Logo

rar vifte lyd i 4805

Skriv et svar
02.02.2005 21.02.59 #1 av 7
Postet av: Bombadil
jeg har akkurat fått meg en 4805 og jeg hører at det er en spesiell slags vifte lyd. Det er en skarp lyd som er veldig plagsom. Denne er i tillegg til den vanlige vifte lyden som jeg ikke syntes er for høy.

Noen andre med 4805 som har denne lyden?? eller er denne vanlig.
eventuelt hva som kan være feil.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.02.2005 21.14.46 #2 av 7
Postet av: Granberg
Gratulerer med ny projektor! :)

Kanskje det er fargehjulet du hører? Syntes å ha lest en plass at man på noen DLP-projektorer kan høre at fargehjulet går runt.

Husker ikke noe slik lyd fra da jeg fikk demonstrert denne projektoren, men det er lenge siden da.
02.02.2005 21.15.08 #3 av 7
Postet av: Typhoon7
Jeg har sett på (og hørt) 4805 et par ganger og jeg ikke ikke huske at jeg hørte denne lyden du nevner.

Er den der hele tiden eller er den "hakkete"?
Tenker da på om det er noe som vifta slår bort i.

EDIT: Kan være som Granberg sier at det muligens er fargehjulet.

Bør vel dukke opp noen her som faktisk har denne som kan gi deg en pekepinn.
03.02.2005 13.23.03 #4 av 7
Når jeg skrur av prosjektoren hører jeg en viftelyd som jeg syntes det burde være

men det høres ut som om noe hakker borti etteller annet??

Er det noe jeg kan fikse selv. ??
03.02.2005 13.35.51 #5 av 7
Postet av: Typhoon7
Hvis den er helt ny ville jeg fått forhandler til å ordne opp i det.
09.02.2005 19.25.03 #6 av 7
Postet av: gringol
hei
har hatt 4805 ca 1 måned og kan si at jeg ikke har reagert på lyd fra vifta, det som jeg har reagert på i ettertid er at jeg synes den er blitt roligere??sjønner ikke hvorfor...men har tenkt at det kan være at jeg var å sjekket innstillingene i menyen og slå av lampe på lav og så slo den på igjen, vet ikke jeg,men synes i ettertid at den ble roligere....men hvis du prøver i menyen å slå på full strøm(tror jeg) på lampe og så på lav igjen så kanskje det hjelper,viss ikke burde det sjekkes med levrandør kanskje fargejulet "subber"
MVH
Gringol
09.02.2005 19.33.51 #7 av 7
Jeg tipper det er farge hjulet som subber borti noe, fordi når jeg skrur på prosjektoren og bildet kommer går lyden sånn litt av og på, men jeg hører den helt klart.

Men så når jeg slår av prosjektoren og lampen slår seg av, går viften alene og kjøler ned prosjektoren hører jeg ingen lyd.

Jeg har tatt kontakt med han som jeg kjøpte prosjektoren gjennom (en venn som skaffet den litt billigere) og de tar den nok tilbake og enten fikser problemet eller skaffer meg en ny en.

så det løser seg nok :wink:
Skriv et svar