet hvordan enkelte modeller kommer ut:
http://teknofil.no/wip4/6_tester_kremen ... l?id=22938
Lykke til med kjøp av HDD-Opptaker!
Har lest den artikkelen faktisk. Det er der det nevnes at Panasonic, Sony og Pioneer er de som har de beste spillerne.
Pioneer får jo gode skussmål, men disse er ganske dyre, iallfall de med USB-inngang, såvidt jeg kan bedømme. Jeg har ikke funnet Pioneer-modeller med USB som er priset ikke så langt over kr. 3000,- Eller finnes det?
Panasonic'en har ikke USB tror jeg. Ellers sies det vel at denne er omtrent like god som Sony'en og da slipper man viftestøy. Men skal man ha Panasonic med USB blir også dette ganske dyrt såvidt jeg kan se.
Dermed ser det ut som Sony gir det meste for pengene av disse tre merkene.
Faktisk har Sony Centeret en kampanje på RDR-HX650 til 2200, men denne er
uten USB, og det synes jeg er et must.
Er det forresten noen opptakere av andre merker som er å anbefale? Eller er man stort sett enig i at disse tre merkene er det sikreste å satse på?