Logo

Hafrsfjords Sorte Hull

Skriv et svar
02.02.2005 22.39.28 #16 av 26
Postet av: Typhoon7
Kommer det flere bilder av byggingen? :wink:

Blir mer og mer spennende dette her. :D

Hva er vel en Kenwood i ny og ne, når en får en hjemmekino etterhvert :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.02.2005 22.53.42 #17 av 26
Postet av: perbear
Jeg legger ut flere bilder, det blir jo kjekkere å vise frem dess nærmere målet jeg kommer :wink:
Har forresten testet prosjektøren (uten signal - det får vente) på en gipsplate som jeg har lektet ut som lerret. Legger opp til 200cm bredt lerret (16:9) som kan maskeres med to sorte gardiner på sidene for visning av 4:3 material. Oppfor lerretet er det et 270 cm bredt kjellervindu som jeg blender av med et sort rullegardin med bredde på minst 220 cm (håper det finnes så breie rullegardin :? ) samt de to nevnte gardiner for å dekke resten av vinduet.

Jeg kommer trolig til å anskeffe et bedre lerret etter hvert.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
14.02.2005 21.59.17 #18 av 26
Postet av: perbear
Forrige uke fikk vi endelig testet rommet med lyd og bilde.

Istid ble premierefilm med unger og sambo samlet til jomfruvisning i vår nye kino"sal".

Det var bra men jeg var ikke helt fornøyd, hverken med bilde eller lyd.

På torsdag samlet jeg sammen tre kamerater og så Monthy Pyton Holy Grail. Det ble litt nedtur da meningen var å teste en subwoofer, men som utpå kvelden viste seg å være solgt :(

Humøret steg betraktelig dagen derpå når vi fikk tak i samme Yamaha SW800 sub på Siba - kun 1000 kr mer enn det jeg skulle betale for en 3 år gammel brukt ditto.

Etter litt plunder & heft fikk jeg endelig endelig fart på subben, og det var en fryd å høre hvor bra det ble :lol:

I går kveld ble det visning av Sound of Music for våre foreldre - lyden var kanonbra! Akustikkplatene og teppene gjør underverker med lyden. Desverre var bildet dårlig men det var stort sett den altfor kraftige billedkompresjonens feil - hele 3,5 time med film på en DVD blir for dårlig på en i utgangspunktet storslagent filmmateriale. Omtrent som å se en vanlig spillefilm på DivX CD.

Det som mangler nå er å få en bedre lerret (bruker pt. en ubehandlet gipsplate) samt få lagt heldekningsteppene ordentlig (har to lag med teppe pga lyddemping).

Bilder kommer!!
Slepp'kje ud den magiske røygen...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
01.03.2005 20.07.39 #19 av 26
Postet av: Typhoon7
Hvordan går det med Hafrsfjords sorte hull?

Får vi noen bilder av hvordan rommet ser ut med elektronikken på plass? :D :D :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.03.2005 12.28.40 #20 av 26
Postet av: Jacob
Ja lurer også på hvordan det går med denne. Virker jo som et spennende prosjekt.
Mvh Jacobhh
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.05.2005 15.01.56 #21 av 26
Postet av: Knut
Hva skjer med kinoen? Ferdigstilt?
Knut
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.05.2005 21.06.53 #22 av 26
Postet av: perbear
Har fått den opp å kjøre men er ikke ferdig. Har hatt mye på jobb samt konfirmasjon, og bygging av bad, så jeg har vært nødt til å nedprioritere "Hullet" :cry:

Men den siste uken har jeg begynt på HTPC jfr Mastiff's artikkelserie på hardware.no, så litt fremover går det :)
Slepp'kje ud den magiske røygen...
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.05.2005 05.05.25 #23 av 26
Postet av: Rolf Hult
Dette var et skikkelig bra gjennomført prosjekt. Lykke til videre med ferdigstillelse, og vi venter på nye bilder vi :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.04.2006 00.07.55 #24 av 26
Postet av: perbear
Siste nytt: Det er ikke så mye som er blitt gjort det siste halve året, jeg ventet på en teppelegger som aldri kom, og så har jeg flyttet litt rundt på høyttalerene. Jeg synes det ble bedre surround uten dipolhøyttalere. Vanlige bakhøyttalere og 5.1 dekoding ga etter min men ing best lyd og ikke 7-kanal - trolig klarte ikke justeringsautomatikken håntere et såpass ekkofritt rom skikkelig.

Jeg har tatt noen ekstra bilder, og dem skal jeg legge ut på sidene her, men jeg kommer ikke til å jobbe videre med denne kinoen. Nå har nemlig samboeren og jeg kjøpt nytt hus hvor vi med tid og stunder skal bygge ny hjemmekino. Den blir nok enda råere :lol: (Så hvis du kunne tenke deg en ferdig hjemmekino i Stavanger, så legges Hafsfjords Sorte Hull ut for salg om en uke - og da får du attpåtil et hus på kjøpet!! :wink:)
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.05.2006 17.30.21 #25 av 26
Postet av: lien
Jøss, der var'n onkel også... :o

Jeg har faktisk sett dette rommet, og det er koooonge. Jeg håper det nye huset også får et tilsvarende rom, med tilhørende bilder her. :D
Hugoson HU3012, Denon AVR-1802, 2xWharfedale 306, NAD T-524, Pioneer CLD-950, SNES
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.04.2008 20.44.10 #26 av 26
Postet av: Digitaliz
Hei,

Jeg skal i gang med samme prosjekt som deg.Jeg lurte på om du også la sponplater på baksiden av glava på veggen mot nabo?
Hvordan har du festet veggen mot gulv,tak og de andre veggene?Har du brukt gummi mellom gulv og lydvegg,og mellom tak og lydvegg?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar