Logo

Atle Torp (akto) sin kino *The End*

Skriv et svar
13.12.2008 00.14.47 #361 av 396
Postet av: Atle Torp
"Skrotnisse" skrev:


Nissen har så absolutt lest det!! ved to anledninger!!! Og planen er lagt: det er jul, og jeg rådigger the joker fra the dark knight, så om Atle en dag ikke blir sånn veldig aktiv på nettet er det pga at han sitter og stirrer på et visittkort av den mystiske sorten og lurer på hvorfor han ikke holdt kjeften sin :mrgreen:


Jeg skjønner spøken :D

Men jeg hadde ikke trodd det selv hvis noen hadde kommet med slikt sludder når jeg selv hadde Duo, og det kommer ikke du til å gjøre heller før du har hørt Tensor Beta. Så det er bare å booke seg skyss og ta turen ;)
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.12.2008 00.19.31 #362 av 396
Postet av: Skrotnisse
"Atle Torp" skrev:
Men jeg hadde ikke trodd det selv hvis noen hadde kommet med slikt sludder når jeg selv hadde Duo, og det kommer ikke du til å gjøre heller før du har hørt Tensor Beta. Så det er bare å booke seg skyss og ta turen ;)


er nok nettopp derfor jeg ikke har tatt turen allerede. Kombinasjonen duo\mc275 er i mine ører absolutt helt herlig og det er jo litt leit å skulle ødelegge denne følelsen. Men sånn utover nyåret må jeg nok prøve å få tatt meg en tur. Før rakettenes dag blir det nok desverre litt vanskelig.
[url=http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?f=32&t=11457][b][u]Skrot-teaterets Diskusjonstråd[/u][/b][/url]

[url=http://min.hjemmekino.no/cinema.aspx?id=140][b][u][color=red]Skrot-Teateret in living colors[/b][/u][/color][/url]
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.12.2008 00.22.03 #363 av 396
Postet av: Atle Torp
Kjenner jeg deg rett kommer du nok ikke til å ønske å bytte. Det er to forskjellige verdner våre respektive systemer ligger i, og jeg tror innerst inne du er mest interessert i å finne ditt lydideal. Jeg på min side er mest interessert i å prøve ut ting :mrgreen:
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
13.12.2008 10.43.50 #364 av 396
Postet av: Svensk Roger
Hei Atle
Litt off topic , men tenkte du var mannen og spørre. Ett par høytaler som intresserer mej
er Escalante design fremont. Har kun sett disse hos Planet Snapa ej lyttet, prøve det etter jul.
Har du vært borti disse? omtales som ett par audiofile studio monitorer, med imponerede prestanda
i bas/dynamikk området.
Høy pris, men dette skulle kunne vare fremtidlig drømme høytaler.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.12.2008 13.55.34 #365 av 396
Postet av: Atle Torp
Jeg må innrømme at disse har jeg ikke engang hørt om. Har du en link?
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.12.2008 15.15.50 #366 av 396
Postet av: Svensk Roger
Hej se om den her funkar
http://www.planetsnapa.com/index.htm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.12.2008 20.06.34 #367 av 396
Postet av: roffe
"Svensk Roger" skrev:Hei Atle
Litt off topic , men tenkte du var mannen og spørre. Ett par høytaler som intresserer mej
er Escalante design fremont. Har kun sett disse hos Planet Snapa ej lyttet, prøve det etter jul.
Har du vært borti disse? omtales som ett par audiofile studio monitorer, med imponerede prestanda
i bas/dynamikk området.
Høy pris, men dette skulle kunne vare fremtidlig drømme høytaler.

Svar på off topic:
Stereophile har jo testet disse i februar i år: http://www.stereophile.com/standloudspe ... index.html
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.12.2008 17.56.10 #368 av 396
Postet av: Svensk Roger
Joda lest den, finner den i lenken, Fidelity har vel også skrevet om disse.
Tenkte om Atle var kjent med disse, men det har vi fått svar på.
slutt på off topic
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.12.2008 17.18.12 #369 av 396
Postet av: VIH
Hei Atle.

