Logo

LCD-TV 32" Philips 32PF9976/12

Skriv et svar
01.06.2005 11.41.18 #1 av 9
Postet av: siglid
Euronics køyrer kampanje på denne nå til knapt 22000,-. Nyleg testa i Lyd & bilde og kom veldig bra ut der. Vurderer å kjøpe denne, men vert litt i stuss då den anngiveleg ikkje er "HD-ready". Slik som eg forstår Lyd & bilde, så bruker Philips ein eigen betegnelse "HDTV-klar".
Kva praktisk problem vil eg stå overfor når HD-sendingane vert vanleg. Har dette noko praktisk betydning eller er det nærast av akademisk interesse? Eg er på jakt etter ein 30-32" flat-TV med beskjedne mål og 3 scart-innganger. Synes denne ser flott ut og den nemte test var som sagt overbevisande. Andre aktuelle TV-er som bør vurderast?
siglid
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.06.2005 12.24.37 #2 av 9
Postet av: Runel
Hei,
Grunnen til at 32PF9976 ikke er HD-ready er at den mangler en "fysisk" komponent inngang, men det går å kjøre komponent via adapter via DVI inngangaen. Adapterern følger med i TV.

Derfor har de satt på HDTV ready. Den takler HDTV via denne overgangen eller direkte inn på DVI inngangen fra en HDTV kilde DVD, tuner.
Så det skulle ikke by på noen problemer med HD tv i framtiden iflg Philips Norge.
PIONEER DVLX50, BDP51, SC-LX71, MONSTER, PS50A456, VELODYNE SMS1, PRESTIGE S10, VERITAS 5.1 OPPSETT.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.06.2005 20.57.42 #3 av 9
Postet av: motogussi
Jeg har denne tv'n og kan bekrefte at den støtter HDTV på DVI-I porten.
Har akkurat kjøpt DVD med DVI-I utgang (720linjer progressiv, som HDTV) og funker som f...
Morten
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.06.2005 21.02.25 #4 av 9
Postet av: Rune
"Runel" skrev:Hei,
Grunnen til at 32PF9976 ikke er HD-ready er at den mangler en "fysisk" komponent inngang, men det går å kjøre komponent via adapter via DVI inngangaen. Adapterern følger med i TV.


Egentlig så er ikke dette noen grunn. Kravene har åpnet for at man må bruke overgang til DVI-I. Sikkert philips som har presset gjennom det siden de har på det på mange apparater. 32PF9986 f.eks. Den er merket som Hd-ready selv om den ikkar har komponetinngang.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.06.2005 06.15.24 #5 av 9
Postet av: motogussi
En av poengene med HDTV er vel at den er digital. Hvorfor gå via komponent når HDMI/DVI allerede er standard?
Er det noe jeg ikke har forstått?
Morten
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.06.2005 11.58.53 #6 av 9
Postet av: siglid
I "Hjemmekino" sin guide for flatskjerm-TV står fylgjande:
Lip Sync problemer
Et problem som de fleste flatskjermer sliter med er synkronisering mellom lyd og bilde ved avspilling fra ekstern kilde som f. eks en DVD spiller. Problemet ligger i at TV apparater trenger litt tid til å behandle bildet og hvis lyden går direkte fra DVD spiller til hjemmekinoforsterker vil bildet være noe forsinket i forhold til lyden. Derfor bør du anskaffe deg en hjemmekinoforsterker som har justering av lydforsinkelse for å kompensere for dette. I vår store produktdatabase kan du søke etter hjemmekinoforsterkere med lip-sync justering.
Eg har Yamaha 640RDS heimekinoanlegg. Dette anlegget har så vidt eg skjønar ikkje Lip-sync justering. Er dette eit praktisk problem som eg vil merke eller med denne Philips-TV'n eller har dei moderne LCD-apparata no blitt såpass raske at det ikkje er noko problem
siglid
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.06.2005 12.56.53 #7 av 9
Postet av: motogussi
Jeg kan ikke si at jeg har merket noe.
Jeg skal gjøre en test. Kan skru på alle mulige kompanseringer av bildet og se om bilde og lyd henger sammen.
Morten
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.06.2005 13.09.16 #8 av 9
Postet av: Knut
Lip sync-problem kan være skikkelig kjipt! Opplevde dette på en LG PY10 når jeg skulle se "Alexander". Det ble så problematisk at jeg ikke orket å se filmen. I tillegg ble det en sjenerende ekko-effekt, men dette muligens pga at volumet ikke var skrudd helt ned på høyttalerene på PY10en, og at det dermed ble konflikt med det eksterne høyttaleroppsettet.
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.06.2005 18.41.55 #9 av 9
Postet av: Torja
Har akkurat skaffet meg plasma skjerm selv og var veldig nervøs i forhold til lip synk. Min Pioneer forsterker har ikke dette, og jeg funderte på å gå til anskaffelsen av en Yamaha. Men ble fort beroliget. Dette har for mitt vedkomende ikke vært noe problem. Det er mulig bildet forsinkes litt i forhold til lyden, men så lite at jeg er ikke greier å la meg forstyrres av dette. anbefaler å teste dette ut selv.

8)
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar