Hei, jeg har en KLV-V40 og er strålende fornøyd. Jeg har kun sammenlignet med S32 mhp bildekvalitet etc. Jeg har hatt TV'en i 3 uker snart, så hvis det er noe jeg kan bidra med hva angår testing etc så er det bare å fyre løs.
Utstyr:
DVD Pioneer DV-575A via Monster komponent og progressive scan
PS2 via Monster RGB Scart (mest for Gran Turismo!)
HTPC (vanlig IBM stasjonær helt ny med ATI Radeon X800) via DVI-HDMI
Det jeg har testet så langt og som gir OVERLEGEN bildekvalitet er å kjøre DVD fra PC'en og ATI-skjermkortet har innebygget støtte for HDTV og mulighet til å justere oppløsningen slik at man får et perfekt tilpasset bilde. Jeg kjører 720p da 1080i gir flimmer på desktop'en (bruker PC'en til å lese mail, Half Life2 etc) så custom oppløsning ble 1200x692 og denne oppløsningen kan jeg også velge i oppsettet til HL2 etc!!
Å se samme film fra DVD spilleren og komponent er ikke gøy en gang! Joda, det er ikke så ille hvis man ikke ønsker å starte PC'en som gir "bittelitt" viftestøy vs DVD spilleren. Da kjører TV'en 576p og man kan se god forskjell i bildet på noen sener (ofte landskap, vann, og horisontal bevegelse).
PC'en kjører jeg alltid i StandBy når den ikke er i bruk, så jeg MÅ skru på TV'en først for at skjermkortet skal "finne" HDTV'en. Hvis jeg glemmer det, så er det bare å trykke på power-knappen på PC'en (går da automatisk i StandBy), skru på TV'ene og så på med PC'en igjen. Eller så er det like lett å bruke.
MEN jeg er ikke fornøyd med lydopplegget, da jeg må skaffe meg et surround-kort med 6 kanalar, som jeg slipper fra DVD'en hvor det går en digital COAX rett fra DVD spillerene og jeg kan nyte DTS lyd. På PC'en er det også et problem med DTS lyd, da jeg må kjøpe ny programvare InterVideo WinDVD Platinum (regner jeg med) for å kunne kjøre DTS lyd. Men dette har jeg ikke testet enda, så det får bli neste prosjekt.
Planen er å oppgradere til Windows Media Center Edition 2005, ha en "gigantisk" filserver med DVD/Musikk/Bilder/Video som kan streames via gigabit ethernet (jeg skal IKKE ha trådløs forbindelse her overhodet) da jeg også har testet endel på WMVHD formatet som krever endel mer båndbredde en vanlig DVD + at det aldri er noe problemer med frakobling etc.
Jeg skal følge med litt på forumene og ikke bruke opp tiden til alle forum-medlemmene! Jeg har endel ting jeg lurer på spesielt mhp på formater, AR, oppløsning etc.
Når det gjelder PS2'en og kvalitet, så kan jeg vel bare si at jeg gleder meg til PS3 kommer slik at jeg kan kjører DVI (eller HDMI), men det er jo ganske fett å kjøre Nordschleife på stor skjerm!
Sorry for langt innlegg (men det går vel som en liten intro også, siden dette er første post)...
mvh
Ken