Logo

Jepp! da var 37 tommern i hus....PA50

Skriv et svar
12.12.2005 17.23.22 #1 av 9
Postet av: runelund
og det er en deilig følelse. Hadde egentlig bestemt meg for å vente på pv 500'en men synes det ble for dyrt å handle denne nå. ER uansett godt fornøyd nå som jeg har fått koblet den opp. Den eneste som jeg synes var kjedelig var at det var få innganger bak og ikke minst at det ikk er er noen innganger i front. Det synes jeg var merkelig, men får heller legge opp det riktig bak så går det nok bra.

Har noen spørsmål til gjengen på forumet.
Bak på TV'en er det 3 scart og component. Nå viser det seg at forsterkern min(Denon 2105) ikke klarer å sende component ut når den får S-video signal fra DVD spilleren. (ja da jeg skal kjøpe ny, men ikke nå) så spørsmålet mitt til dere blir.
Er s-video + scart adapter og så rett inn i TV'en den beste løsningen for meg? Mener også at det finnes forskjellig Scart kabler(RGB???) som er best, men der kan sikkert noen av dere bekrefte dette for meg.
Aller helst ønsker jeg meg en s-video kabel som går over til komponent men det finnes vel ikke?
Har også en X-box som skal kobles til.....er det noen som mener at denne holder
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306367&cks=PRL eller bør jeg gå for Component kabelen fra Monster?

Det var mye jeg hadde på hjertet men håper på vettuge svar, og vil rette en stor takk til alle på forumet som har skrevet om sine erfaringer i lang lang tid, for jeg har brukt lang tid på å bestemme meg.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.12.2005 19.45.29 #2 av 9
Postet av: arntos
Gratulere med TV men hva har du kjøpt? Antar at det er PA50 men framgår ikke av tråden din.....
12.12.2005 20.06.19 #3 av 9
Postet av: Tannoy
"runelund" skrev:og det er en deilig følelse. Hadde egentlig bestemt meg for å vente på pv 500'en men synes det ble for dyrt å handle denne nå. ER uansett godt fornøyd nå som jeg har fått koblet den opp. Den eneste som jeg synes var kjedelig var at det var få innganger bak og ikke minst at det ikk er er noen innganger i front. Det synes jeg var merkelig, men får heller legge opp det riktig bak så går det nok bra.

Har noen spørsmål til gjengen på forumet.
Bak på TV'en er det 3 scart og component. Nå viser det seg at forsterkern min(Denon 2105) ikke klarer å sende component ut når den får S-video signal fra DVD spilleren. (ja da jeg skal kjøpe ny, men ikke nå) så spørsmålet mitt til dere blir.
Er s-video + scart adapter og så rett inn i TV'en den beste løsningen for meg? Mener også at det finnes forskjellig Scart kabler(RGB???) som er best, men der kan sikkert noen av dere bekrefte dette for meg.
Aller helst ønsker jeg meg en s-video kabel som går over til komponent men det finnes vel ikke?
Har også en X-box som skal kobles til.....er det noen som mener at denne holder
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306367&cks=PRL eller bør jeg gå for Component kabelen fra Monster?

Det var mye jeg hadde på hjertet men håper på vettuge svar, og vil rette en stor takk til alle på forumet som har skrevet om sine erfaringer i lang lang tid, for jeg har brukt lang tid på å bestemme meg.

Kan du ikke koble DVD direkte til Tv en via komponent om du har det? Eller scart(RGB)? Så slipper du turen innom reciever...
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
13.12.2005 11.03.41 #4 av 9
og jeg er kjempefornøyd. Utrolig bra bilde så er det sagt igjen.
Joda jeg ser at jeg kan gå utenom receiveren, men det er praktisk når alle kabler går igjenom forsterkeren både på bilde og lyd, men jeg ser jo at det kan være lurere å gå rett fra kilden(DVD og Xbox) og inn i TV'en og hente kun lyden inn i forsterkeren.

Er det noen som har tips til en nettbutikk som er gode på kabler?
Beklager at jeg ikke har klart å legge denne inn under riktig tråd.........
13.12.2005 12.26.32 #5 av 9
Postet av: Tannoy
"runelund" skrev:og jeg er kjempefornøyd. Utrolig bra bilde så er det sagt igjen.
Joda jeg ser at jeg kan gå utenom receiveren, men det er praktisk når alle kabler går igjenom forsterkeren både på bilde og lyd, men jeg ser jo at det kan være lurere å gå rett fra kilden(DVD og Xbox) og inn i TV'en og hente kun lyden inn i forsterkeren.

Er det noen som har tips til en nettbutikk som er gode på kabler?
Beklager at jeg ikke har klart å legge denne inn under riktig tråd.........

http://www.dynabel.no selger Supra kabler som har en ok pris samt at de går for å være av god kvalitet.

Å ja...gratulerer med en knall TV!!
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
13.12.2005 17.20.23 #6 av 9
tips. har vært på deres hjemmeside og bestilt noen, så det blir spennende å få prøvd de. Utrolig deilig å se film på kveldene når ungene nå har lagt seg. Deilig å ha en skjerm som gir litt kinofølelse og som står til lyden, samtidig som kona ikke har forlatt meg.
Angrer ikke et sekund på at jeg ikke ventet på 37PV500'en, det var rett og slett for mye å bruke på en TV. Nå funker denne i 5 år ++++, så får vi vurdere hva som skjer da. Blir uansett ikke nedtur å ha 37 tommer på hytta. :wink:
14.12.2005 07.19.55 #7 av 9
Postet av: AndersL
Ang Pioneer forsterkere kan de sende ut det de får inn. Komponent inn -> komponent ut, composit in -> composit ut osb. Det står nok også nevnt i manualen ;)
14.12.2005 08.27.30 #8 av 9
Postet av: arntos
Noen har også konvertering slik at de kan sende ut copmponent eller HDMI uavhengig av hvilket signal som sendes inn. 2014 og AX2 / 4 har ihvertfall dette.
14.12.2005 12.59.39 #9 av 9
Ja jeg har dykket dypt ned i manualen på Denon forsterkeren og funnet ut at signalet inn er det samme som du får ut, så det blir component inn er component ut, så det er tydeligvis likt som på Pioneer'en.

Jeh ser jo at jeg kommer til å savne rask tilkobling av fotokamera, videokamera, event visning av bilder på compact flash kort.
Er det noen der ute som vet om det finnes en liten "boks" som jeg kan koble permanent bak på TV'en, la den ligge skjult og kun ta frem når jeg trenger å koble til kamera eller liknende. Kan jo ikke holde på å dukke bak Tv'en når dette skal gjøres hver gang.
Leter derfor etter en boks som spiser composite, s video + selvfølgelig lyd, og gjerne med leser minnekort.(ønskeboks?). Det ville vært perfekt å ha en slik boks for de anledningene, særlig når det er disse inngangene jeg ser "mangler" på på PA50 modellene.
Skriv et svar