svinebeist
Aktiv
E-post
Er i sterk tvil om hvilken plasmaskjerm jeg skal kjøpe. Står mellom LG PX5R og Pioneer 436 FDE (og kanskje Panasonic PV500, men den har jeg ennå ikke fått sett, og er utsolgt over alt). Har ennå ikke fått anledning til å sammenligne de to med egne øyne, men bare lest og hørt på hva andre sier. Pioneeren er jo en del dyrere, men er den verdt forskjellen?
Har et inntrykk av at LG-skjermen har noe blåskjær i seg - noen som har noen formening om dette? LG'en gir jo også noen flere funksjoner enn Pioneeeren, men spørsmålet er bare om disse er nødvendige til vanlig hjemmebruk.
Tenker også å kjøpe fra Fyndbørsen i Sverige, noen som har erfaringer med dette? Det virker som det er en del penger å spare ved kjøp derfra.
Er det riktig at det ikke kommer andre avgifter enn moms ved innføring til Norge. (Har skjønt at man får trukket fra svensk moms). Er ellers fraktkostnaden som står på Fyndbørsens side de reelle fraktkostnadene, eller kommer andre gebyrer i tillegg...? (spedisjonsgebyr osv.)
Ziggy
Aktiv
E-post
Ser at Lyd og Bilde kommer til å vurdere LG og Pioneer 436 mot hverandre i desember nummeret. Vet ikke om det bli PX5R eller PX4R som blir motstanderen til Pioneeren. Regner med at Pioneer vinner men er det nok til at jeg vil betale 7-10 tusen mer for å få en 436XDE
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Siden du bor i Oslo ville jeg tatt meg en tur på Lefdal Alnabru. Her henger PX4R og 436 ved siden av hverandre slik at du kan sjekke forskjellen direkte.
Vanskelig å gi en klar vinner. Syns faktisk PX4R hadde skarpere bilde, men at Pioneer kanskje hadde bedre farger. De har også PV500 der.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Tannoy
Hjemmekinosjef
E-post
"svinebeist" skrev::-)
Er i sterk tvil om hvilken plasmaskjerm jeg skal kjøpe. Står mellom LG PX5R og Pioneer 436 FDE (og kanskje Panasonic PV500, men den har jeg ennå ikke fått sett, og er utsolgt over alt). Har ennå ikke fått anledning til å sammenligne de to med egne øyne, men bare lest og hørt på hva andre sier. Pioneeren er jo en del dyrere, men er den verdt forskjellen?
Har et inntrykk av at LG-skjermen har noe blåskjær i seg - noen som har noen formening om dette? LG'en gir jo også noen flere funksjoner enn Pioneeeren, men spørsmålet er bare om disse er nødvendige til vanlig hjemmebruk.
Tenker også å kjøpe fra Fyndbørsen i Sverige, noen som har erfaringer med dette? Det virker som det er en del penger å spare ved kjøp derfra.
Er det riktig at det ikke kommer andre avgifter enn moms ved innføring til Norge. (Har skjønt at man får trukket fra svensk moms). Er ellers fraktkostnaden som står på Fyndbørsens side de reelle fraktkostnadene, eller kommer andre gebyrer i tillegg...? (spedisjonsgebyr osv.)
Jeg synes ikke Pioneeren kan forsvares i forhold til prisen. Da hadde jeg heller gått for en PV500.(har kun sett PX4, og denne så ut som en helt kurrant TV...fint design, kan ikke uttale meg om kvalitene da jeg så den i 2 min...men pris og specs ser bra ut i utg.pkt...)
Når det gjelder handling fra Fyndbørsen, trekker man fra svensk mva dersom du bestiller direkte til Norge. I tillegg kommer frakt og et spedisjonsgebyr fra DHL(varierer fra 500+)
P d.d er de også utsolgt for PV500. (jeg venter på min...)
Antall leveringstid 2-4 uker...
Sometimes I have morningwood in the late afternoon...
Sjekk gjerne ut min hjemmekino:
http://min.hjemmekino.no/Tannoy/
ziik
Aktiv
E-post
Jeg fikk mail av Fyndbørsen for to dager siden hvor jeg spurte om frakt for en Panasonic 37". Det kostet 1100 levert til Fredrikstad.
Med tanke på at denne tv`n koster 15000 på elkjøp via internett og pluss norske mva inn til landet så kjøper jeg heller av elkjøp på nettet.
Baal-Zebub
Aktiv
E-post
"ziik" skrev:Jeg fikk mail av Fyndbørsen for to dager siden hvor jeg spurte om frakt for en Panasonic 37". Det kostet 1100 levert til Fredrikstad.
Med tanke på at denne tv`n koster 15000 på elkjøp via internett og pluss norske mva inn til landet så kjøper jeg heller av elkjøp på nettet.
Tviler at du finner 37pv500 til kr. 15.000,- hos Elkjøp. Derimot kan jeg akseptere at det var en 37pa50 til den prisen.
Typhoon7
Moderator & Hjemmekinoekspert
E-post
"Baal-Zebub" skrev:"ziik" skrev:Jeg fikk mail av Fyndbørsen for to dager siden hvor jeg spurte om frakt for en Panasonic 37". Det kostet 1100 levert til Fredrikstad.
Tviler at du finner 37pv500 til kr. 15.000,- hos Elkjøp. Derimot kan jeg akseptere at det var en 37pa50 til den prisen.
Det er PA50 og ikke PV500 som Elkjøp har til 14995,- på hjemmesidene sine.
Edit: Det var jammen innlegg nummer 1000.
handyman
Aktiv
E-post
Det står e PV-500 hos elkjøp i trondheim, utstillings modell som er brukt i 4 uker, den får man til redusert pris!.