Tarzan76
Aktiv
E-post
Hei
Jeg har akkurat kjøpt med en Panasonic 42px70.
Jeg har vært veldig forsikt i begynnelsen og kjører veldig lavt på alle bilde-instillingene (ca 1/3 av max på alle søylene).
Det eneste jeg ser som dessverre er ganske godt synlig er at det kommer til syne såkalte sjatteringsflekker når det er bevegelse på på skjermen.
Du ser dette spesielt godt hvis du ser et nærbilde av et ansikt som er i bevegelse (det kan til tider bli neste dobbelt bilde i værste fall)
Er det noe i menyen hvor jeg kan stille inn så jeg slipper dette, eller er det fordi jeg har såvidt lav bilde-instillinger og at dette vil bedre seg når jeg stiller opp igjen?
På forhånd takk for svar.
Tarzan
casiraghi
Aktiv
E-post
Prøv å still ting opp da vel
merker du fort det
Tarzan76
Aktiv
E-post
hehe...takk for logisk svar casiraghi
Jeg testa å stille opp ganske mye...ca 2/3 og max på alle søylene uten at jeg synes dette hjalp noe særlig...
Er det noe som har erfart dette problemet selv med denne modellen og eventuelt har har blitt kvitt dette på sin tv?
Tarzan
Zleepyme
Kunnskapsrik
E-post
Hvilken signalkilde bruker du? Analogt, eller digitalt? er det sånn også når du der dvd-film? merk at det er massemasse støy på vanlig analog sending(Vanlig kabletv eller antenne) Dette kan virke inn på bildekvaliteten. der kan det hende det finnes filtre i menyen på tven som kan justeres...
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
Tarzan76
Aktiv
E-post
Jeg bruker analog pr i dag og det er nok riktig som du sier at dette kan være mye av grunne problemet.
Jeg kan ikke se sjatteringene når jeg ser på dvd-filmer så det styrker nok teorien om at dette kan skyldes at det er analoge signaler.
Jeg har en 3 år gammel dvd-spiller så pr i dag kan jeg ikke få kjørt digitale kanaler på den.
Tarzan
Zleepyme
Kunnskapsrik
E-post
Da er det nok det som er problemet. Den beste kilden for digital tv er idag parabol. De aller fleste kabel nett tilbyr også digitale kabel tv bokser som kan kjøpes. Det koster 300,- i året å ha en slik digitalboks, pluss det boksen koster. forutsatt at du allerede har et kabel-tv abb fra før... Det vil gi deg samme bildekvalitet som dvd omentrent=)
Flatskjermer generelt krever bedre signaler en de gamle bilderørstvene. En av grunnene er at bildeflaten er snittmessig større(37" 42" 50") men også fordi at de har større oppløsning som ikke blir brukt til annet en å generere mere støy når bildet er crappy...
Mvh ZM=)
Front:Dali Mentor 8, Senter:Dali Ikon Vokal2MkII, Side: Dali Fazon Mikro, Bak: Dali Ikon5MK2, Subwoofer: Dali Ikon Sub MK1
Denon Avr3313, Effekt: 2x Nadc275,Blu-Ray: Denon BDP-1713, Tv: Samsung UE55F8005
http://min.hjemmekino.no/Zleepyme/562#/0
orso
Meget Kunnskapsrik
E-post
Slå av alle bildeforbedrings teknikkene. De fører til etterslep i bildet. Tror det går greit å ha støyreduksjonen på minimum, men alt annet skrur du av.
Husk at plasmaen også har en innkjøringsperiode, bildet blir bedre etter hvert.
Tarzan76
Aktiv
E-post
Hei
Takk for raskt og gode svar fra dere begge!
Jeg skal forsøke dette og se om dette kan bedre kvalitete.
Jeg vurdere å kjøpe med en Toshiba HD E1 etterhvert, så da vil jeg nok se en vesentlig forskjell i kvaliteten på dvd-filmene min fremover
Tarzan