simenfs
Aktiv
E-post
Heisann!
Jeg har planer om å kjøpe en flat-LCD til soverommet mitt, men siden jeg ikke er mer enn 18 sommere, så er ikke pengesekken så dyp, snarere tvert imot. Lurer derfor på om noen kunne anbefale en LCD tv som er hd-klar, og til under 8000 kr.
Jeg har heller ikke det største rommet, så det må bli flat-lcd, og som kan bli hengt opp. Jeg kommer til å bruke tv'en til å se på vanlig kabel-tv, spille xbox og x360 og dvd. Kommer ikke til å koblte til PC.
Noen som har noen forslag? Tar gjerne imot alt.
NB: Vet at det ikke er den store summen med penger, men ønsker også å få størst mulig tv
Og helst ha mulighet for å kjøpe og feste en sånn svingarm-ting (liker å se på tv fra sengen
)
Takker for all hjelp!
Springo140
Aktiv
E-post
Hei
Hvis du klarer å smiske deg til 2 lapper til fra besteforeldre eller andre, så har du SAMSUNG LE-26R51B LCD TV på HiFi Klubben til 9990,-. Jeg har 40 tommeren og er veldig fornøyd med valget! Støtter fullt ut dine krav og forventninger.
Lykke til med shoppingrunden!
Springo140
simenfs
Aktiv
E-post
Hehe. Skal vell klare å få inn to store til. Men vet du hvordan lyden er på de? Har nemlig ikke noe eget annlegg, og jeg tviler meget sterkt på at det er populært hvis jeg låner annlegget i stuen
Og hva vil "så du kan spille spill og surfe på nettet fra sofakroken" faktisk si? Jeg må jo fremdeles ha pc'en i nærheten og tastaur og mus. Og ville det faktisk være noe behagelig å spille spill på den? eller er det mest film o.l
Takker for supert svar!
Springo140
Aktiv
E-post
Hei igjen!
Lyden er det ikke noe utsette på. Har du i tillegg et headset liggende, så trer du bare det ned over ørene og guffer på så mye du orker.
Når det gjelder spilling og annen pc-aktivitet, så var dette en av grunnene til at jeg valgte nettopp Samsung. Den har jamt over meget god kvalitet og støtter i tillegg oppkobling til pc'n via VGA kabel.
Kjøpte via Komplett (fåes i de fleste dataforretninger) en 3 meters kabel (da jeg ønsker å benytte laptop'n min innimellom fra sofa'en) og et trådløst tastatur (tastatur+mus) fra Logitech. Da kan du slappe av i senga og spille/surfe på en avstand som er ok for øya. Ta en tur på en elektrobutikk og test ut avstanden du synes virker ok. Selv sitter jeg ca. 3.5 meter unna 40 tommeren, noe jeg synes er behagelig.
Leser også at du med stor sannsynlighet vil bruke xbox. Dette er overhode ikke noe problem. Selv bruker jeg PS2.
Lysstyrken stiller seg også automatisk (hvis satt aktiv) basert på lysstyrken i rommet. Dette virker bra, da jeg som regel senker lyset i stua litt om kvelden. Tv'n juster seg dermed noe ned for å gjøre det mer behagelig å titte på
Springo140
simenfs
Aktiv
E-post
Supert! Tusen takk for veldig fin gjennomgang. Er i gang med innsamlingen av noen ekstra kroner, så blir det tv-kos på meg fremover
Takk
simenfs
Aktiv
E-post
Ett lite spørsmål. Hva skjer vis jeg ser på en dvd-film som er i widescreen format. Får jeg fortsatt sånne sorte områder over og under bildet? Isåfall hjelper det jo ikke å velge en widescreen tv.
Hei
Edit: Og det funker fint å se fotball på denne håper jeg?