Logo

Softwareoppgradering - Flere LG Plasma TV'er

Skriv et svar
02.10.2006 23.07.04 #1 av 3
Postet av: raagesen
Hei
Om dette er kjent for de fleste eller noen, vet jeg ikke, men har ihvertfall lyst til å dele mine erfaringer med LG.
Min svoger og jeg har det siste halvåret hatt tilsammen 7 LG plasma TV'er. 42PX4R - 42PC3R - 42PC1R - 42PC1RR

Saken er at alle modellene, untatt 42PC1R, har en feil, i mine øyne.
Disse TV'ene har vært tilkoblet Canal Digitals kabel-tv nett i Trondheim.

På syv av kanalene, står bildet og trekkes sidelengs, dvs, en gang i sekundet trekkes bildet litt til høyre, og deretter noe mere til venstre, og slik fortsetter det.
Dette gjelder kun analogt mottak. Dette ses godt på f.eks TV2 logoen, "rolige sendinger", tabeller o.l. Og når du først ser dette, er det veldig irriterende.
Så hvorfor brukes TV'en på analogt mottak. Vel, har rett og slett ikke gått til innkjøp av dekoder ennå. Uansett dekoder eller ikke, så burde det være feilfritt mottak på analogt.

Har vært i kontakt med de fleste elektro-kjedene i området, uten at dette har vært særlig kjent, (ifm tilbakelevering), en har hørt om det på tidligere modeller.

Tilslutt sendte jeg en mali til LG support i Sverige og England, pluss en telefon til LG Norge. Etter en del telefonsamtaler, og en god del mail. er svaret (fra England):
Det finnes en software oppgradering som retter dette problemet. Selv om LG påstår at dette gjelder noen få enheter, så har da vi vært borti syv av dem. Svaret var også omsider at det bare var å kontakte et service-verksted i området, så visste de hva som skulle gjøres.

Har snakket med noen som har en av disse modellen, som sier de ikke har lagt merke til dette, før de ble gjort oppmerksom på det, og TV'ene ble levert tilbake (skjedde før svaret fra England).

Tenkte det kunne være av interesse........

RA
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.10.2006 23.11.32 #2 av 3
Postet av: joneh
dette er nok et problem som alle LG modellene sliter med i trondheim.. i alle fall alle jeg har sett på kabelnettet :)

skjønner din frustrasjon, men du burde uansett skaffe deg en digital mottaker.. er 10 års jubilem hos canal digital nå, så du får en for 10 kr mot at du tegner deg på en digital pakke, eller du kan kjøpe den for 695.. den har gjort underverker med min pdp427ax
03.10.2006 06.22.38 #3 av 3
Postet av: 9kki
"joneh" skrev:dette er nok et problem som alle LG modellene sliter med i trondheim.. i alle fall alle jeg har sett på kabelnettet :)

skjønner din frustrasjon, men du burde uansett skaffe deg en digital mottaker.. er 10 års jubilem hos canal digital nå, så du får en for 10 kr mot at du tegner deg på en digital pakke, eller du kan kjøpe den for 695.. den har gjort underverker med min pdp427ax

Synes det blir litt for lettvint å være nødt til bytte til annet signal for å bli kvitt problemet.

Har alltid vært tilhenger av å finne kilden til problemet.
Problemet ligger jo i Tv`n, ergo bør problemet også løses der.

BLir litt som å unngå de humpete veien dersom støtdemperne på bilen er ødelagt spør du meg.

(Er enig i at digitalt signal blir vesentlig bedre enn analogt, men det er jo ikke det som er tema her)

Lykke til med rep av tv!!
Skriv et svar