Logo

Atle Torp (akto) sin kino *The End*

Skriv et svar
28.10.2008 22.14.19 #121 av 396
Postet av: HenningHG
Nei det er ikke bare du som synes hun synger falskt. Men hun gjør det til tider på en litt sjarmerende måte :lol: .
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2008 22.55.41 #122 av 396
Postet av: AndreWerdenskrieg
Mena synger litt surt, det stemmer.

Må si jeg ble litt overrakset over din musikksmak, Akto. Jeg visste at du likte Sepultura, men alle de Metal-bandene der (som jeg selv liker meget godt) overrasket meg som sagt. Morsomt!
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2008 23.04.55 #123 av 396
Postet av: Atle Torp
He he ;)

Når jeg var 16 var vi på Sepultura - Chaos A.D. på Sentrum Scene. Da var Paradise Lost oppvarmingsband for Cavalera & Co. Det var STORT for en småfull 16-åring med city-camo, boots, palestineskjerf og barbert hode :mrgreen: Ting har skjedd siden den gang, for å si det mildt ... Man føler seg nesten litt gammel.

For et par år siden møtte jeg noen tusen av mitt slag i Spektrum. Da spilte Slipknot og Slayer. Snakker om forskjell på tilskuerskaren. Vi "gamlekara" sto å headbanget til de tunge riffa til Slayer akkurat som i gamle dager. Mye skinn og halvlangt hår. Når Slipknot kom på scenen kom 20-åringene. De hadde saggebukser, de sloss, og de var så forskjellig fra vår generasjon at jeg ble helt fasinert.

Tiden går. God Metal består 8)
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2008 23.18.38 #124 av 396
Postet av: AndreWerdenskrieg
"akto" skrev: Det var STORT for en småfull 16-åring med city-camo, boots, palestineskjerf og barbert hode

Hohoho! :mrgreen:

Selv hadde jeg bukser med frynser som var bleket med Klorin og jakke med omtrent alle bandnavn som eksisterte på 80-tallet da jeg var i den alderen. Og selvfölgelig langt, bleket hår.
Noe av det störste jeg har opplevd når det kommer til metal, var Paul D'ianno på Betong, Vanvittig å oppleve de gamle Iron Maiden-låtene live med han som vokalist. Ellers var Dream Theater's förste konsert på Rockefeller også meget stort, spesielt siden de hadde Fates Warning som oppvarming. Jeg var også med Pantera på en 5-ukers europaturne (deres siste turne för Dimebag ++ ble myrdet), noe som jeg aldri vil glemme. Soundcheck med Slayer på Sentrum Scene var også en opplevelse utenom det vanlige: Tom Araya leser dikt og spiller Stu Hamm-licks på bass, Kerry King spiller Yngwie Malmsteen og Jeff hanneman bruker ca 35 minutter fra bakstage til han endelig finner fremt til scenen, der han må sitte nede og spille pga "svimmelhet og ustödig gange".
:mrgreen:
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2008 23.23.24 #125 av 396
Postet av: Atle Torp
Rett og slett fantastisk! 8)
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2008 23.30.03 #126 av 396
Postet av: AndreWerdenskrieg
Hvor stor er egentlig den Adam-senteren? Er du lettere nervös for hvordan denne vil arbeide kontra SOLO?
Den er også aktiv, eller?
Edit:
Glem det, fant jo all info i linkene dine tidligere i tråden. Den er altså endel större enn den ser ut på bilder. :D
Krell | Marantz | XTZ | Swans | Mirage | Pioneer | ViaBlue
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2008 22.14.10 #127 av 396
Postet av: Atle Torp
Ja, det er ikke noen liten tass :mrgreen: . Den har i alle fall forutsetningene på plass.
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
29.10.2008 22.16.40 #128 av 396
Postet av: Atle Torp
Ellers har jeg fått kjøpt en spennende forforsterker fra Cary i dag. Modellen heter SLP98, og er en rørbasert preamp med ekstern strømforsyning. Link: http://www.caryaudio.com/products/classic/SLP98.html



Denne vet jeg ikke hvor lang levetiden blir på i kinoen min, fordi jeg sannsynligvis må begynne matcheprosessen når de nye høyttalerne kommer på plass.
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.10.2008 16.36.33 #129 av 396
Postet av: Typhoon7
Gratulerer igjen!! Spennende sak. Finnes godt med rør for å tweake denne litt.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.10.2008 17.47.58 #130 av 396
Postet av: Atle Torp
Det er jo en av de store fordelene med rør :D

Når det er sagt har jeg en viss formening om hvilken vei jeg skal gå, så vi får se om den beholdes eller åker ut. Hvis noen er interessert i å by halv pris for den går den imidlertid. Jeg har blinket med ut Linn Akurate Kontrol som pre, en forforsterker jeg har hørt før og som tiltaler meg i stor grad.
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.10.2008 19.42.19 #131 av 396
Postet av: kenti
"Atle Torp" skrev:Takk!

Jeg er svært spent selv. Jeg har kun hørt disse på messer, men dette er den eneste høyttaleren jeg har hørt spille skikkelig bra i slike settinger, selv uten noen form for akustiske tiltak.


Kanskje disse er motsatt, altså låter konge på messer men helt på jordet hjemme :mrgreen:

Nei, fra spøk til revolver. Har bittelitt troa på disse ut fra din entusiasme. Det er tross alt ikke hverdagskost at man helt og holdent baserer et såpass dyrt høyttalerkjøp på hva man har hørt på en messe. De må med andre ord har gjort noe veldig riktig.
Med vennlig hilsen
Kent-Erik Tøllefsen
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.10.2008 19.45.27 #132 av 396
Postet av: Typhoon7
Har du byttet brukernavn?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.10.2008 20.06.24 #133 av 396
Postet av: Atle Torp
Ja, som Typhoon7 så riktig bemerker har jeg byttet brukernavn. Selv om akto har hengt ved meg i mange år er det ønskelig fra min side å bruke navnet mitt i forbindelse med at Hjemmekino.no også blir bladets hjemmeside i så måte.
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.10.2008 23.17.23 #134 av 396
Postet av: Atle Torp
Jeg har forresten oppdatert første post i denne tråden. Det er mange bilder, men de er hardt komprimert for å spare båndbredde.
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.11.2008 08.19.53 #135 av 396
Postet av: Rune
Mange flotte bilder. Mulig bildene lurer meg, men har du vurdert å endre formatet på lerretet til 16:9 noen gang?
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar