teknikeren
Meget Kunnskapsrik
E-post
Hei
I kveld da jeg skulle simpsons så streiket min kjære 5 år gammle tv.... en god sony. Som smal høyt da jeg trykte inn knappen.
Nå lager den rare lyder og viser nada bilde og i den anledning så må jeg ha ny tv.
Og da må det jo bli en plasma eller lcd sak som er hd-ready og nogen lunde fornuftig pris, mao ikke over 24-25k
Har ikke sett på slikt på evigheter og trenger derfor noen anbefalinger fra de som har bedre oversikt enn meg.
På forhånd takk!
Springo140
Aktiv
E-post
Selv ser jeg på disse to alternativene:
-Sony KLV-V40A10
-SAMSUNG LE-40M61B
De ligger noe over den prisen som du ser for deg, men du kan gå ned en størrelse for å oppnå det du ønsker deg av en LCD.
Sony har flere av disse tilgj. på lager, så det er ikke noe problem. Samsung leveres bla. av HIFI Klubben. Prisen for 40'' er ca. den samme for begge. Kjenner ikke til forskjellen på 32''. Merk deg dog at visse butikker overpriser KLV'n! F.eks. kostet 40'' 2.000,- mer på Smartclub kontra Sony Centeret.
Jeg anbefaler LCD basert på mine diskusjoner med folk i brunvareavd. i de ulike kjedene. Siden jeg vil komme til å benytte PC (internett, video on demand, etc.) mer og mer på TV'n (pga. god bredbåndskapasitet), så er tilkoblingsmulighetene bedre på LCD. Er du derimot seriøst kresen på god kvalitet på vanlig TV-titting (ref. sortnivå) og ikke opptatt av oppkobling til pc, så er nok Plasma noe du bør vurdere. Da scorer Panasonic og Pioneer høyt blandt forumet's medlemmer.
Lykke til og God Jul.
Springo140
teknikeren
Meget Kunnskapsrik
E-post
Heisann
Takker for svar, på onsdag så kjøpte jeg en Samsung LE40R51B på siba til den "pene" sum av 21995,- Dette er en knall tv, fikk tilbud på den samsungen du nevnte fra expert på 26500,- men jeg så nada forskjell på disse 2, den siste var det litt anet design på men selve skjermene var dønn like.
Samsungen er et knall kjøp mener jeg den er pen på vanlige tv bilder også å rå på dvd, nå gjenstår det å ordne kabler mellom pc og tv ::
God jul!