Hei,
jeg kjøpte en Panasonic TH-42PV500E for snart 1 mnd siden og har stort sett vært veldig fornøyd,
men det er alikevel noen ting som tyder på at mitt eksemplar muligens er defekt.
For det første: Multiwindow - funksjonen fungerer ikke slik den skal. Når jeg skrur på dette, er det
store forstyrrelser i venstre del av bildet. Har lastet opp et bilde av problemet nedenfor.
Dette gjelder uansett hvordan jeg bytter om på bilder og kilder. Men jeg har ikke dette problemet når
jeg kjører split-screen med text-tv på ene siden og TV-bilder på andre siden.
For det andre: Jeg kjøpte en ny DVD-spiller (opptaker) med komponent-utgang og progressiv scan samt noen gode
(dyre..!) komponent-kabler for å kunne utnytte litt mere av potensialet i skjermen. Jeg koblet opp og
da fikk jeg de samme forstyrrelsene i bildet på skjermen. Fikk de samme forstyrrelsene uansett om jeg spilte av
en DVD eller om jeg så på TV gjennom den innebygde tuneren i opptakeren. Koblet så opp med SCART for å
se om det var spilleren det var noe i veien med, men da fikk jeg fine bilder. Jeg prøvde så tilslutt å koble
fra spilleren totalt og slo tv'en over på component uten at noe var koblet til, og da hadde jeg fortsatt de samme
forstyrrelsene men på en svart bakgrunn (pga ingen tilkoblinger), så det er åpenbart at problemet er på TV'en. Se bilde nedenfor.
For det tredje: Det kommer en ganske lav men irriterende hvislelyd ut fra høyre høytaler på tv'en som merkes
veldig godt. Dette er nok ikke relatert til de to første problemene, men jeg antar dette ikke er normalt? Det kommer
ikke slik støy fra venstre høytaler nemlig... .
Svært takknemlig hvis noen kan gi noen tips på hva problemet kan være eller hva jeg burde gjøre.
multiwindow.jpg (
76,1123046875 KB) Vist 1363 ganger
component.jpg (
26,8125 KB) Vist 1364 ganger