Logo

Ny TV og trenger hjelp...

Skriv et svar
29.10.2005 18.01.40 #1 av 14
Postet av: aerdal
Jeg ska kjøpe ny tv og har bestemt meg for plasma. Jeg har sitt på tv'er som Panasonic TH-42PV500, Hitachi 42PD7200 og 42PD6600, Pioneer PDP-436XDE, PDP-435HDE(er det komt PDP-436HDE?) og PDP-435FDE.
Hadde først veldig lyst til å kjøpe Panasonicen, men så oppdaget jeg Pioneer PDP-436XDE. Denne virket som den ultimate tv'en, men prisen blir alfor stiv. Dermed kikket jeg på Hitachi 42PD6600 men ble ikke helt fornøyd med d jeg så. Jeg har funnet fram til disse ved å lese på internett og sitt karakterene de har fått, men kan ikke så mye om tv'er ,så håpte at jeg kunne få noen innskudd fra noen som kan dette emnet bedre enn meg. Har noen noen forslag til hva jeg ska gjøre? Finnes det bedre tv'er til salgs for en lavere pris? Vil helst ikke gå over 28000,- (egentlig 23000,- men siden jeg vil ha god kvallitet så tror jeg jeg må opp i den prisen :( )

Har søkt på priser og fant ut at på http://www.fyndborsen.se så selgte de Pioneer PDP-436XDE for 34495(Svenske kroner(tror jeg)), altså ca 28000 Nkr. Er dette en bra butikk som dere ville anbefale eller burde jeg holde meg langt unna?

Håper at noen kan hjelpe. (Er ganske usikker innen dette området)
Takk for all hjelp på forhånd.

Arne
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2005 18.23.26 #2 av 14
Postet av: kjelle
hadde kjøpt en av desse TH-42PV500, Hitachi 42PD7200 .eller den nye hd tven til samsung. http://www.hjemmekino.no/database/tvinf ... alognr=136 .alle desse er sterkt anbefalt av meg. :) .selv har jeg panasonic pv500
30.10.2005 06.00.51 #3 av 14
Postet av: orso
"aerdal" skrev:Jeg ska kjøpe ny tv og har bestemt meg for plasma. Jeg har sitt på tv'er som Panasonic TH-42PV500, Hitachi 42PD7200 og 42PD6600, Pioneer PDP-436XDE, PDP-435HDE(er det komt PDP-436HDE?) og PDP-435FDE.
Hadde først veldig lyst til å kjøpe Panasonicen, men så oppdaget jeg Pioneer PDP-436XDE. Denne virket som den ultimate tv'en, men prisen blir alfor stiv. Dermed kikket jeg på Hitachi 42PD6600 men ble ikke helt fornøyd med d jeg så. Jeg har funnet fram til disse ved å lese på internett og sitt karakterene de har fått, men kan ikke så mye om tv'er ,så håpte at jeg kunne få noen innskudd fra noen som kan dette emnet bedre enn meg. Har noen noen forslag til hva jeg ska gjøre? Finnes det bedre tv'er til salgs for en lavere pris? Vil helst ikke gå over 28000,- (egentlig 23000,- men siden jeg vil ha god kvallitet så tror jeg jeg må opp i den prisen :( )

Har søkt på priser og fant ut at på http://www.fyndborsen.se så selgte de Pioneer PDP-436XDE for 34495(Svenske kroner(tror jeg)), altså ca 28000 Nkr. Er dette en bra butikk som dere ville anbefale eller burde jeg holde meg langt unna?

Håper at noen kan hjelpe. (Er ganske usikker innen dette området)
Takk for all hjelp på forhånd.

