spiritus79
Aktiv
E-post
Hjelp. Jeg skal kjøpe meg en uber plasma. Og valget har kommet frem til disse 2 TV`ene. FDE versjonen av Pioneer. Fordi jeg har ikke tenkt å bruke TV`en noe særlig til data. Hvis jeg skulle hadde jeg sikkert valgt philips. men nå vet jeg ikke. Har noen noen tips/råd?
P
YZF
Aktiv
E-post
Pioneeren kommer vesentlig bedre ut på alle tester jeg har sett, så for meg ville valget være ganske enkelt.
Men jeg er vel ikke lenger helt objektiv, siden jeg for en tid tilbake fikk min PDP 43XDE på veggen.
Veldig fornøyd med valget er jeg i hvert fall
spiritus79
Aktiv
E-post
Begge har fått veldig bra på tester. litt usikker på Pioneeren fordi Philips LCD`en har full HD. 1900x1000. Så er jeg litt redd fro innbrenninger. Trodde ikke det var noe problem med de nye TV`ene foruten bruk av tilkobling med data. Men ser at det er endel som har fått litt problemer med TV2 merker.
YZF
Aktiv
E-post
Ta deg en tur til en forhandler og ta en titt på begge skjermene selv.
De første 436 skjermene som kom til Norge hadde en lite "heldig" software som kunne føre til en form for innbrenning. Men den var ikke permanent. Fikk selv det problemet (med tekstefeltet/underteksten). Men etter skifte av software så forsvant merkene.
Har brukt skjermen i mange hundre timer nå, og den er helt "ren" - god som ny
Skal du først og fremst benytte skjermen til TV og ikke data, så ville jeg gått for en plasma enn så lenge.
Før jeg gjorde mitt valg så var også Phillips (LCD) noe jeg vurderte. Men etter selv å ha sett nærmere på TV kvaliteten på ulike modeller (og lest diverse tester), så stod til slutt valget mellom Panasonic og Pioneer.
Den Phillipsen du refererer til fikk jeg sett på NSE, og jeg syntes ikke at bildet var spesielt bra. Den skulle også ha vært godt satt opp (brukbar ekspertise i butikken der), så jeg forstår ikke hvorfor den kommer så godt ut i tester. Syntest bildet var litt "blast og unaturlig".
Men jeg tror at det bør være din egen subjektive erfaring etter å ha selv sett begge skjermene som du bør legge mest vekt på.
Selv er jeg meget godt fornøyd med valget jeg gjorde, og ville gjort nøyaktig det samme igjen. Så langt har jeg til gode å se noen nye modeller som kommer bedre ut.