Logo

Sony KLV-V40A10 vs SAMSUNG LE-40M61B

Skriv et svar
22.12.2005 13.32.15 #1 av 7
Postet av: Springo140
8) Var innom Sony forhandler i går og fikk tilbud på KLV'n til samme pris som HiFi Klubben har satt på LE'n.

HVEM er best :?: Jeg har skikkelig usikker på hva jeg skal velge. LCD har jeg bestemt meg for, men det finnes også kanskje andre modeller der ute som kan være aktuelle. Kom gjerne med erfaringer og innspill opp i mot de nevnte modellene.

Eneste krav som jeg er kresen på er at jeg skal kunne bruke PC og få god gjengivelse på TV'n. KLV'n har kun HDMI, mens LE'n støtter PC-skjerm inngang. Blir det egentlig noe forskjell?? Så vidt jeg vet så har kortet mitt utgang for HDMI hvor jeg har en overgang til vanlig PC utgang til skjermen min. Så signalet bør vel egentlig bli det samme??

En siste ting. Spurte grabben i Sony butikken om det var planlagt noen kampanje på KLV'n over jul. Ikke som han viste om? Noen som vet bedre? Tenker på at det kanskje har lyst til å få mer trøkk på salget av KLW'n!!

Håper på friske svar!
Springo140
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.12.2005 17.43.16 #2 av 7
Postet av: Ken
Samsung har full støtte for PC og du slipper, etter bekreftelse fra brukere her, å styre med custom oppløsning. Dette skal jeg ta opp med Sony over nyttår, da jeg ikke fatter hvorfor skjermbildet blir for stort når jeg kjører 1366x768 ut av skjermkortet. Søk litt rundt her på forumet, da jeg har skrevet litt om V40 og bruken av den.

Jeg har selv en KLV-V40 som jeg er STÅRLENDE fornøyd med, kjører en HTPC med DVI-D til HDMI og som gir fantastisker bilder. Alle videoklipp i 1080p går som en drøm!

Hvis du vil teste skikkelig så må du rett og slett ta med en PC og teste begge skjermene.
mvh
Ken

| Sony KLV-V40A10E | Xbox 360 Premium | IBM ThinkCentre 3Ghz | ATI Radeon X800 512MB DVI-D HDMI | PS 2 | Logitech Z-5500 | Kommer: Denon 3806, SVS PB10, SVS SBS-01 Surround |
24.12.2005 10.24.11 #3 av 7
Postet av: Springo140
Bortsett fra de elementene som du skriver om, så tolker jeg deg dithen at jeg ikke BØR være bekymret for å handle meg KLV'n for også tilkobling og bruk av PC (spill, internett, etc.). Min tilkobling vil bli som for deg. Som du sikkert forstår, så ligger Sony "nært mitt hjerte", da jeg har investert i mye utstyr fra de tidligere. Stoler på at de leverer solide saker!

God Jul
Springo140
28.12.2005 23.14.35 #4 av 7
Postet av: T2
"Ken" skrev:Samsung har full støtte for PC og du slipper, etter bekreftelse fra brukere her, å styre med custom oppløsning.

Jeg vil vel ikke si det samme. Etter det jeg har lest på diverse steder så har Samsung problemer med 1:1 pixel-mapping over HDMI. Ja, det fungerer nok via VGA, men jeg vil ikke kalle dette for full støtte for PC.
04.01.2006 09.35.20 #5 av 7
Postet av: meland1978
Jeg hadde valgt Samsung. Den har bedre kontrast og bilde, er EISA vinner og støtter PC bilde bedre. Har PC inngang. Samsung har slått Sony i hver forbrukertest også. Du får samung tv'en til 25990,- kr hos OK elektriske i Drammene (del av Euronics kjeden).
04.01.2006 09.51.19 #6 av 7
Postet av: meland1978
Noen hevder at man går glipp av 5 pixler totalt av kanten på skjermen på HDMI, men det er ikke bekreftet. Ville gått for Samsung... Har VGA tilkobling også, som ikke Sony har. Vurderte begge skjermene selv, samt Philips sin 37 tommer med ambilight. Valgte Samsung...
04.01.2006 13.36.30 #7 av 7
Postet av: sollie
Som fersk samsung eier er jeg vel litt innhabil men da vet du hva jeg vil frem til, hehe.
Jeg valge samsung, knall bilde etter kalibrering og gode tv bilder selv med en vanlig veggantenne..Lekker og se/god waf ..
Skriv et svar