Logo

Hi-Fi og Hjemmekinomessen 2010 i Oslo - 27. og 28. februar

Skriv et svar
30.01.2010 08.19.14 #16 av 36
Postet av: Flageborg
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.01.2010 13.34.40 #17 av 36
Postet av: Torja
Glede seg :D
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
30.01.2010 14.08.14 #18 av 36
Postet av: Kjell
Hvilke projektroer er det som blir å få sett på messa?

Synes det er merkelig å sette opp en slik messe uten å ha gjort et bedre forarbeid med utstillere og program. Litt norsk å ta det på sparket virker det som. Får bare håpe jeg har feil?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
08.02.2010 17.37.19 #19 av 36
Postet av: Flageborg
"Kjell" skrev:

1. Hvilke projektroer er det som blir å få sett på messa?

2. Synes det er merkelig å sette opp en slik messe uten å ha gjort et bedre forarbeid med utstillere og program. Litt norsk å ta det på sparket virker det som. Får bare håpe jeg har feil?



1. Det blir en overraskelse - men det vil være de beste fra forskjellige prisklasser, som på forhånd er kalibrert av Gorm Sørensen :D

2. Du har kanskje ikke lest siste nummer av magasinet Hjemmekino? eller sjekket http://www.kringlyd.no for mer info?
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.02.2010 13.38.46 #20 av 36
Postet av: Flageborg
Vi har laget en liten invitasjon som vi ønsker du skal sende til alle dine venner,
enten med email eller SMS.

Lenken er:

http://www.kringlyd.no/messe_invitasjon_2010.pdf
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
10.02.2010 14.18.09 #21 av 36
Postet av: Jorn.Finnerud
"Flageborg" skrev:
"Kjell" skrev:

1. Hvilke projektroer er det som blir å få sett på messa?

2. Synes det er merkelig å sette opp en slik messe uten å ha gjort et bedre forarbeid med utstillere og program. Litt norsk å ta det på sparket virker det som. Får bare håpe jeg har feil?



1. Det blir en overraskelse - men det vil være de beste fra forskjellige prisklasser, som på forhånd er kalibrert av Gorm Sørensen :D

2. Du har kanskje ikke lest siste nummer av magasinet Hjemmekino? eller sjekket http://www.kringlyd.no for mer info?



Trenger vel ikke være så hemmelig;)
Benq W5000
Epson TW5500
Sony HW15
Sony VW85
JVC DLA HD990

Slik ser det ut foreløpig angående Projektorer.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
11.02.2010 21.51.42 #22 av 36
Postet av: Rune
Dette ser jo veldig bra ut. Bare så utrolig irriterende at jeg mest sannsynligvis befinner meg på andre siden av planeten på jobb den helgen. Håper det blir noen tilbakemeldinger hvordan de forskjellige projektorene gjør det. Er selv veldig interessert i HW15.
Mvh
Rune
Hjemmekino.no - Online siden 1998
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
19.02.2010 10.02.51 #23 av 36
Postet av: Jorn.Finnerud
Fikk en god nyhet i dag. På messen blir det Premiere på 3D på Blu-ray! Panasonic kommer med sin flunkende nye 3D-plasma, 3D Blu-ray og aktive briller! Vil man være de første som får prøve fremtidens teknikk er det bare å stille seg i kø!
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
23.02.2010 23.13.10 #24 av 36
Postet av: Flageborg
Tekniske seminar lørdag 27.02.2010 og søndag 28.02.2010 - samme program begge dager
Sted: Storsalen - (klikk her for bilde: http://kringlyd.no/triaden/images/storsalen.jpg)
kl. 12:00 - Lindberg Lyd - 2L v/ Morten Lindberg
kl. 13:00 - HiFi klubben - Bowers & Wilkins v/ Ole-Vidar Andersland
kl. 14:00 - Hegel v/ Bent Holter
kl. 15:00 - HiFi klubben - Dali v/ Kim Kristiansen
kl. 16:00 - Norsk Audioteknikk - Bladelius Embla v/ Morten Ringvold
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.02.2010 14.05.27 #25 av 36
Postet av: Jorn.Finnerud
Som mange sikkert ser så blir enhver hentydning til messen på AVForum slettet av Lygren. Han vil ikke at noen brukere på avforum skal vite om messen og kjører sensur på alt som har med messen å gjøre.
Ganske merkelig å motarbeide en messe som henvender seg til kjernepublikumet til sitt eget forum. Så godt som hele Norges bransje stiller opp på denne messen, så det burde vel vært en åpenbar mulighet til å se muligheter istedenfor å prøve å legge begrensninger på sine egne brukere. Ingen internettbrukere liker sensur og dermed vil slike holdninger bare slå tilbake på han selv og AVForum, som for ordens skyld er et meget bra og kunnskapsrikt forum, med mange og dyktige deltakere.
Vennlig hilsen Jørn, redaktør i magasinet Watt
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.02.2010 19.03.31 #26 av 36
Postet av: AK
@Jørn

Det er ikke riktig, og denne messen kan diskuteres på AVforum selv om vi ikke er medarrangører.

Lykke til med arrangementet!

Ak
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.02.2010 21.22.04 #27 av 36
Postet av: Kjell
Skjønner ikke helt at dere gidder å kranlge med AVForum og deres form for sensur.
La demholde på med sin infantile oppførsel. Å si at vi nå tillater diskusjon blir jo helt teit.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
24.02.2010 22.57.40 #28 av 36
Postet av: preje
Jeg er veldig spent på om denne messa blir i nærheten så bra som den i fjor. Vi holdt det gående til langt utpå morgenkvisten med lytting, samtaler og "godt i glasset", og det var virkelig et hyggelig å inspirerende treff. Det virker som det er litt annet "perspektiv" i år liksom, men jeg klarer ikke helt sette fingeren på hva det er. Kanskje er det dette med avforum.no, kanskje er det noe med at dette virker som en helt vanlig "salgsmesse" :roll: eller kanskje er det bare meg? :wink:
Uansett - gleder meg til å "riste løs" og nyte atmosfæren. Man får jo ikke mer moro enn man har med seg selv :mrgreen:
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
27.02.2010 19.51.41 #29 av 36
Postet av: Torja
Ikke ofte vært på lignende messer før. Mye intresangt å se. Fikk ikke med meg demoen med 3D fra Panasonic desverre. :evil: Måtte dra tidlig og den demoen var forsinket.
Men forstår mange syns det er gromt med Swans og SVS i skjønn forening. De mindre M6F imponerte dog med mye god bass til så pass små gulvhøytalere å være.



Mye annet og se også i forskjellige rom. Fikk ikke mulighet til å bli så lenge som jeg hadde lyst til.
Denon AVR-4520, Effekt Thule og Sherbourn, Cambridge Azur 751BD, PS3, Dali Mentor 6, Mentor Vokal, IKON W2 surrond, SVS Pb10 + SB12-Plus, Sony HW55 3D Projektor + Samsung 63" Plasma.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
28.02.2010 09.34.55 #30 av 36
Postet av: Kjell
Var på messa i går vi også.
Det var jo sepesielt projektor sammenligningen jeg var ute etter, og jeg så ikke så mye på det andre som var der.

Veldig bra å kunne se de ved siden av hverandre og med alle de aktuelle kandidatene på plass, foruten Panasonic 4000 som manglet.

Utrolig hvor bra LCD har blitt på kort tid. Epson 5500 overrasket meg, og at de nå hadde fått til bildeinnsettingen gjorde det den enda bedre. Derimot manglet den litt i lyse scener der Sony sine modeller helt klart var best.Likeså hadde Sony sine modeller klart best trøkk og dybde i bildet. BenQ 5000 henger også meget bra med.

Til prisen er W5000 rett og slett et megt godt kjøp. - Men uavhengig av hvem man velger blir man fornoyd med en av disse opp til rundt 20 kkr. Sony sin 85 hadde en veldig god optikk, kanskje litt for god, da bildet avslørte veldig lett hvor godt filmen er lagd, og bildet virket litt overkarp og prikkete.
Svar med sitat Rapporter dette innlegget
Skriv et svar