Logo

HJELP!!

Skriv et svar
28.06.2005 09.59.05 #1 av 5
Postet av: oj
Hei har kjøpt meg nytt lcd-tv, som jeg hadde tenkt å også bruke som pc-skjerme.. SKuffelsen var derfor stor da jeg etter å ha montert det opp, og koblet til pcen, ved vga-kontakten, fikk problemer...


Når jeg spiller av en filmsnutt, film, videoopptak, så får jeg bare opp medieavspilleren, men ikke noe bilde på filmen...

Samtidig kommer bildet opp på skjermen på laptopen...


Så med andre ord, både, tven, og laptopen har mediaavspilelren der, med klokke som viser at filmen går, men på tven så er det bare sort der filmen vises....


Noen tips?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.06.2005 10.48.52 #2 av 5
Postet av: arntos
Hva slags film kjører du? Oppløsning? Hva støtter skjermen av signaler?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.06.2005 10.49.13 #3 av 5
Postet av: Rune
Du må sette at den eksterne skjermen er hovedskjerm. Eller deaktivere skjermen på laptopp helt. Grafikkortet klarer ikke å vise film på begge utgangene. Dette gjelder alle typer grafikkort jeg har vært borti.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.06.2005 10.51.27 #4 av 5
Postet av: oj
"Rune" skrev:Du må sette at den eksterne skjermen er hovedskjerm. Eller deaktivere skjermen på laptopp helt. Grafikkortet klarer ikke å vise film på begge utgangene. Dette gjelder alle typer grafikkort jeg har vært borti.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.07.2005 18.30.04 #5 av 5
Postet av: Quentin
Når jeg bruker laptop på prosjektor i jobbsammenheng, trykker jeg "fn" og F5, så gjør maskinen resten. Dette er vel bare en snarvei for å stille VGA som hovedskjerm. Er ikke noe ekspert her altså :) Jeg har alltid brukt HP maskiner. Men alle merker har sikkert en slik snarvei.

Q
TV: Phillips 32" 50hz
Forsterker: Pioneer VSX-1015-S (7.1 THX)
Høyttalere: Pioneer S-VLF3 (på vegg)
Opptaker: Pioneer DVR-530H S
DVD-spiller:Gammel Sony
Spill: X-box (mod. m/160GB HD)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar