Logo

IP TV

Skriv et svar
17.10.2006 18.36.05 #1 av 2
Postet av: Silver
har digital decoder, med signal bredbånd, tror det heter iptv, har mange kanaler og greier. Har i dag en sony crt-tv 32tommer, stor som faen, så nå kunne vi tenkt oss en litt flatere og tynner en. Vil vi få like bra bilde på en lcd el plasma som vi har i dag? Tenkte å bruke ca 15000.- på tv. :roll:
Silver, er Bose Acoustimass 15 eier, da var W3000 i hus, veldig fornøyd. Så nå er det Onkyo 605 neste, så snart den gamle 727 min ryker.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.10.2006 15.57.54 #2 av 2
Postet av: knutinh
Topic på denne tråden beskriver dårlig det du spør om. Hva med å bytte til "vil lcd/plasma gi like bra bilde som min Sony crt?"

Det er uenighet om det meste når det gjelder flatskjermer og kvalitet. Det ser ut som om de fleste er enige om at kvaliteten på flatskjermer har tatt seg veldig opp i forhold til CRT.

På enkelte aspekter er flatskjerm suverent best (geometri, oppløsning, flimring)

På andre punkter er det vanskelig å slå en god crt. Dette er bl.a. kontrast/sort-nivå, bevegelser (spesielt for PAL-kilder).

Plasma-tver har en teknologi som gir bilder som ligner mer på CRT, mens LCD gir veldig forskjellig bildetype.

LCD har f.eks ikke flimring, fås med stor oppløsning uansett bildestørrelse, og kan være veldig lyssterk.

Plasma har i de flestes øyne bedre bevegelser og bedre sortnivå/kontrast. Men du må opp i store størrelser for å få høye oppløsninger.

Jeg har laget en tråd for "hvilken flatskjerm skal jeg kjøpe" her:
http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=7130

mvh
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar