Hei.
Vil bare kommentere litt på innlegget ditt.
Har fått resultatene av en ganske omfattende test. Testlaget gikk til innkjøp av 9 TV'er som er å få i handelen, fra 7 forskjellige produsenter. 3 stk LCD, 3 stk plasma og 3 stk bakprojeksjons TV'er. I tillegg brukte de en CRT-TV som referanse i visse tester.
"Fordelen med LCD er ganske enkelt at du slipper å bekymre deg for innbrenning og "kort" levetid."
- Nyere plasmaer vil så og si ikke ha noen form for ødeleggende innbrenninger. Hvis man lar xboxen stå i en statisk meny over lengre tid, vil man ganske sansynlig få et "innbrent" bilde av det. I testen gikk det bort med kontinuerlig filmvisning.
Når det gjelder levetid, så er faktisk plasma overlegen. Etter 4 ukers test, målte laget at kontrast, lysstyrke, tittevinkel etc på bakprojeksjon hadde blitt 22,8% dårligere. LCD hadde blitt 11,2% dårligere. Plasma hadde blitt 5,5% dårligere.
"Skal du koble til PC'n så "må" du nesten kjøpe LCD fordi plasma har lavere oppløsning."
- En kamerat har en philips 37" plasma(ikke hd) med 1024x1024 panel. Når han kobler på sin Fujitsu Siemens 8830 laptop, så blir bildet helt rått.
"Når det gjelder HD-ready så vil jeg anbefale å anskaffe ett som er det
Selv om det kanskje er en stund til vi får HD tv sendinger her til lands..."
- Ryktene skal ha det til at det digitale bakkenettet skal være relativt oppegående allerede i slutten av 2006.
Men det tror jeg ikke før jeg ser det.
Vil på ingen måte snakke ned om LCD, det er jo tross alt fremtiden. Men plasma er på ingen måte noen dårlig kandidat, det spørs bare åssen man ser på det, og hva man har personlig behov for.