Arne

Panasonic PV500 og Pioneer 436XDE/FDE er de beste skjermene på markedet. Hitachi 7200 kommer etter min mening på tredje plass. Synes selv at Panasonicen er litt bedre billedmessig, men Pioneeren er penere og bedre teknisk. Det finnes ikke en 436 HDE versjon, men 436FDE. Du må for Guds skyld ikke kjøpe 435, den gamle versjonen! Forskjellen på 436XDE og 436FDE er i hovedsak at 436 har to HDMI, digital tuner, bedre fjernkontroll, PIP og PAP. Du kan sammenligne de under produktsøk.
Det er mange som handlet fra fyndborsen med gode erfaringer, så det skal være trygt. Men du har ikke like lenge garanti.
Gå for PV500 eller 436 og du får en knall skjerm. Vær klar over Pioneeren selges uten høyttalere.
30.10.2005 07.16.05 #4 av 14
Postet av: Tannoy
Henger meg på her...
Skal du kjøpe gå for PV500 eller 436XDE.
Jeg har min bestilling inne hos Fyndbørsen i disse dager, men de venter på levering fra Panasonic(som de fleste andre utsalgssteder...??).
Levert på døra blir prisen ca 26K inkl frakt og orginal fot.
Er helt enig at prisen på Pioneeren er for stiv, selv om du bestiller den fra Sverige. Husk at fot/veggfeste/høytalere(!) er ekstrautstyr...
Ut fra andre som har handlet hos Fyndbørsen er dette en seriøs aktør. De svarer raskt på mail, har Verified by VISA betaling når du bestiller osv. Husk bare å aktivere bankkortet ditt i banken din før du handler...
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
30.10.2005 14.17.22 #5 av 14
Takk for all hjelp til nå, og vil hjerne ha mer. :D

Jeg har bestemt meg for å kjøpe hjemmekino anlegg utenom tv'en så høytalerene spiller ingen rolle.

Har ennå ikke bestemt meg for hvilken tv jeg skal ha men har sendt inn spørsmål om pris på noen tv'er på Fyndbørsen. Det virket som en god side.
Viss jeg finner ut at jeg vil bestille en tv fra Fyndbørsen, må jeg betale moms, og tax osv. i tilleg? Hvordan funker det og hvordan skal jeg rekne ut den norske prisen?

Arne
30.10.2005 14.47.44 #6 av 14
"aerdal" skrev:Takk for all hjelp til nå, og vil hjerne ha mer. :D

Jeg har bestemt meg for å kjøpe hjemmekino anlegg utenom tv'en så høytalerene spiller ingen rolle.

Har ennå ikke bestemt meg for hvilken tv jeg skal ha men har sendt inn spørsmål om pris på noen tv'er på Fyndbørsen. Det virket som en god side.
Viss jeg finner ut at jeg vil bestille en tv fra Fyndbørsen, må jeg betale moms, og tax osv. i tilleg? Hvordan funker det og hvordan skal jeg rekne ut den norske prisen?

Arne

Vil bare nevne dersom du sender en mail til fyndborsen om et tilbud er det stor sansynlighet at du kan få skjermen billigere enn prisen som er oppgitt på websiden. Det er flere som har gjort dette.
01.11.2005 22.25.42 #7 av 14
Postet av: Ziggy
Ser ut som de fleste er enige om at Pioneer 6.generasjon og Panasonic PV500 er nr.1 eller nr.2

Problemet er at disse 2 er vanskelige å få sett og ikke minst kjøpt i Norge nå i høst. Hvilken HD PlasmaTV er da nr.3 på listen?

Samsung PS skjermen, LG PX4R/PX5R eller kanskje Hitatchi PD7200?
Disse skjermene er kanskje også mer tilgjengelige og ikke minst så koster de noen 1000-lapper mindre.

Har lest mye bra om LGPX4&5 på et annet forum. Kanskje denne tar 3dje plassen?
02.11.2005 06.17.53 #8 av 14
"Ziggy" skrev:Ser ut som de fleste er enige om at Pioneer 6.generasjon og Panasonic PV500 er nr.1 eller nr.2

Problemet er at disse 2 er vanskelige å få sett og ikke minst kjøpt i Norge nå i høst. Hvilken HD PlasmaTV er da nr.3 på listen?

Disse skjermene er kanskje også mer tilgjengelige og ikke minst så koster de noen 1000-lapper mindre.

Det må nok bli LGPX4/PX5 eller Hitachi PD7200. Samsung sine skjermer har det vært mye trøbbel med. Har ikke sett LGen og Hitachien i samme butikk, men tror jeg holder en knapp på Hitachien.
02.11.2005 17.44.39 #9 av 14
"bomholt" skrev:Det må nok bli LGPX4/PX5 eller Hitachi PD7200. Samsung sine skjermer har det vært mye trøbbel med. Har ikke sett LGen og Hitachien i samme butikk, men tror jeg holder en knapp på Hitachien.

Har nå sett Hitachi 42PD7A10 mot LG 42PX4R på Elkjøp. Vanlig tv med kompositt tilkobling. Helt tydelig at fargene glir over i hverandre på Hitachi. Prisen på LG var 28.000,- og Hitachi 30.000,-

Dermed har vurderer ikke jeg Hitachi PD7200 eller PD7A10 lenger.
03.11.2005 14.03.50 #10 av 14
"Ziggy" skrev:Ser ut som de fleste er enige om at Pioneer 6.generasjon og Panasonic PV500 er nr.1 eller nr.2

Hvor lang er ventetiden på Pioneer 6.generasjon og Panasonic PV500?? Vett du d???
hm...
03.11.2005 15.33.02 #11 av 14
"aerdal" skrev:Hvor lang er ventetiden på Pioneer 6.generasjon og Panasonic PV500?? Vett du d???

Har bestemt meg for å vente tolmodig på testen i Lyd og Bilde mellom LG og Pioneer 436 som kommer i desember. Men jeg regner med at HiFi-Center butikken som åpner i nye lokaler i Haugesund i morgen (fredag 4.11) har noen 436FDE på lager siden de gir et brukbart tilbud på dem åpningsdagen. (Se annonse i Hgsd avis onsdag 2.11)

Eller så foreslår jeg at du går på Elkjøp og snakker med betjeningen (østlendingen, han med lyst hår, er best på Plasma) så kan de kanskje gi deg noen ca. uker. Leveringstid på PV500 og 436XDE er veldig usikker.
03.11.2005 17.46.57 #12 av 14
Tok feil av datoen de åpnet sine nyoppussede lokaler. De åpnet i dag.

Har nå sett 436 opp mot LG 42PX5R. Filmen som ble vist var "Ice Age". HDMI tilkopling. Pioneeren rett ut i fra esken, mens LGen var innstillt av LG-rep. Tror LGen var koblet opp mot Arcam DVD-spiller.

Kjempebilder på begge. Klart at Pioneer har bedre svartnivå. Men kontrasten var ellers kjempegod for begge TVer. Innstillingene på LGen gjorde at bildet fikk en 3D effekt. Ganske tøft synes jeg. MEN, jeg kunne stå 2meter fra LGen og bilde var utrolig bra. På 2meters avstand på Pioneer ble bildet litt "kornete". Måtte gå minst 3meter fra skjermen før bilde ikke var kornete lenger. Litt mer refleksjon fra lys i lokalene på Pioneeren. Fikk også sett U2 Live på Slane Castle på Pioneeren. Har DVDen selv og pga det gode svartnivået, så jeg detaljer i mørket jeg ikke kan se hjemme på min Sony Trinitron fra 1998. Har ikke sett PV500 enda så foreløpig er Pioneer 436 og LG 42PX5R de 2 beste plasma-skjermene jeg har sett.

Prisen på LG PX5R er ca.30.000 inkludert høytalere. Prisen for Pioneer 436FDE er 28.000,- (ut denne uka) og så ønsker man kanskje ha høytalere i tillegg. Dermed blir prisen lik. LGen har flere funksjoner og kan kanskje sammenlignes med 436XDE som er ca.10.000kr dyrere.

Så kommer det viktige (for mange). Du skal være heldig om du får Pioneer 436FDE før jul (hos HiFi Center kjeden). LGen får du før jul om du bestiller denne uken.

Og pengene brenner fortatt i lomma. For 10.000,- kan jeg kjøpe en ny receiver f.eks Denon 3806 eller H/K 635 og .............
Jeg heller litt mot LG 42PX5R pga pris og funksjoner.
03.11.2005 17.59.38 #13 av 14
Postet av: rottweiler
"Ziggy" skrev:Tok feil av datoen de åpnet sine nyoppussede lokaler. De åpnet i dag.

Har nå sett 436 opp mot LG 42PX5R. Filmen som ble vist var "Ice Age". HDMI tilkopling. Pioneeren rett ut i fra esken, mens LGen var innstillt av LG-rep. Tror LGen var koblet opp mot Arcam DVD-spiller.

Kjempebilder på begge. Klart at Pioneer har bedre svartnivå. Men kontrasten var ellers kjempegod for begge TVer. Innstillingene på LGen gjorde at bildet fikk en 3D effekt. Ganske tøft synes jeg. MEN, jeg kunen stå 2meter fra LGen og bilde var utrolig bra. På 2meters avstand på Pioneer ble bildet litt "kornete". Måtte gå minst 3meter fra skjermen før bilde ble like bra som på LGen. Har ikke sett PV500 enda så foreløpig er Pioneer nr1 og LG 42PX5R nr.2 for meg.

Prisen på LG PX5R er ca.30.000 inkludert høytalere. Prisen for Pioneer 436FDE er 28.000,- (ut denne uka) og så ønsker man kanskje ha høytalere i tillegg. Dermed blir prisen lik. LGen har flere funksjoner og kan kanskje sammenlignes med 436XDE som er ca.10.000kr dyrere.

Så kommer det viktige (for mange). Du skal være heldig om du får Pioneer 436FDE før jul (hos HiFi Center kjeden). LGen får du før jul om du bestiller denne uken.

Og pengene brenner fortatt i lomma. For 10.000,- kan jeg kjøpe en ny receiver f.eks Denon 3806 og .............
var også på hifi i haugesund idag.fekk tilbudt på 436xde til 37000kr med bord ikke værst.syntest også det var mye støy i bildet.tror ikke den var opptimalt tilkoblet.syntest det ikke var bra at eg ikke kunne få se skjermen i aksjon med tv signal,det er for dårlig når ein tross alt snakker om ett eventuelt kjøp til nesten 40000kr.
06.11.2005 20.39.08 #14 av 14
"rottweiler" skrev:
"Ziggy" skrev:Tok feil av datoen de åpnet sine nyoppussede lokaler. De åpnet i dag.

Kjempebilder på begge. Klart at Pioneer har bedre svartnivå. Men kontrasten var ellers kjempegod for begge TVer. Innstillingene på LGen gjorde at bildet fikk en 3D effekt. Ganske tøft synes jeg. MEN, jeg kunen stå 2meter fra LGen og bilde var utrolig bra. På 2meters avstand på Pioneer ble bildet litt "kornete". Måtte gå minst 3meter fra skjermen før bilde ble like bra som på LGen. Har ikke sett PV500 enda så foreløpig er Pioneer nr1 og LG 42PX5R nr.2 for meg.

Og pengene brenner fortatt i lomma. For 10.000,- kan jeg kjøpe en ny receiver f.eks Denon 3806 og .............
var også på hifi i haugesund idag.fekk tilbudt på 436xde til 37000kr med bord ikke værst.syntest også det var mye støy i bildet.tror ikke den var opptimalt tilkoblet.syntest det ikke var bra at eg ikke kunne få se skjermen i aksjon med tv signal,det er for dårlig når ein tross alt snakker om ett eventuelt kjøp til nesten 40000kr.

Er det ingen butikker i Haugesund som har Panasonic PV500 inne???
hm...
Skriv et svar