Logo

Panasonic PV60E eller Pioneer PDP4270XA?

Skriv et svar
31.03.2007 19.18.32 #1 av 5
Postet av: Augemo
Skal kjøpe meg 42" plasmaskjerm om ikke så lenge. Ser at Pioneer´n er ca. 6000 kr dyrere enn Panasonic modellen. Er igrunn sugen på Pioneer, men er den såå mye bedre enn Panasonic PV60E som prisen skulle tilsi? Noen "eksperter" som kan gi noen velfunderte råd?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
31.03.2007 20.22.53 #2 av 5
Postet av: Torja
Panasonic har to(2) HDMI utganger mot denne pioneer modellens ene + en egen VGA utgang(D-sub 15 pin) for tilkobling mot PC, det har ikke denne pioneer modellen. Den har et overlegent sortnivå. Pioneer er muligens litt bedre på signaler fra analoge tv sendinger. Pioneer har muligens etter noens menig et bedre design. For en betraktelig billiger penge vil jeg påstå at du nesten får en bedre tv med Panasonic, men det er nok påvirket av at jeg har samme panasonic modell selv, avgjør litt selv du.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
01.04.2007 06.08.52 #3 av 5
Postet av: AndreWerdenskrieg
Jeg ville da ihvertfall valgt PV70. Jeg synes ikke at Pioneer kan forsvare prisdifferansen.
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
18.05.2007 10.18.31 #4 av 5
Postet av: joshi
Har själv en pioneer pdp4270XA och är super nöjd. Själv så gillar jag för det första utseendet mer på pioneer än många andra modeller. Svart ren look och inga högtalare varken under eller på sidorna som stör. Bilden är super och man kan ändra på allt efter eget behag. Lätta menyer att arbeta i och lätt at ställa in allt. Visserligen är det endast 1 hdmi kontakt men jag har inte haft något problem med detta då jag endast har 1 dvd spelare kopplad till tv. Har man inte ps3 eller liknande +dvd och andra grejer blir det aldrig något problem med endast 1 hdmi kontakt. Det hela blir väl att du får se efter vilka behov du har. Visst 6000kr är stor skillnad i pris men jag lägger hellre 6000 ekstra för en tv som ser bra ut och än en tv jag tycker är ful. Tänkt att du kanske har din tv i minst 5 år.
19.05.2007 22.49.01 #5 av 5
Postet av: liam
"Torja" skrev:Panasonic har to(2) HDMI utganger mot denne pioneer modellens ene + en egen VGA utgang(D-sub 15 pin) for tilkobling mot PC, det har ikke denne pioneer modellen. Den har et overlegent sortnivå. Pioneer er muligens litt bedre på signaler fra analoge tv sendinger. Pioneer har muligens etter noens menig et bedre design. For en betraktelig billiger penge vil jeg påstå at du nesten får en bedre tv med Panasonic, men det er nok påvirket av at jeg har samme panasonic modell selv, avgjør litt selv du.

Greit at 4270XA kommer med kjipe tilkoblinger, men ikke faen om jeg ville hatt PV60 fremfor pioneer hvis midlene var tilstede. Du ser jo dobbelt på alt av panasonic hvis du sitter litt skrått..
Skriv et svar