Logo

Hi-Fi og Hjemmekinomessen 2010 i Oslo - 27. og 28. februar

Skriv et svar
11.11.2009 21.38.48 #1 av 36
Postet av: Flageborg




Hi-Fi og Hjemmekinomessen 2010 i Oslo, 27. og 28. februar
på Thon Hotel Triaden - Lørenskog
Les mer her......http://www.kringlyd.no/triaden
og her http://www.kringlyd.no

....i samarbeid med magasinet Hjemmekino
en opplevelses-weekend i Oslo for alle lyd- og bilde entusiaster.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
12.11.2009 08.11.47 #2 av 36
Postet av: Jorn.Finnerud
Dette gleder vi oss til allerede! Her bør folk som kommer langveisfra være tidlig ute med å bestille rom på hotellet. Dette kommer til å bli smekkfullt!
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
21.11.2009 10.37.56 #3 av 36
Postet av: Jorn.Finnerud
Her burde dere diskutere og komme med forslag til hvilke forventninger dere har til utstillere, innhold og lignende. Kommer det gode tips her, så er det jo mulig de går i oppfyllelse:)
Foreløpig har alle vi har rukket å snakke med i bransjen vært positive og meldt seg på denne messen. De som foreløpig er klare er:
Hi-Fi Klubben
Audiocompaniet
Hifihuset i Bærum
Yamaha Scandinavia
Neby Hi-Fi Concept
Harman-Neby
Special Elektronik
Soundwave
2L
Interconnect
Soundgarden

Og flere blir det!
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.11.2009 09.23.36 #4 av 36
Postet av: Rune
Dette høres jo supert ut. For meg som syns at HiFi messen i Drøkbak har for lite hjemmekinostoff og for langt unna høres dette meget bra ut. Da gjelder det bare å håpe at man er i landet på det tidspunktet :-)
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
22.11.2009 10.45.11 #5 av 36
Postet av: Torja
Dette ser spennende ut ja.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.11.2009 11.22.00 #6 av 36
Postet av: Jerome
Ja, en hjemmekino messe høres spennende ut. Endelig! :D

Hva om å invitere aktører som kan vise hva 'ekte'/rent hjemmekino utstyr kan gjøre? Med dette mener jeg å viser for eks:
1) Kino høyttaler som for eks Klipsch (THX Ultra 2), JBL sine dyre modeller (K2, Everest), ...
2) Proff kino forsterkere (fra Crown, Yamaha, Beringher, ...)
3) Lerret (lydtransparent, 2.35:1, buet, ...)
4) Akustisk plater, bass-traps, ...

Jeg tenker for eks på avshop, lydrommet, ...

Mange klager gang etter gang at lyden ikke er bra på messene. Det hadde kanskje vært en god ide å fokusere og bruke tid på dette også?
Crown | Klipsch | SVS | Yamaha | Sony
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.11.2009 22.34.59 #7 av 36
Postet av: Anfield
"Rune" skrev:Dette høres jo supert ut. For meg som syns at HiFi messen i Drøkbak har for lite hjemmekinostoff og for langt unna høres dette meget bra ut. Da gjelder det bare å håpe at man er i landet på det tidspunktet :-)


Skjønner at tokanals ikke betyr allverdens for deg, Rune. Både feil by og feil fylke her. Det rette svaret skal være Horten og Vestfold.... :lol:
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
25.11.2009 22.38.35 #8 av 36
Postet av: Anfield
"Jerome" skrev:Ja, en hjemmekino messe høres spennende ut. Endelig! :D

Hva om å invitere aktører som kan vise hva 'ekte'/rent hjemmekino utstyr kan gjøre? Med dette mener jeg å viser for eks:
1) Kino høyttaler som for eks Klipsch (THX Ultra 2), JBL sine dyre modeller (K2, Everest), ...
2) Proff kino forsterkere (fra Crown, Yamaha, Beringher, ...)
3) Lerret (lydtransparent, 2.35:1, buet, ...)
4) Akustisk plater, bass-traps, ...

Jeg tenker for eks på avshop, lydrommet, ...

Mange klager gang etter gang at lyden ikke er bra på messene. Det hadde kanskje vært en god ide å fokusere og bruke tid på dette også?


Tror du overvurderer hva som er praktisk mulig å få til på en messe. En ting å å stille ting til rette for et tokanals oppsett på en messe, en annen ting er et skikkelig multikanals oppsett. Snakker du om å bygge rom til dette i tillegg er jeg redd de fleste vurderer det til at det vil ta for mye tid og koste for mye i forhold til hva en får igjen.

Resultatene fra hva multikanalsentusiastene har fått til på f eks Horten messen viser at det ikke nødvendigvis er kvalitet som står i høysetet, det er å få mest mulig bass, ikke god bass og gjerne kombinert med et latterlig dårlig bilde.

Motbevis meg gjerne, men jeg har mine tvil.
Er på nytt på jakt etter HIFI-gleden.....
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
26.11.2009 18.44.39 #9 av 36
Postet av: Jerome
"Anfield" skrev:Tror du overvurderer hva som er praktisk mulig å få til på en messe. En ting å å stille ting til rette for et tokanals oppsett på en messe, en annen ting er et skikkelig multikanals oppsett. Snakker du om å bygge rom til dette i tillegg er jeg redd de fleste vurderer det til at det vil ta for mye tid og koste for mye i forhold til hva en får igjen.

Resultatene fra hva multikanalsentusiastene har fått til på f eks Horten messen viser at det ikke nødvendigvis er kvalitet som står i høysetet, det er å få mest mulig bass, ikke god bass og gjerne kombinert med et latterlig dårlig bilde.

Motbevis meg gjerne, men jeg har mine tvil.


Det er fult mulig at jeg forventer for mye fra denne messen men hva skal en hjemmekino messe være hvis det er ikke noe bra hjemmekino demo :?: Da er det bedre å kalle det hifi messe og ikke skuffe noen.

Jeg har aldri vært på hifi messe før, bare sett på bilder men som jeg kan huske så er det som du beskriver. Men jeg kan ikke tro at det er så vanskelig å dempe et OK hotell rom (med prefabrikkerte paneler), installere et lerret, en PJ og noen høyttaler rundt. På avforum sine treff så har entusiaster klart det ganske bra, selv i dårlige lokaler som klasserom.
Ja, det koster tid å preparere og installere alt utstyr men jeg synes at det kan generere produkt salg hvis det er gjort riktig.

Jeg har et lite håp at avshop duker opp med noen interessant. De har mange spennende produkter inne hjemmekinomarkedet og mange hadde vel satt pris på et fint demo rom :D

Men det blir vel som du skriver:
jeg redd de fleste vurderer det til at det vil ta for mye tid og koste for mye i forhold til hva en får igjen. :cry:
Crown | Klipsch | SVS | Yamaha | Sony
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
02.12.2009 13.25.15 #10 av 36
Postet av: Lil-H
Dette må jeg få med meg!

Hurra til de som tar seg tid til å ordne messer som dette.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
16.12.2009 23.14.04 #11 av 36
Postet av: Msport
Endelig ser det ut som om det er ei messe/treff det lar seg praktisk gjennomføre å ta en tur på. Gleder meg stort :biggrin:
Pioneer PDP-5080XA # Onkyo TX-SR875 # Emotiva XPA-5
Panasonic DMP-BD60 # Logitech Squeezebox Duet # Project Debut III
B&W DM683 # B&W HTM61 # Focal Dôme x 4 # SVS! PB12-Plus
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
17.12.2009 00.00.53 #12 av 36
Postet av: Torja
"Msport" skrev:Endelig ser det ut som om det er ei messe/treff det lar seg praktisk gjennomføre å ta en tur på. Gleder meg stort :biggrin:

OK :geek:
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.12.2009 00.50.34 #13 av 36
Postet av: Skrue
Óg; om det skulle være noen interesse for det, så er jo ikke nærmeste [u]permanente[/u] hjemmekino så langt unna!
Etter 8-10 minutters kjøring fra Triaden, kan man besøke en "OBOS-kino", som mange har opplevd som relativt velfungerende.
Også i musikksammenheng!
Frister det, så ta gjerne kontakt på grofjell@online.no" Tenker da i første rekke på en halvtimes besøk i tiden mellom 12 og 16, lørdag og søndag. Max antall pr dag: 3 personer.
Ikke at dette [u]på noen måte[/u] skal fremstå som noen "rosin i pølsa", men snarere som et manifest på hvordan man innenfor relativt beskjedne rammer, kan oppnå et resultat som man godt kan leve med. Og som jeg gjerne deler med andre!
Velkommen skal dere være! :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.01.2010 08.37.21 #14 av 36
Postet av: Eriblist
Dette ser jeg frem til.
Endelig en messe som ikke er så langt unna, her blir det sikkert masse og se, lenge siden Neby har vært på en messe nå.
Mulig vi får høre et godt oppsett med Rotel og elac eller noe MC utstyr.
Rotel Rsp 1570,Rmb-1075,Rb-/ Infocus X-10, Lerret 90" Stewart,Ps3,Xbox-360,Wii. Elac 609, Elac 601, Dali Suite, Ip 9000Hd, Popcorn 110A
Eriblist
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
15.01.2010 12.27.57 #15 av 36
Postet av: Flageborg
Flere utstillere er klare for messen..... :D
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar