ghettotrygve
Aktiv
E-post
.. er nå i hus. Er OK fornøyd. Jeg har ikke så mye å sammenligne med, så jeg vet ikke om det er bra eller ikke.
Er et par ting jeg lurer på though..
1) Av og til oppstår det blinking i bildet (som om noen skulle brukt en blitz). Når det først begynner skjer det ganske ofte.
2) Nede i det ene hjørnet er det et lillaskjær. Kan dette ha noe med høyttalere å gjøre?
3) Ang. PC. Bruker DVI-inngangen. Bør oppløsningen være innstillt på 1024x768 eller 1366x768. Er denne siste oppløsningen tilpasset 16:9? (Blir egentlig ganske kvalm av å se på bildet i denne oppløsningen. Men alt ser bra ut på skjermen. I 1024 glir ting litt mer i hverandre..)
Thanks!
Rune
Nerd
E-post
Nettside
Den korrekte oppløsningen på denne skjermen er 1366 x 768. Dette er en 16:9 oppløsning.
1024 x 768 er 4:3 og beregent for å se med sorte striper på kantene.
Vanskelig å si hva blinkingen og rosaskjæret er, men høyttalere påvirker ikke LCD.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
boly
Kunnskapsrik med egen hjemmekino
E-post
"ghettotrygve" skrev:.. er nå i hus. Er OK fornøyd. Jeg har ikke så mye å sammenligne med, så jeg vet ikke om det er bra eller ikke.
Er et par ting jeg lurer på though..
1) Av og til oppstår det blinking i bildet (som om noen skulle brukt en blitz). Når det først begynner skjer det ganske ofte.
Det samme skjedde hos meg med annen tv, sjekket da signalkabel inn til tv, og den satt ikke helt rett på scartkontakten, rettet den og satte fast kabelen, og siden har det vært bære lækkert
At du blir kvalm av 16:9 er sikkert fordi du er vant med 4:3
KINO: Klipsch, Onkyo, Epson, Denon, Sony, Panasonic, Grandview
SOVEROMSKINO: Philips, Epson, Denon, Kingpin
STEREO: Harman Kardon , CAV
TV: Cambridge, CAV, Samsung