Logo

Panas.TH-37PV500 eller Pioneer PDP436XDE?Trenger svar kjapt!

Skriv et svar
16.11.2005 21.57.59 #1 av 11
Postet av: aerdal
Hei.
Skal kjøpe enten Panasonic TH-37PV500 eller Pioneer PDP436XDE??? I morgen eller på fredag, men trenger bare litt veiledning før kjøpet. Kan noen hjelpe meg??? FORT!!!! :D

Jeg har analogt signal, hjemmekinoannlegg(så høytalere er ikke noe problem), ser en del på DVD og sitter ca 2-3 meter fra skjermen. Er det for stort med 43 tommer??? Hvilken tv gir meg mest for pengene??? Hvilken tv er best på analoge signaler???? Hva anbefaler dere???

Har tenkt å kjøpe på Fyndbørsen (vet at der er lang ventetid, men det er vert avkuttet på prisen synes jeg), men lurer på hvordan jeg skal rekne ut prisen. Blir reknestykket omtrent slik:

Pris+norsk moms(20%)-svensk moms(25%)=Norsk pris
I tilleg kommer frakt til Haugesund(1000??) og gebyrer???

Kan noen hjelpe meg FORT???
Dette er en knallside og takker for all hjelp jeg har fått og kommer forhåpentlig vis å få :D :D

Takk
Arne
hm...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.11.2005 22.21.53 #2 av 11
Postet av: kjelle
hadde kjøpt panasonicen.har den selv i 42".så kjøp den! kjempego på tvsignaler!
16.11.2005 22.26.38 #3 av 11
Postet av: arntos
"aerdal" skrev:Hei.

Arne

Så vidt jeg vet er den norske momsen på 25% :!: :wink:

Svensk pris - svensk moms, ganger kursen i NOK + NOK moms.

Eks 1000SEK / 1,25(SEK MOMS) * 0,81(KURS) * 1,25(NOK MOMS) = 810,-
Enkelt regnet 1000SEK * 0,81(kurs) = 810,-

I tillegg er det frakt og gebyr for fortolling. Moms også på frakt.
16.11.2005 23.48.05 #4 av 11
Postet av: lucy
"aerdal" skrev:Hei.
Skal kjøpe enten Panasonic TH-37PV500 eller Pioneer PDP436XDE??? I morgen eller på fredag, men trenger bare litt veiledning før kjøpet. Kan noen hjelpe meg??? FORT!!!! :D

Jeg har analogt signal, hjemmekinoannlegg(så høytalere er ikke noe problem), ser en del på DVD og sitter ca 2-3 meter fra skjermen. Er det for stort med 43 tommer??? Hvilken tv gir meg mest for pengene??? Hvilken tv er best på analoge signaler???? Hva anbefaler dere???

Har tenkt å kjøpe på Fyndbørsen (vet at der er lang ventetid, men det er vert avkuttet på prisen synes jeg), men lurer på hvordan jeg skal rekne ut prisen. Blir reknestykket omtrent slik:

Kan noen hjelpe meg FORT???
Dette er en knallside og takker for all hjelp jeg har fått og kommer forhåpentlig vis å få :D :D

Takk
Arne
Det blir aldri for stort. Jeg har gått til innkjøp av en 50" Er i en slik situasjon at jeg fikk prøve tv'en hjemme før jeg bestemte meg. Testet både Panasonic 50PV500 og Pioneer 506XDE. Begge to er i toppklasse, men jeg var ikke i tvil. Etter å ha justert begge med DVE DVD'en og spilt av Star Wars III landet jeg på Pioneer. Den var bedre på alle punkter. generelt bedre både når det gjaldt kontrast, lystyrke, farger og minst like bra sortnivå. Når du da tar med utseendet, brukervennlighet og ikke minst grensesnittet på fjernkontrollen skjønner jeg hvorfor Pioneer har stukket av med det som er av priser og kåringer i Europa. Men det er klart at det blåser på toppen. Noen antyder at Pioneer betaler for disse prisene. Det synes jeg faller på sin egen urimelighet.
Si vis Pacem, Para bellum
17.11.2005 08.07.57 #5 av 11
Postet av: Tannoy
Uansett hva du velger, begge TV ene er kanon. Om prisen ikke betyr noe, hadde jeg valgt Pioneeren pga designet.
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
17.11.2005 08.21.25 #6 av 11
Postet av: sollie
17.11.2005 09.00.36 #7 av 11
Postet av: vallhall
Jeg har en TH-42PV500 og lurer på hvor jeg får tak i disse kalibreringsplatene? luerer også på om jeg må kalibrere de forskjellige signalene sånn som, DVD via scart, RGB etc og parabol via scart, eller er det nok og kalibrere kun en signalkilde? :?:
17.11.2005 09.33.24 #8 av 11
"vallhall" skrev:Jeg har en TH-42PV500 og lurer på hvor jeg får tak i disse kalibreringsplatene? luerer også på om jeg må kalibrere de forskjellige signalene sånn som, DVD via scart, RGB etc og parabol via scart, eller er det nok og kalibrere kun en signalkilde? :?:

Hva med å prøve google

Du har nok ikke en innstilling for hver scart inngang, correct me if wrong.
17.11.2005 10.11.58 #9 av 11
Postet av: Typhoon7
"arntos" skrev:
"vallhall" skrev:Jeg har en TH-42PV500 og lurer på hvor jeg får tak i disse kalibreringsplatene? luerer også på om jeg må kalibrere de forskjellige signalene sånn som, DVD via scart, RGB etc og parabol via scart, eller er det nok og kalibrere kun en signalkilde? :?:

Hva med å prøve google

Har forskjellige innstillinger på scart, komponent og "vanlige tvsignaler" på PA50. Antar dette gjelder PV500 også
17.11.2005 10.13.30 #10 av 11
Postet av: Typhoon7

http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?t=1833
17.11.2005 10.58.25 #11 av 11
"Typhoon7" skrev:
"arntos" skrev:

Hva med å prøve google

Har forskjellige innstillinger på scart, komponent og "vanlige tvsignaler" på PA50. Antar dette gjelder PV500 også

Det stemmer, hadde også dette på PW7èn min.
Skriv et svar