Logo

Laser TV?

Skriv et svar
17.10.2006 09.16.19 #1 av 2
Postet av: nda
Har i lengre tid vært tilskuer til dette forumet med tanke på å kjøpe ny flat-tv. Må først av alt takke for et flott forum som gir mange tips og råd til både praktiske og tekniske spørsmål :-)

Som mange andre har jeg vært usikker på hva som er best å kjøpe av lcd eller plasma, og har gått gjennom en lengre fase fra å ønske lcd til å bli blendet av plasmakvaliteten på gode signal.

Nå ser jeg imidlertid at laser-tv er på vei til å bli et tema, og lurer på om der er noen som kjenner mer til dette? Jeg er klar over at det nok er noe tidlig å begynne diskusjon omkring dette, men som innovativ bruker at tekniske elektroniske løsninger og dingser ser dette svært spennende ut. Denne linken http://www.idg.no/produkter/lydogBilde/plasma_lcd-tv/article18475.ece gir oss en liten forsmak på hva som kommer..... :shock:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
18.10.2006 09.22.11 #2 av 2
Postet av: Joachim
spennende, ja skal man vente på alt som kommer, får man aldri kjøpt noe :D . Man må vel heller bare regne med at tv'er går ut av mote fortere nå enn før, kjøp nå og heller bytt tidligere ;)

Plasma eller lcd, hva er best, det jeg har kommet fram til er hva du bruker tv'en mest til. For, DVD og lavoppløselige tv-signaler kommer til å vare en god stund til (antageligvis lengre enn tv'en ;) )For selv om alle kabler i norge liksom skal byttes ut til digitale i løpet av 2007 så vil allikevel tv kanalene sende programmene i dagens tv oppløsning.

Og etter min erfaring så gjør plasma tv'en mye mer magi med dvd og daglige tv signaler enn enn lcd klarer. Så, skal du se mest film og tv, kjøp plasma. Skal du hovedsakelig spille og bruke den med en pc, så er lcd bra. Begge klarer jo både tv og data og hd signaler bra, men de har begge hver sine fordeler og ulemper, og utifra mine erfaringer så kommer det fram til hva du bruker tv'en mest til (tv eller data)

Det er min mening ihvertfall ;)
Joachim Barrum
http://www.joachimart.com
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar