Logo

Lcd eller plasma

Skriv et svar
17.09.2006 18.50.03 #1 av 2
Postet av: broilaren
Hei

Jeg skal gå til innkjøp av nytt tv til bruk i hjemmekino og er usikker på om jeg skal velge plasma eller lcd.

Det står mellom samsung LE-32R72B (32" lcd) og LG 42PM1MA (42" plasma). Jeg kan få samsung`en til 8 000 og LG`en til 9 000.

Jeg har fått med meg at plasma er generelt bedre til film når det gjelder responstid osv, men jeg har muligens tenkt å koble pc`en til tv`en og se film direkte fra den. Stemmer det da at lcd fungerer bedre? :?

Har to hovedspørsmål jeg ønsker å få svar på:
1. Skal jeg velge Lcd eller plasma til mitt bruk
2. Er det bedre å brenne ut filmene på dvd istedenfor å koble pc`en til tv`en? Og eventuelt hva trenger jeg av kabler og utstyr for å koble pc`en til?

Ble litt rotete, men håper på svar fra dere som har kunnskap om dette, jeg har ikke peiling :)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.09.2006 20.28.20 #2 av 2
Postet av: boly
"broilaren" skrev:Har to hovedspørsmål jeg ønsker å få svar på:
1. Skal jeg velge Lcd eller plasma til mitt bruk
2. Er det bedre å brenne ut filmene på dvd istedenfor å koble pc`en til tv`en? Og eventuelt hva trenger jeg av kabler og utstyr for å koble pc`en til?

Tror jeg hadde valgt plasma, for så og brenne ut filmene på dvd.

Skal du surfe/ spille med pc er generelt lcd bedre.

Hva du trenger av kabler kommer jo an på hvilket skjermkort du har, men du har dvi og komponent for bilde og hdmi for bilde og lyd. Dvi og hdmi er de beste for bilde overføring, men komponent er hakk i hel .
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar