Augemo
Aktiv
E-post
Har omsider bestemt meg for hva slags plasmaskjerm jeg skal kjøpe, men er i tvil om hvilken str. jeg skal velge (37" eller 42").
Har en "normal/mellomstor" stue, og trenger nødvendigvis ingen 42". Vurderer 37" i øyeblikket, og ser at den har noenlunde samme oppløsning som den større skjermen. Betyr det at bildet er skarpere på den mindre skjermen ("37"), og går jeg i tilfelle "glipp av noe" ved å velge 37" kontra 42", bortsett fra at skjermen er litt mindre?
pujari
Aktiv
E-post
"Augemo" skrev:Har omsider bestemt meg for hva slags plasmaskjerm jeg skal kjøpe, men er i tvil om hvilken str. jeg skal velge (37" eller 42").
Har en "normal/mellomstor" stue, og trenger nødvendigvis ingen 42". Vurderer 37" i øyeblikket, og ser at den har noenlunde samme oppløsning som den større skjermen. Betyr det at bildet er skarpere på den mindre skjermen ("37"), og går jeg i tilfelle "glipp av noe" ved å velge 37" kontra 42", bortsett fra at skjermen er litt mindre?
jeg satt med samme tanken om at 37 var bedre for min lille stue(sitteavstand 2-2,5 meter) men til slutt endte jeg på 42 fordi jeg regnet med å oppleve det samme som alle skriver, at 37 fort føles lite! vell angrer ikke ett sekund på å ha valgt 42 og er overbevist om at hadde jeg valgt 37 så hadde jeg angra som en gris!
bildekildene blir jo også snart bedre og da vil jo det utligne for størrelsen og vell så det!
GÅ FOR 42" uten tvil
Typhoon7
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
Jeg sitter ca 2-2,5 meter unna vår 42 tommers plasma. Jeg synes det begynner å bli lite. Jeg kunne tenkte meg en 50 tommers plasma.
Augemo
Aktiv
E-post
Var på Elkjøp idag og sammenlignet 37" mot 42". Tror nok jeg går for den største alikevel. Kjipt å kjøpe en 37" for så kanskje angre i ettertid for at man ikke kjøpte større.
pujari
Aktiv
E-post
hehe......noe av det første jeg sa etter at 42" kom i stua var: ahh den var jo ikke så stor alikevel da.....dama sa; den er stor nok!
fikk faktisk litt lyst på 50 jeg og, men må nok nøye meg med denne [u]suuuupre[/u] plasmaen en stund først ja!
angrer ikke ett sekund på 42pv70