Logo

Atle Torp (akto) sin kino *The End*

Skriv et svar
29.12.2008 16.44.46 #376 av 396
Postet av: kriller
Hei Akto.
Har du vurdert denne?
Embla

Embla er en avspiller uten noen bevegelige deler når musikken spilles av direkte fra et innebygget flashminne! Embla er ikke en ombygget PC, men en spiller designet helt fra bunnet av. Embla er basert på Bladelius sitt proprietære DSP (digital signalprosessering) design, et design som medfører full kontroll av timingproblematikk, jitter og ikke minst lesing av CD plater. Embla er utviklet for å være et high-end audiofilt produkt, ikke en modifisert datamaskin som kan kopiere CD plater.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.01.2009 09.41.40 #377 av 396
Postet av: roffe
Hvordan har det gått med jakten på en preamp så langt? Har vært stille her en stund nå. :-)

Tipper Atle har gått i transe og bare sitter forelsket og lytter og ser på sine lekre Adam-høyttalere.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.01.2009 22.18.25 #378 av 396
Postet av: SVS Inderoy
Følger vel med at du er med i finalen på Årets oppgradering på AVforum Atle ?
Yamaha-Doxa-Sherbourne-Cambridge Audio-Panasonic-PS3
Swans Diva 6.2f - Swans 1.1C - RS-52.
2 stykk SVS PC13 Ultra
2 stykk XTZ W12.16 + SVS EQ1
BetterCabels, Van den Hul og Monster
( harmen/kardon på avforum)
http://www.svsound.com/animation.cfm
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.02.2009 14.28.14 #379 av 396
Postet av: orso
Hvordan går det akto?
Låter ICE klinisk\analytisk og blir det rørpre for å få balanse i sakene?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.02.2009 14.35.06 #380 av 396
Postet av: Atle Torp
Beklager den lave aktiviteten for tiden, men nå har jeg mye å holde fingrene i.

Jeg har prøvd meg med rørpre, men dette var en gedigen nedtur. Derfor kjøpte jeg meg i går en Mark Levinson No. 36. En god gammel sak som virkelig spiller fantastisk. Det vil si at den legger ikke til noe som helst. Det ser også ut som om CD-3 går til helgen, så da blir det en Linn Akurate DS på meg innen 14 dager.

Om det låter klinisk og analytisk? Ja, egentlig tror jeg til en viss grad det. Men det låter også svært troverdig og naturlig, og jeg kan ikke finne noe galt rent bortsett fra det rommet bidrar med (*).

Jeg har tatt jobben med å rippe all musikken min på nytt. Denne gangen er alt rippet i FLAC, og harddiskene mine rommer nå nesten 4000 CD-er i dette formatet. Litt av en jobb, men utrolig brukervennlig når alt er på plass.

*Jeg går med planer om å bygge om kinoen min, men dette skal jeg komme nærmere inn på senere. BEF i Norsk Custom Installasjon er i alle fall informert og oppdatert, siden dette er noe jeg ikke kommer til å gjøre selv. Når jeg ser hva han er kapabel til er det liten vits å uleilige seg med dette selv :D
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.02.2009 14.40.15 #381 av 396
Postet av: Msport
"Atle Torp" skrev:Jeg har tatt jobben med å rippe all musikken min på nytt. Denne gangen er alt rippet i FLAC, og harddiskene mine rommer nå nesten 4000 CD-er i dette formatet. Litt av en jobb, men utrolig brukervennlig når alt er på plass.

4000 cd'er? Har du god tålmodighet? Jeg sliter med å motivere meg for de jeg har - og det er ikke mer enn ca 400 stk....

Bygge om kinoen? Snakket ikke du om å bygge om hele huset, men det er kanskje lagt på is?

Gøy å se at det skjer noe :)
Pioneer PDP-5080XA # Onkyo TX-SR875 # Emotiva XPA-5
Panasonic DMP-BD60 # Logitech Squeezebox Duet # Project Debut III
B&W DM683 # B&W HTM61 # Focal Dôme x 4 # SVS! PB12-Plus
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.02.2009 14.58.52 #382 av 396
Postet av: Atle Torp
Jeg har brukt mange måneder på rippingen. Jeg har satt opp rippeprogrammet (Ripfactory Micro DS) til å fikse alt fra korrigering og tagging til nedlasting av coverart, så hver gang noen i familien har gått forbi PC-en har de lagt en skive i DVD-ROM-et. Når jeg har jobbet har jeg også matet inn skiver fortløpende. Plutselig en dag var jeg ferdig, og det er nå under 200 CD-er som trenger å tagges manuelt. Dette gjør jeg med MediaMonkey Pro som har en glimrende TAG-behandling.

Jeg har gjort noen sammenligninger mellom EAC og Ripfactory, uten å finne forskjeller. Jeg har også snakket med folkene som lager nettverksspillerne til Linn, og de sier at forskjellen er ikke-eksisterende, eller i beste fall akademiske. Hvis to bits er identiske låter de også likt. Mer hokus-pokus enn dette er det ikke, selv om enkelte audiofile vil hevde noe annet. Grunnen til at jeg i hele tatt nevner det er at jeg vet spørsmålene vil komme :mrgreen:
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.02.2009 19.51.55 #383 av 396
Postet av: Jerome
"Atle Torp" skrev:Jeg har gjort noen sammenligninger mellom EAC og Ripfactory, uten å finne forskjeller. Jeg har også snakket med folkene som lager nettverksspillerne til Linn, og de sier at forskjellen er ikke-eksisterende, eller i beste fall akademiske. Hvis to bits er identiske låter de også likt. Mer hokus-pokus enn dette er det ikke, selv om enkelte audiofile vil hevde noe annet. Grunnen til at jeg i hele tatt nevner det er at jeg vet spørsmålene vil komme :mrgreen:

Det er fordi du har bare CD'er uten feil. Jeg ble veldig nysgjerrig og prøvde Ripfactory nå på en CD som jeg vet har ripper og hvor det eneste programmet som har klart å få mye ut av det er EAC (selv om det tok tid).
Vel, Ripfactory bare stopper etter en feil og nekter å forsette, stort sett som alle de andre standard programmene jeg har prøvd før.
Det er ikke akademisk, der gir opp Ripfactory mens EAC prøver å få ut mest mulig. Folk hos Linn burde vite dette her synes jeg, merkelig :?

Å rippe en CD som er 100% strøken er veldig enkelt. Det er å rette opp feilene som er vanskeligere :wink: Der er hvorfor EAC ble skrevet. Men en CD med feil er kanskje ikke det du vil spare på, eller?

Bortsett fra det ser dette programmet veldig bra ut og kan utvilsomt spare en del tid til alle som rippe en del CD'er. Jeg er veldig glad at du skrev litt om det i denne tråden! Clipboard01.png Clipboard01.png ( 80,1025390625 KB) Vist 937 ganger
Crown | Klipsch | SVS | Yamaha | Sony
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.02.2009 20.08.59 #384 av 396
Postet av: Atle Torp
Det akademiske består av resultatet etter ripping, ikke hvor vidt programmet klarer å rippe ødelagte skiver. Men det er helt riktig Jerome! Jeg burde skrevet om det. For det er slik at EAC kan jobbe i timesvis med ripete CD-er, men jeg personlig har svært få ripete CD-er. Jeg har alltid brent kopier av alle mine CD-er etter hvert som jeg har kjøpt dem. Disse kopiene har ligget i store mapper som jeg har brukt ved avspilling - også her hjemme. Originalene mine har stort sett kun stått i hylla og samlet støv. Jeg har noen ripete CD-er som jeg har benyttet EAC på, men det er stort sett bare diverse McMusic eller lignende som jeg har rippet for moro skyld. Gøy å ha på fest ... ;)

Pressefeil i selve CD-en blir en annen ting. Slike returnerer jeg umiddelbart.
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.05.2009 18.51.01 #385 av 396
Postet av: Trond B
Du har vel testet både Linn Akurate DS og Majik DS. Hva er forskjellen i lydkvalitet mellom disse to? Verdt prisforskjellen?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.05.2009 22.04.53 #386 av 396
Postet av: Atle Torp
Jeg mener det er verdt forskjellen. I mitt oppsett ble alt både strammere og roligere. Dynamikk og oppløsning var også en smule bedre.
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.05.2009 09.56.03 #387 av 396
Postet av: Trond B
Leste akkurat testen din av Klimax. Gjelder dette at Kontrapunkt installerer spilleren hjemme også Majik og Akurate?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.06.2009 23.57.11 #388 av 396
Postet av: Atle Torp
I følge Linn skal disse spillerne settes opp av autorisert forhandler. Ring dem og hør.
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
04.06.2009 23.58.22 #389 av 396
Postet av: Atle Torp
Nå er det slutten på min hjemmekino slik vi kjenner den pr. i dag. Hva som skjer skal jeg komme tilbake til, men jeg kan love dere massive forandringer 8)
Med vennlig hilsen
Atle Kildahl Torp
Fotograf / Skribent i magasinet Hjemmekino
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
05.06.2009 07.54.46 #390 av 396
Postet av: orso
Nytt rom altså.
Hva gjør du med akustikken i det nye rommet?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar