Logo

Atle Torp (akto) sin kino *The End*

Skriv et svar
13.10.2008 10.40.20 #106 av 396
Postet av: Atle Torp
Hehe, lenge siden jeg har vært her nå. Kommer nok til å se litt mer av meg, men vi får starte med en liten oppdatering:

Lille Helene blir større :mrgreen:

Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.10.2008 15.00.22 #107 av 396
Postet av: orso
Blir spennende å se hvor lenge Adam blir i paradis. :mrgreen:
Velkommen tilbake.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.10.2008 10.34.14 #108 av 396
Postet av: Torja
Velkommen ja. På tide å legge ut noen bilder av kinoen din her også...
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.10.2008 14.29.13 #109 av 396
Postet av: Berit
Hun har blitt stor siden sist ja. Pen jente :)

Velkommen tilbake!
Hjemmekino.no - På nett siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2008 08.35.42 #110 av 396
Postet av: Atle Torp
Takk for det folkens :D

Jeg har sitter og kviet meg for å starte opp denne tråden igjen, for det har rent alt for mye vann i elven siden forrige gang. MEn jeg skal gi det et forsøk.

Siden sist jeg var her har mye utstyr vært innom kinoen min. I tillegg har jeg gjort mye i forhold til jobb og privatliv. Jeg har vært i bladet Hjemmekino i et par år, både som freelancer og nå fast redaksjonsmedlem. Min kjære hobby fotografering har jeg tatt opp igjen, og gjort det til litt av mitt levebrød. Jeg har til og med en egen hjemmeside (som jeg har laget selv :mrgreen: ): http://www.aktomedia.no. Ser man bort i fra at jeg fotograferer for bladet Hjemmekino er det bryllupsfotografering jeg driver mest med.

Ellers brukte jeg noen år på å finne meg selv rent lydmessig. Veien bort fra Focal var enklere enn jeg hadde regnet med, og første gangen jeg hørte Martin Logan i kinoen min begynte jeg nesten å grine. Da var jeg solgt, i alle fall for et år. Etter å ha roet meg ned litt, og den første forelskelsen hadde lagt seg fant jeg ut at jeg trngte en litt slemmere livsledsager. Det var dynamikk som lå mitt hjerte nærmest. Dermed gikk jeg for et par Avantgarde Duo som fronter, og Solo som senter. Dette er noe av det tøffeste som er å få hvis man liker dynamikk. Disse ble ca 1,5 år i mitt eie, før Skrotnisse tok over. Han hadde også siklet på disse lenge, og det var nok en lykkens dag for han når han en regnfull høstkveld hentet disse i Fetsund. Jeg hadde det ikke så lett, men å se han pakke og styre gav meg en viss glede, tross alt.

R.I.P :|


Uansett, nå venter jeg på min nye frontrekke, og kommer til å starte derifra, med bilder og inntrykk og ellers alt som hører til. Hvis noen lurer på noe fra fortiden så er det bare å spørre.

Her er forresten mitt nye prosjekt. Levering snart 8)

http://home.snafu.de/adam-audio/hifi/en ... r_data.htm
http://home.snafu.de/adam-audio/hifi/en ... a_data.htm



Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2008 09.30.40 #111 av 396
Postet av: Anfield
Jeg gleder meg som en liten gutt til å høre disse beistene hjemme hos deg. Dersom det skal bli enda råere enn Avantgarde, er jeg ikke sikker på om hjertet mitt overlever... :mrgreen:

PS! Overskriften din er vel ikke helt "upt to speed"....
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2008 10.05.06 #112 av 396
Postet av: roffe
Er vel mulig jeg drister meg en tur oppover langs RV22 jeg også når disse kommer i hus. Skal du ha finishen på bildene, eller har du bestilt noe mørkere?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2008 10.11.31 #113 av 396
Postet av: Atle Torp
Akkurat denne gangen har jeg valgt farge med hodet og ikke med hjertet. Jeg kunne fått de i 100 % sort, men jeg tror kombinasjonen sølv/sort er lettere å selge når jeg engang skal gjøre det.

Og, du er hjertelig velkommen. Det blir nok noen samlinger når dette er i hus :D
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2008 11.04.15 #114 av 396
Postet av: eksu
"roffe" skrev:Er vel mulig jeg drister meg en tur oppover langs RV22 jeg også når disse kommer i hus. Skal du ha finishen på bildene, eller har du bestilt noe mørkere?


Da skal du ikke se bortfra at jeg har lyst til å sitte på. 8)

Liker godt finnishen du har valgt Atle, er selv svak for sølv/sort finnish.
Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2008 11.08.54 #115 av 396
Postet av: Atle Torp
Bare å bli med Roffe på tur. Du er også velkommen :D Jeg likte forresten svært godt deres DVD-test. Flirte godt når minnene strømmet på :mrgreen:
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2008 12.08.19 #116 av 396
Postet av: eksu
Takk for det. Ja, den testingen var utrolig moro. Siden dette var en såpass suksess, kommer vi til ha en utenom det vanlige testing når vi har våre treff. Så vi får se hva vi finner på ved neste treff. :D
Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2008 17.55.39 #117 av 396
Postet av: Typhoon7
Gratulerer med nye høytalere. Rått. :shock:

Blir spennede å høre tilbakemeldingene når du får de i hus.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2008 18.49.53 #118 av 396
Postet av: Atle Torp
Takk!

Jeg er svært spent selv. Jeg har kun hørt disse på messer, men dette er den eneste høyttaleren jeg har hørt spille skikkelig bra i slike settinger, selv uten noen form for akustiske tiltak.

Siden det er aktiv deling på disse kan man justere seg helt i mål i forhold til rommet, noe som er en åpenbar fordel :D
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2008 20.07.19 #119 av 396
Postet av: Rune
Hvilke type musikk er det du vanligvis lytter til?
Oppfatter du Adam høyttalerene som noe som passet bra sammen med denne type musikk, eller er de mer universal?

Spennende å velge høyttalere så ikke så mange andre har.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.10.2008 20.56.02 #120 av 396
Postet av: Atle Torp
Jeg er veldig altetende, men jeg er veldig svak for følgende:

Industriell/alternativ metall:
Rammstein, Muse, Jackyl, Dream Theater, Korn, Marilyn Manson, osv

Gammel metall
Slayer, Paradise Lost, Sepultura, Suicidal Tendencies, Accept, Alice Cooper, Black Sabbath, Anthrax, Megadeth, Iron Maiden, Metallica, Ministry, My Dying Bride, Ozzy Osbourne, Pantera, Twisted Sister, osv

Rolig akustisk
Allan Taylor, Chris Jones, Mark Knopfler, osv

Rock
Billy Idol, AC/DC, Ben Harper, Midnight Choir, Dire Straits, Gerorge Thorogood, Kaizers Orchestra, Queen, Uriah Heep, osv

Folk og vise
Amy MacDonald, Cornelis Vreeswijk, Groms Plass, Hugh Masekela, Kari Bremnes, Karl Seglem, Laleh, LysdalRasmussen, Mikael Wiehe, Mari Boine, The Cranberries, Tom Waits, osv

Masse forskjellig
New Age/World
Blue Grass
Melodiøs Jazz
Jeg har harddisker med til sammen 27.000 sanger i WAV og Flac :mrgreen: . Ingenting av dette klarer jeg å slette ...


Dette er vanskelig å svare på siden jeg hører på nesten alt utenom svenskehits, og det evindelige mølet som Håkon Moslett hoster opp av giddalause norske umusikalske band på P3. Alt som høres ut som Oasis, Coldplay, og generell Brit-Pop styrer jeg langt unna. Sist men ikke minst orker jeg ikke musikk som er paddeflatt når det kommer til dynamikk (loudness war suger). Det samme gjelder Maria Mena (er det bare jeg som synes hun synger falskt?) og hennes like.
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar