Logo

Plasmakonger i duell

Skriv et svar
09.10.2006 13.21.20 #1 av 7
Postet av: øivindo
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
09.10.2006 21.45.08 #2 av 7
Postet av: Rune
Man kan stusste litt på bildet som viser sortnivå.

Sannsynligvis er det tatt med digital speilrefleks uten blitz. Når jeg tok bildet som jeg har nedenfor gjorde jeg det på samme måte. Da virker det som om lysstyrken ble økt av kameraet slik at det lyse TV'n så en god del blassere enn jeg opplevde det i virkeligheten. Forskjellen er nok rett, men det er ikke mulig å se et slikt bilde på annet enn enn en perfekt skjerm for å se hvor bra sortnivået er.

Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
10.10.2006 18.16.22 #3 av 7
Postet av: boly
Man kan si hva man vill, men tror ikke pioneer tjener spesielt mye på det bilde der for og si det mildt....

Har selv sett pana og pio oppstilt sammen, jeg opplevde der at pio var bedre men....
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung
10.10.2006 18.32.05 #4 av 7
Postet av: øivindo
ja titter man nærmere ser man innbrenning på begge skjermer....
eller image rentention...
16.10.2006 09.04.47 #5 av 7
Postet av: morsk
Virker som et rent bestillingsverk fra Pioneer for å ta tilbake tapte markedsandeler.
Den naturlige sammenligningspartner her er PV60 og ikke PV600, da Pioneeren ikke har SD-leser og bildedelen er lik hos Panasonicene.
Vi står da igjen med å sammenligne to Tv'er til henholdsvis kr. 15.500 og 22.000.
Når forskjellene (tydligvis) er så små at de må granskes med lupe, kan det vel overhodet ikke herske tvil om hva som er det beste kjøpet.

Med mindre man da er av dem som driter penger:)
16.10.2006 09.59.34 #6 av 7
Postet av: xuax
Er ikke helt enig at Pv60 blir mer riktig sammenlikning på bakgrunn av at pv600 har minnekort inngang. grunnen er at begge er toppmodeller fra begge produsentene. At bilde delen er lik på pv60 og pv600 er en ting, men å si at det er pv60 som er den korrekte å sammenligne av den grunn og at pio ikke har minnekortinngang blir feil. Kunne da brukt argumentet med at pv60 ikke har sub utgang og ikke vil være relevant sammenligningspartner. Tv'er på markedet i dag er forskjellig utstyrt, men en toppmodell som testes mot en annen toppmodell er det ikke noe å si på.

Dessuten er jo designet så stygt som juling på pv60 så den kan ikke sammenlignes med noe:D For min del ville det vært det største bomkjøpet å kjøpe noe så stygt at du ikke vil ha det i stua. Smaken er som baken, noen vil ha A andre vil ha B

At du mener folk som kjøper pio driter penger får vel være din mening:P
Har man nok penger kan man kjøpe seg hva som helst!!!

"Du jeg bare lurte, men hva er forskjellen på en plasma tv og en sånn derre LSD-tv??"
16.10.2006 14.35.29 #7 av 7
Postet av: orso
Er heller ikke enig med at PV60 bør sammenlignes med Pioneer 427. Det er naturlig å sammenligne produkter som er i noenlunde samme prisklasse. At den ene er bedre utsyrt enn den andre, viser jo noen av vesentlige forskjeller.
Jeg stusser også på sortnivået til Pioneer. Kan aldri tenke meg at det er så dårlig som man får inntrykk av her.
Men sortnivået er sikkert bedre på Pannaen. Kontrast og sortnivå har vært Panasonic sin styrke. Er usikker på hvem jeg ville ha kjøpt i dag.
Skriv et svar