Grattis med nye spennende høyttalere. Forslag til CD-spiller med preamp: dCS Puccini med Puccini U-clock.Litt info finner du her:
http://www.hoium.no/abcsuper1/dcs/oversikt.htm
http://www.hoium.no/cgi/nyheter.pl?record=38
Dette anbefaler jeg at du tester før du går til innkjøp av noe nytt.
Får du match ( Preampen )med resten av utstyret er jeg rimlig sikker på at du er i mål. :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
20.12.2008 22.21.16 #370 av 396
Postet av: Atle Torp
Ohh, dette er hifi-porr fra aller høyeste hylle. Dessverre er prislappen et godt stykke utenfor hva jeg er i stand til å betale slik min økonomiske situasjon er. JEg har imidlertid kikket på disse produktene maaange ganger før, men lysten er dessverre større enn lommeboken. Uansett takk for tipset :D
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.12.2008 15.24.55 #371 av 396
Postet av: wotg
Kan jeg spørre hva slags budsjett du har satt deg Akto?
Det er mye bra derute, f.eks Dartzeel, Krell og Ayre topptestes jo i alle blader.
Den nye Ayre KX-R ser jo ikke annet en drøy ut

ML ryktes å komme med en ny preamp som erstatter No32
Sim Audio Moon EVO P-8 fikk jo også meget bra omtale i Hi-Fi+

Jeg må presisere at jeg ikke har noen som helst erfaringer med merket, men metronome technologie sine produkter ser ganske kompromissløse ut. her har du PA1
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.12.2008 16.09.45 #372 av 396
Postet av: Atle Torp
Gode forslag wotg! Jeg har sett på Ayre, men KX-R-en blir for dyr. Sim er også spennende, men som deg har jeg null erfaring med noen av merkene du linker til :mrgreen:

Det høres kanskje litt snaut ut, men jeg hadde sett for meg et tak på 50k for forforsterkeren. Kilden er jeg ganske sikker på blir Linn Akurate DS.
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.12.2008 15.39.21 #373 av 396
Postet av: orso
Trenger du forforsterker?
Hva med å koble kilde rett i høyttalerne?
Jeg ville ha prøvd det, men helst sammen med lydkorreksjon. Vet ikke om Linn kan brukes med Audiolense, men Squeezebox (pluss DAC selvfølgelig) og Transporter kan det. Ellers har du jo DEQX da.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.12.2008 07.58.55 #374 av 396
Postet av: Karl_Erik
Kilden er jeg ganske sikker på blir Linn Akurate DS.

I så fall ville jeg avgjort valgt en forforsterker fra Linn. I tillegg til at de lydemssig er veldig bra, gir det store betjeningsmessige fordeler. Du styrer både volum og kildevalg på forforsterker fra DS-GUIen. Gjelder både for PC og PDA / Nokia. Har ikke forsøkt med iTouch enda men tror det gjelder for den programvaren som er utviklet der også.

Selv bruker jeg Akurate DS i kombinasjon med Linn Kinos, men Akurate Kontrol og Majik Kontrol er selvfølgelig også mulige kandidater.

Det står sikkert lengre oppe i denne tråden, men er dette i et rent to-kanals oppsett, eller er det et kombinert oppsett? Akurate Kontrol er som du sikkert vet en multikanals forforsterker, mens Majik Kontrol er ren stereo. Den har merkelig nok ikke prosessorinngang, men det har Klimax Kontrol. Praktisk hvis du skal henge på en Z11 ellerno` 8)

God Jul, forresten... :P
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.12.2008 09.06.13 #375 av 396
Postet av: Anfield
Gode poenger, Karl Erik. Er vel en viss annen også som har hintet om synergi i kjeden, sålenge kildevalget er såpass "spikret" som det er.... :lol:
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar