Logo

Hjelp - Panasonic 42PV500 defekt?

Skriv et svar
30.06.2005 08.30.42 #1 av 14
Postet av: hyzer
Hei,

jeg kjøpte en Panasonic TH-42PV500E for snart 1 mnd siden og har stort sett vært veldig fornøyd,
men det er alikevel noen ting som tyder på at mitt eksemplar muligens er defekt.
For det første: Multiwindow - funksjonen fungerer ikke slik den skal. Når jeg skrur på dette, er det
store forstyrrelser i venstre del av bildet. Har lastet opp et bilde av problemet nedenfor.
Dette gjelder uansett hvordan jeg bytter om på bilder og kilder. Men jeg har ikke dette problemet når
jeg kjører split-screen med text-tv på ene siden og TV-bilder på andre siden.
For det andre: Jeg kjøpte en ny DVD-spiller (opptaker) med komponent-utgang og progressiv scan samt noen gode
(dyre..!) komponent-kabler for å kunne utnytte litt mere av potensialet i skjermen. Jeg koblet opp og
da fikk jeg de samme forstyrrelsene i bildet på skjermen. Fikk de samme forstyrrelsene uansett om jeg spilte av
en DVD eller om jeg så på TV gjennom den innebygde tuneren i opptakeren. Koblet så opp med SCART for å
se om det var spilleren det var noe i veien med, men da fikk jeg fine bilder. Jeg prøvde så tilslutt å koble
fra spilleren totalt og slo tv'en over på component uten at noe var koblet til, og da hadde jeg fortsatt de samme
forstyrrelsene men på en svart bakgrunn (pga ingen tilkoblinger), så det er åpenbart at problemet er på TV'en. Se bilde nedenfor.
For det tredje: Det kommer en ganske lav men irriterende hvislelyd ut fra høyre høytaler på tv'en som merkes
veldig godt. Dette er nok ikke relatert til de to første problemene, men jeg antar dette ikke er normalt? Det kommer
ikke slik støy fra venstre høytaler nemlig... .

Svært takknemlig hvis noen kan gi noen tips på hva problemet kan være eller hva jeg burde gjøre. multiwindow.jpg multiwindow.jpg ( 76,1123046875 KB) Vist 1363 ganger component.jpg component.jpg ( 26,8125 KB) Vist 1364 ganger
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.06.2005 09.04.53 #2 av 14
Postet av: Rune
Det er nok en feil på apparatet og den bør på service.

Hvis det er slik at feilene er konstante vil jeg tro at det er relativt greit å få konstatert feil på verksted. De vil sannsynligvis bytte et kort eller noe da det blir mindre og mindre reprasjoner hvor det feilsøkes etter defekte komponenter.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
30.06.2005 10.15.08 #3 av 14
Postet av: Knut
Det er viktig at du reklamerer ganske fort etter at du har oppdaget mangelen. Nå har du prøvd deg fram med å koble forskjellige måter, og den samme beskrivelsen du gir i innlegget ditt overfor bør du gi når du leverer fra deg TVen ... da går det sikkert for å fikse det for teknikkeren.
Knut
30.06.2005 10.49.17 #4 av 14
Postet av: henke35
Hadde noe tilsvarende på min 37".
Men det problemet ble borte etter at jeg endret innstillingen på dvd-spilleren til komponent. Men dette har du vel sjekket?
30.06.2005 11.15.06 #5 av 14
Postet av: Knut
"henke35" skrev:Hadde noe tilsvarende på min 37".
Men det problemet ble borte etter at jeg endret innstillingen på dvd-spilleren til komponent. Men dette har du vel sjekket?

dette kunne kanskje vært svaret på problemet, men det virker for meg som at problemet fremdeles er der når alt er koblet fra og komponenet-inngangen blir aktivert ....
Knut
30.06.2005 11.51.50 #6 av 14
Postet av: hyzer
Ja, det stemmer. Problemet er der fortsatt når jeg har fysisk koblet ifra DVD-spilleren fra komponent-inngangen, slik som vist på bildet.
26.07.2005 06.37.57 #7 av 14
Postet av: HansVK
Hei, jeg kjøpte min TH42PV500E 14 juli i år og har samme problem med at det kommer en irriterende vislelyd fra min høyre høytaler. Den venstre høytaleren er problemfri. Er dette ett vanlig problem på denne tv-modellen? Jeg har kastet embalasjen (den tar jo stooor plass) og har ikke bil, kan jeg forlange at selger henter tv og enten fikser problemet eller leverer en ny? (Reklamasjon)
Når man betaler over 30 000 for en tv, ønsker man den skal fungere problemfritt...
Med Hilsen
Hans V. K.
26.07.2005 07.59.19 #8 av 14
Postet av: arntos
Du har krav på hjemmeservice på TVèn. Da innenfor en radius på 50KM fra verksted om jeg ikke husker feil. Og Panasonic dekker hjemmeservice på over 28 tommer uten kostnad for kunden.
26.07.2005 08.27.40 #9 av 14
Det høres flott ut ...har ringt Lefdal nå, saken skulle overføres til en annen som skulle ringe meg...de snakket om hjemmeservice ja, jeg skal holde dere oppdatert på kundebehandling/tid og resultat i saken. Kan være kjekt å vite litt om service hos butikkene. :)
Med Hilsen
Hans V. K.
26.07.2005 10.15.03 #10 av 14
Postet av: kjelle
jeg har heldigvis en feilfri pv500 :).har ikke merket desse feila på min.
Onkyo807,Pioneer bdb 51FD,LG 60PS8000,Klipsch Synergy F3,C3,B3,S3 surroundhøyttalere ,XTZ 10" * 2 ,PS3,XBOX360,Monster Kabler.
29.07.2005 13.15.50 #11 av 14
Som sagt skulle jeg holde dere oppdatert på service hos Lefdal på Tiller i Trondheim.
Det er nå 4 døgn siden jeg tok kontakt med kundeservice både skriftelig og muntlig kontakt. De gav beskjed om at jeg hadde krav på hjemmeservice og skulle bli kontakte av dem. Etter 1 døgn uten å høre noe ringte jeg igjen på kundeservice og fikk beskjed om at det vanligvis kunne ta opp til 2 døgn før jeg ble kontaktet, JA VEL DET VAR RASKT tenkte jeg og godtok det. Etter 1 døgn til kontaktet jeg igjen kundeservice og fikk da beskjed om at man skal bli kontaktet etter 1 døgn, BEDRE ENN 2 tenker jeg , men hvorfor er ikke jeg kontaktet. Da viser det seg at saken min ikke er videresendt til de den skulle sendes til, men det blir nå gjort forsikrer damen. Jeg spør om direkte telefon nr. til de som skal ha ordren for å forsikre meg om at de motart ordren og får litt fortgang i sakene, men dette kunne hun ikke oppgi da slik kun skal gå gjennom kundesenteret. JA VEL tenker jeg. Det går 1 døgn og jeg hører ingen ting, jeg ringer IGJEN kundesenteret. Da får jeg plutselig tlfnr. direkte til hjemmeservice, DET ER LOV NÅ PLUTSELIG. Jeg hiver meg over telefonen og ringer de direkte, det viser seg at de aldri har mottatt noen bestilling fra kundesenteret.....JA VEL tenker jeg, men nå når jeg snakket med mannen gikk alt bra og de skulle komme på mandag....så er det bare å vente å se om de dukker opp........Konklusjon: hvis hjemmeservice i trondheim ring TLF 04123 og snakk med dem direkte. KUNDESENTERET ER NOE FORBANNET ROT!!!!!!!!!!
Med Hilsen
Hans V. K.
06.10.2005 08.56.34 #12 av 14
Postet av: EllySync
Kjøpte en 29" wide 100 hz på lørdag, oppdaget en horisontal strek som økte og minsket i kraftighet.
Denne viste seg både når jeg spilte dvd og når jeg så på tv.
Streken flyttet seg også vertikalt.

Byttet inn tv'en i går fornøyd og glad koblet jeg opp igjen for å oppdage at den forbanna streken var på det nye tv også.
Jeg pakket selv ut tv'en så jeg vet den er ny.

Jeg føler dette muligens kan ha noe å gjøre med alle de elektriske aparatene jeg har koblet til inne på kontoret (samme krets).

Noen som har noen ide(er) hva som kan gjøres?
Jeg vet du kan kjøpe en støy reduserende stømforgreiner, men denne var jo ikke billig.

Jeg vet også om de tre scart inngangene og innstillingene med RGB på dvd spilleren. Har en fullkoblet monstercable scart . DSC01321.gif DSC01321.gif ( 217,6923828125 KB) Vist 822 ganger DSC01320.gif DSC01320.gif ( 175,36328125 KB) Vist 833 ganger
06.10.2005 15.57.32 #13 av 14
Postet av: arntos
Er det samme problemet når du kjører vanlig TV også?
06.10.2005 22.29.39 #14 av 14
Postet av: EllySync
Ja det er det samme hva jeg ser/spiller gjør
Skriv et svar